Beste soorten voor buitenteelt

Re: Beste soorten voor buitenteelt

Berichtdoor Pimpepper » wo dec 06, 2017 7:15 am

Ralf schreef:Gezien de herkomst zouden Rocoto's het ook goed moeten doen buiten. Ik heb ze een jaar buiten gekweekt en eigenlijk ging dat beter dan in de kas. Ze hebben wel een tamelijk lange rijpingstijd, dus einde seizoen in de kas kan geen kwaad denk ik. Lemon Drops doen het prima buiten evenals Sigaretto di Bergamo's en Barra do Ribeiro's. Ik heb ze wel in potten staan, de grond is hier zo slecht (klapzand) dat het jaren gaat duren voor dat dat iets wordt.

Ik heb dit seizoen voor het eerst pubescens gekweekt. Hiervan heb ik de Chile de seda uitgegraven en opgepot. Als "experiment" wil ik hem de hele winter buiten laten. Afgelopen week een nachtvorst van -3 en een volledige dag -1 en hij staat er nog fier bij, zelfs de bladeren hangen er nog aan terwijl de rijp er op zat en de potgrond simpelweg bevroren was. Stiekem ben ik bang dat een volledige winter te veel van het goede is, maar we zullen zien.
Pimpepper

Has thanked: 196 times
Been thanked: 94 times

Re: Beste soorten voor buitenteelt

Berichtdoor Sol » wo dec 06, 2017 11:07 pm

Pimpepper schreef:Ik heb dit seizoen voor het eerst pubescens gekweekt. Hiervan heb ik de Chile de seda uitgegraven en opgepot. Als "experiment" wil ik hem de hele winter buiten laten. Afgelopen week een nachtvorst van -3 en een volledige dag -1 en hij staat er nog fier bij, zelfs de bladeren hangen er nog aan terwijl de rijp er op zat en de potgrond simpelweg bevroren was. Stiekem ben ik bang dat een volledige winter te veel van het goede is, maar we zullen zien.

Ik had een 3 jaar oude Chili de Seda. In de winter zette ik hem in een onverwarmde ruimte aangrenzend aan het huis en gaf hem weinig water. Het werd daar onder nul. Vorig jaar begon hij uit te lopen en heb ik hem in april net te vroeg in de tuin gezet. Er kwam toen nog zware nachtvorst en dat gaf hem de nekslag. Dat was erg jammer. Korstondige vorst kunnen ze hebben en ieder jaar lopen ze beter uit. Het zijn reuze klimplanten na een paar jaar.
Sol

Has thanked: 32 times
Been thanked: 173 times

Vorige

Keer terug naar De tuin