Jalapeno gezond?

Jalapeno gezond?

Berichtdoor Xenius » zo jul 22, 2018 1:08 pm

Hoi!

Ik heb sinds een paar weken een stekje gekocht en deze geplant 50% grond \ 50% Potgrond. In die weken die ik hem heb, heb ik al eens getopt omdat hij al bloemetjes begon te maken. Heb ook Afbeelding gegeven(3-2-5).

Dit is zoals hij er nu uitziet:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Wou toch eens weten van iemand die ervaring heeft of mijn plantje gezond is? Nadat ik getopt heb zie ik super veel nieuwe zijtakjes komen, maar ik heb een gevoel dat de bladeren wel veel hangen?

Als er iemand mij wat tips kan geven, dit is de eerste keer dat ik iets probeer te planten.

Alvast bedankt
Xenius

Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Jalapeno gezond?

Berichtdoor donaldk » zo jul 22, 2018 2:09 pm

Slap blad is teveel verdamping, dus te heet, te weinig vochtopname of een combinatie. Genoeg water dan porbeer je hem iets minder heet, in de felle zon te zetten.
donaldk

Has thanked: 61 times
Been thanked: 608 times

Berichtdoor Xenius » zo jul 22, 2018 2:20 pm

donaldk schreef:Slap blad is teveel verdamping, dus te heet, te weinig vochtopname of een combinatie. Genoeg water dan porbeer je hem iets minder heet, in de felle zon te zetten.

Heb hem nu wat in de shadow gezet en wat meer water gegeven. Of mss een paar dagen binnen zetten?
Xenius

Berichtdoor Victorus » zo jul 22, 2018 5:56 pm

Het is goed mogelijk dat je veel te veel voeding gegeven hebt. Spoel de pot uit met kraanwater en wacht een week of het zich herstelt. Zo niet dan heb je pech en is de plant niet meer te redden.
Victorus

Has thanked: 5 times
Been thanked: 123 times

Berichtdoor Xenius » zo jul 22, 2018 7:26 pm

Victorus schreef:Het is goed mogelijk dat je veel te veel voeding gegeven hebt. Spoel de pot uit met kraanwater en wacht een week of het zich herstelt. Zo niet dan heb je pech en is de plant niet meer te redden.

Hij was ervoor al een beetje slap toen ik hem kocht(voor voeding), was jammer genoeg de laatste in de winkel waar ik hem vond.

En voor teveel voeding ik had 1/4 dopje per liter gedaan en dat zelfs niet helemaal erop gedaan.

Maar zoals je kan zien zijn er veel nieuwe vertakking op komst en deze groeien wel heel snel vind ik.
Xenius

Keer terug naar Planten en vruchten