Daar ben ik weer

Welkom op ChilliPeper.NL. De heetste site van de BENELUX
Stel je hier voor aan andere leden !

Daar ben ik weer

Berichtdoor Gevoel » za nov 11, 2017 2:32 pm

Hallo,

Ik ben al een aantal jaren ingeschreven bij dit forum, maar heb er nog niets mee gedaan. Misschien dat dat nu gaat veranderen doordat ik ook flink wat actiever wil worden in de hobbypeperkwekerij. We hebben een kasje in de tuin staan en meestal staan daar ook wat peperplantjes in. Vorig jaar waren dat er wat meer, van allerlei soorten en varieteiten die ik had gekregen en laten kiemen, wat goed ging, de kiemplantjes laten groeien ging ook aardig, maar een,aal in de kasgrond werd het helemaal niks. Voeding, temperatuur, aaltjes, mijt, alles is mogelijk en alles samen kan ook. Volgend jaar, 2018,een nieuwe poging, meer studie, inlezen, youtube, dit en evt andere fora. A+B besteld (maar nog niks vernomen :D )(blijkbaar ben ik ongeduldig) nieuwe zaadjes en heel veel zin.

Gerard
Gerard van Oel
Almere

Absolute beginner.
Gevoel

Has thanked: 0 time
Been thanked: 3 times

Re: Daar ben ik weer

Berichtdoor Sol » za nov 11, 2017 8:07 pm

Welkom terug en veel succes.
Ik heb nog geen last gehad van aaltjes, maar ik kweek in potten.
Ik heb gehoord, dat Afrikaantjes tegen wortelaaltjes helpen. Dus plant eens wat afrikaantjes in je kasje.
Zelf kamp ik met trips en spint. Die beide maar terug blijven komen.
Een kasje is wel super voor de peperkweek.
Veel succes,
Sol

Has thanked: 30 times
Been thanked: 167 times

Re: Daar ben ik weer

Berichtdoor donaldk » zo nov 12, 2017 2:24 am

Je kunt dus ook een deel van je planten in potten in het kasje zetten. Ik heb ook beton en tegels in het kasje dus gebruik enkel potten. Dan heb je geen aaltjes. Inderdaad flink afrikaantjes zaaien, schijn je echt vol te moeten zetten. iemand had het een paar jaar terug gedaan en ik meen geslaagd, maar dat moet je even opzoeken en eventueel navragen.

Sol, bij een commerciele kweker zie ik altijd zakken vol van deze literflessen bij het plastic afval liggen: https://www.koppert.nl/producten/bestrijders/limonica/.
donaldk

Has thanked: 42 times
Been thanked: 534 times

Keer terug naar Stel je voor