Hallo, ik zal me ook even voorstellen.

Welkom op ChilliPeper.NL. De heetste site van de BENELUX
Stel je hier voor aan andere leden !

Hallo, ik zal me ook even voorstellen.

Berichtdoor SvH » wo mei 02, 2018 7:55 pm

Hallo,

Ik zal me ook maar even voorstellen hier. Mijn naam is Sander, woonachtig te Eindhoven.

Zoals velen hier, ben ik niet vies van pittig eten en voldoen de standaard 'pittige' sausjes uit de supermarkt gewoonweg niet. Gelukkig is er eens per jaar op kruipafstand van m'n appartementje Dutch Chilli Fest. Een mooie gelegenheid om wel pittige en lekkere sausjes in te slaan.
Om zelf pepertjes te gaan groeien was nooit bij me opgekomen, Ik sta dan ook niet bekend om mijn groene vingers... En dat terwijl er door het jaar heen toch wel wat pepertjes weg geknabbeld worden hier in huis. (Wel de mildere varianten dan vooral, de superhots daar wagen ik en m'n vriendin ons nog niet aan.) Tot afgelopen Dutch Chlili Fest, toen ik op het einde naar buiten liep met een plant van een meter hoog. De hele herfst nog een overvloed aan thaise mini pepertjes geoogst, die bovendien voor onze begrippen verrekte heet bleken. Veel plezier van deze plant gehad, hopelijk valt er ook dit jaar wat te oogsten. Mja, dat gebrek aan groene vingers he...

Vorig weekend spotte ik bij de AH tussen de plantjes enkele kweeksetjes voor verschillende pepers, en in een opwelling bijna gekocht. Echter toch maar niet toegegeven aan die opwelling, en eenmaal thuis eerst maar eens gaan googlen. En zodoende hier terecht gekomen...
(Vraag me overigens niet welke soorten er stonden en wat ze kostten, geen flauw idee.)

Ook gelijk zaadjes besteld bij Anchilique, om er vervolgens achter te komen dat ik toch wel rijkelijk laat ben om nog te zaaien...
Aangezien m'n appartementje maar klein is, en het balkon nog kleiner, vooral wat kleinere (hoop ik) soorten uitgezocht. En bovendien staat het hier ook al vol met moestuintjes, dus gelukkig kan ik nu ook niet als een dolle gaan zaaien, gewoon weg geen plek meer hier. Dus ik moet wel wachten tot volgend jaar... Al hoewel, mezelf kennende eigenwijs als ik ben en tegen beter weten in, zal ik vandaag of morgen toch een paar zaadjes zal gaan zaaien, just for the fun of it! ;)

Onderstaande zaadjes kwam de postbode gisteren brengen:
- Candle Light
- Medusa
- Piccante a Mazzetti
- Cheyenne
- Bolivian Rainbow
- Minimixs
- Peruvian Puple
- Pequin from Mexico
- En als bonus Zimbabwe Black :D

Ik heb geen idee wat ik nu allemaal precies in huis gehaald heb, maar de tijd zal het leren... :mrgreen:
Laatst bijgewerkt door SvH op do mei 03, 2018 8:39 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
SvH

Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Hallo, ik zal me ook even voorstellen.

Berichtdoor Gijs » wo mei 02, 2018 8:16 pm

Van harte welkom op het forum. Inderdaad een beetje laat met zaaien maar wie weet. Succes met de kweek!
Gijs

Has thanked: 1045 times
Been thanked: 662 times

Berichtdoor goosman » wo mei 02, 2018 8:42 pm

Welkom !
goosman

Has thanked: 703 times
Been thanked: 427 times

Berichtdoor the rené » wo mei 02, 2018 8:46 pm

welkom
the rené

Has thanked: 250 times
Been thanked: 171 times

Berichtdoor Sol » wo mei 02, 2018 10:33 pm

Welkom op het forum. Herkenbaar verhaal van de sausjes. Met sambals krijg je vaak veel te veel zout mee als je er flink mee strooit. Dat was voor mij het moment om over te stappen op verse chili's.

Wanneer je ze op de vensterbank houdt, dan kan je dit jaar nog zaaien en ze laten rijpen. Kies dan wel voor snelle soorten (zoek even op: http://www.thechileman.org/results.php?chile=1&find=Thai+Sun&heat=Any&origin=Any&genus=Any&subscribe=Search). Je hield van de Thaise pepers, dan zou ik de Thai Sun aanraden. Klein plantje, ideaal voor op de vensterbank. Ook de Siberian House Paprika eigent zich erg goed voor op de vensterbank.

Veel plezier op het forum.

Sol
Sol

Has thanked: 39 times
Been thanked: 198 times

Berichtdoor SvH » do mei 03, 2018 8:35 pm

Dank voor het welkom!

@Sol Inderdaad, de kant en klaar sausjes en sambals zijn inderdaad meestal een bom zout. Soms denk ik wel dat ze bij de grote fabrikanten zout met pittig verwarren... :roll:
En dank voor de tips! Met een beetje geluk heeft de Thai die ik heb staan de winter wel overleefd, dus daar zal ik wel genoeg aan overhouden voor het dagelijkse gebruik, meer dan dat zelfs... Maar die Siberian House Paprika, is dat dezelfde als de Grandpa's Home Pepper? Daar wil ik zeker nog wel snel achteraan. Naar ik gelezen heb, kan die zowat het hele jaar. En kan deze zelfs nog geoogst worden in de winter.

Wat betreft het begin van het avontuur, zojuist toch nog gezaaid: de Candlelight, de Bolivian Rainbow, de Pequin de Mexico en de Zimbabwe Black. Van alles nog genoeg zaden over om in januari alsnog te zaaien. Dus alles wat nu nog uitkomt is mooi meegenomen. En al wat mislukt, geen nood, januari nieuwe ronde nieuwe kansen!

Groet,
Sander
SvH

Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Berichtdoor Sol » do mei 03, 2018 10:56 pm

SvH schreef:@Sol Inderdaad, de kant en klaar sausjes en sambals zijn inderdaad meestal een bom zout. Soms denk ik wel dat ze bij de grote fabrikanten zout met pittig verwarren... :roll:

Zout is ook een manier om te conserveren (ook je nieren jammergenoeg :mrgreen: )
SvH schreef:Maar die Siberian House Paprika, is dat dezelfde als de Grandpa's Home Pepper? Daar wil ik zeker nog wel snel achteraan. Naar ik gelezen heb, kan die zowat het hele jaar. En kan deze zelfs nog geoogst worden in de winter.

De SHP en GHP lijken een en dezelfde te zijn, alhoewel ik nooit een GHP heb gehad.
SvH schreef: januari nieuwe ronde nieuwe kansen!

Probeer je enthousiasme tot half februari uit te stellen, tenzij je met lampen gaat werken worden je planten anders lang, slungelig en zwak.

Groeten,

Sol
Sol

Has thanked: 39 times
Been thanked: 198 times

Berichtdoor snx » di mei 15, 2018 12:24 am

Welkom Sander! heel herkenbaar. Ik heb een bloedhekel aan tuinieren en tuinonderhoud, en toch kreeg het pepervirus me te pakken.
snx

Has thanked: 687 times
Been thanked: 663 times

Berichtdoor Stef » di mei 15, 2018 12:00 pm

Welkom op het forum Sander.
Stef

Has thanked: 133 times
Been thanked: 48 times

Keer terug naar Stel je voor