even voorstellen

Welkom op ChilliPeper.NL. De heetste site van de BENELUX
Stel je hier voor aan andere leden !

even voorstellen

Berichtdoor koolrabi » za dec 01, 2018 3:00 pm

Ik ben al even lid van dit forum en las vooral mee om meer vertrouwd te raken met het pepergebeuren. Inmiddels kweek ik sinds een aantal jaren van mild tot heet. Het eerste jaar natuurlijk veel en veel te veel. Steeds vroeger begonnen. Ledlampjes gekocht waardoor je vrijer bent om te zaaien wanneer je wilt. Een probleem is wel hoe je de plantjes even alleen kunt laten als je er 1 of 2 weekjes tussenuit wilt en niet anderen wilt belasten met de zorg voor jouw pepers. Warmte en licht is nu goed geregeld. Nu het water en de voeding nog. Ik ben daarom dit jaar gestart met een experiment met kweken op water. Voor een paar euro hiervoor een kweeksetje bij Ikea gekocht en begonnen. Kleikorreltjes onderin, wat kokosvezel erbij en A+B voeding (van Billy) in de bak eronder. Waar het eindigt weet ik niet. Tot nu werkt het, maar ze zijn nog maar 5 weken oud die pepertjes. En ik weet er nog heel weinig van. Heb nog geen Ph meter en heb nog weinig verstand van water en voeding. Maar dat komt ongetwijfeld nog. Ik weet niet of dit iets voor mij is. Ik denk het wel overigens, hoewel ik ook graag in potgrond kweek. Onderwijl lees ik van alles over hydroponics en probeer een methode te vinden die bij mij past. Een beetje kleinschalig. Tot nu denk ik aan de Kratky methode en het gebruik van steenwol en kleikorrels als medium. Maar ik sta pas aan het begin van kweken op water.
Op dit moment kweek ik de volgende pepers in zowel grond en als in water, als proef: little elf, grandpa's home pepper en serrano. De op water gekweekte pepers groeien tot nu het snelst. Mijn favoriete pepers zijn: ring of fire, five color, masquerade, filius blue en lemon drop.
Ik hoop op dit forum veel te leren en zal mijn ervaringen met plezier delen.
Laatst bijgewerkt door koolrabi op zo dec 02, 2018 5:03 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
met groene groet,

https://zolekkergezond.nl
koolrabi

Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: even voorstellen

Berichtdoor snx » zo dec 02, 2018 2:14 pm

Welkom, koolrabi! Als je al met hydro in de weer bent kan je inderdaad moeilijk meer een beginner genoemd worden. Ik denk dat er best veel hier zijn die nog met aarde, compost en dat soort spul rommelen (zoals ik) die hydro nog op de bucketlist (no pun intended) hebben. We volgen je voortgang vol interesse! :)
seizoen 2013, 2014, 2016, 2018
snx

Has thanked: 766 times
Been thanked: 722 times

Berichtdoor Robert » vr dec 07, 2018 12:13 am

Welkom!

En ja, zo ben ik ook begonnen. En door steeds iets te verbeteren kom je steeds weer een stukje verder en wordt de opbrengst ook steeds groter ;-)
Robert
Moderator

Has thanked: 266 times
Been thanked: 1283 times

Berichtdoor koolrabi » vr dec 07, 2018 3:02 pm

@snx en @robert
Dank voor jullie welkom.

Ik hoop binnenkort iets te melden over de voortgang van mijn hydroponics-experiment. Het is een speciale manier van kweken, waar je je even op moet instellen en de spullen voor bij elkaar moet zoeken. Ik vorder gestaag en de peperplanten op water leven nog, na overplaatsing.
met groene groet,

https://zolekkergezond.nl
koolrabi

Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Keer terug naar Stel je voor