Lomp’s indoor pepertuin

Welkom op ChilliPeper.NL. De heetste site van de BENELUX
Stel je hier voor aan andere leden !

Lomp’s indoor pepertuin

Berichtdoor Lomp » ma dec 24, 2018 12:59 am

Hallo allemaal,

Mijn naam is Lomp en ik ben nieuw in de peperwereld. Van indoor kweken heb ik een klein beetje verstand maar niet met pepers.

Door lastige buren heb ik mijn andere indoorkweek hobby stop moeten zetten. Wel heb ik nog een hele mooie kweeksetup die ik nu wil gaan gebruiken voor het kweken van pepers.

Het is mijn bedoeling om deze zomer een 20 tal (verschillende) plantjes buiten te zetten.
Deze wil ik binnenkort al voor gaan groeien in een tentje van 120x90x145 onder 220watt cfl verlichting.

Als iemand goede suggesties heeft voor leuke soortjes hoor ik het graag. Ook ben ik erg benieuwd of er meer mensen indoor pepers kweken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lomp

Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Lomp’s indoor pepertuin

Berichtdoor Gijs » ma dec 24, 2018 3:37 pm

Lomp schreef:Hallo allemaal,

Mijn naam is Lomp en ik ben nieuw in de peperwereld. Van indoor kweken heb ik een klein beetje verstand maar niet met pepers.

Door lastige buren heb ik mijn andere indoorkweek hobby stop moeten zetten. Wel heb ik nog een hele mooie kweeksetup die ik nu wil gaan gebruiken voor het kweken van pepers.

Het is mijn bedoeling om deze zomer een 20 tal (verschillende) plantjes buiten te zetten.
Deze wil ik binnenkort al voor gaan groeien in een tentje van 120x90x145 onder 220watt cfl verlichting.

Als iemand goede suggesties heeft voor leuke soortjes hoor ik het graag. Ook ben ik erg benieuwd of er meer mensen indoor pepers kweken.

Welkom op het forum. Wordt nu wel heel benieuwd wat je indoorkweekhobby hiervoor was :P ;)
Gijs

Has thanked: 1132 times
Been thanked: 707 times

Berichtdoor Lomp » ma dec 24, 2018 4:19 pm

Gijs schreef:
Lomp schreef:Hallo allemaal,

Welkom op het forum. Wordt nu wel heel benieuwd wat je indoorkweekhobby hiervoor was :P ;)

Bedankt voor je reactie Gijs.

Eigenlijk was het meer dan een hobby... Ik kweekte mijn eigen cannabis als medicijn.

Lomp

Berichtdoor Gijs » ma dec 24, 2018 4:58 pm

Ahaha jammer dat je buren moeilijk deden.
Waar wil je meer over weten van het kweken van pepers?
Dan kan ik je zoveel mogelijk proberen te helpen!
Gijs

Has thanked: 1132 times
Been thanked: 707 times

Berichtdoor Lomp » ma dec 24, 2018 9:25 pm

Gijs schreef:Ahaha jammer dat je buren moeilijk deden.
Waar wil je meer over weten van het kweken van pepers?
Dan kan ik je zoveel mogelijk proberen te helpen!

Ja helaas. Vooral jaloezie denk ik. Nu dus maar de tent(jes) vullen met zoete en hete pepers.

Ik ben om te beginnen vooral nog zoekende naar de soortjes die ik zetten wil. Daar ben ik nu veel over aan het opzoeken.
Lomp

Berichtdoor goosman » di dec 25, 2018 11:46 pm

Lomp schreef:Ik ben om te beginnen vooral nog zoekende naar de soortjes die ik zetten wil. Daar ben ik nu veel over aan het opzoeken.

Om tips te kunnen geven is het handig om te weten waar je naar op zoek bent. Weinig hitte, medium, super hots, pepers voor de Mexicaanse of Aziatische keuken....er is zoveel...
Misschien handig om te starten met een mix van soorten? Cayenne, Jalapeno, Bhut Jolokia, Birds Eye, dat soort spul?
goosman

Has thanked: 744 times
Been thanked: 457 times

Berichtdoor Victorus » wo dec 26, 2018 5:56 am

Denk er ook aan dat sommige pepersoorten te hoog worden voor binnenkweek. Peperplanten van 70 cm of lager zijn het meest geschikt.
Victorus

Has thanked: 5 times
Been thanked: 126 times

Berichtdoor donaldk » wo dec 26, 2018 6:06 am

Ligt eraan als hij een kamer met reddingsdekens of industriele aluminiumfolie heeft behangen, dan heeft hij genoeg hoogte om de plantjes op te binden. Maar ook dan zal toppen lonen, want je kunt hoogstens ~200 dagen vrij laten groeien bij een centimeter per dag, dus toppen om zijscheuten te stimuleren. Ga je voor hydro? Wat voor lampen gebruik je? En wat doe je tegen luis?

Niet René Barendse, maar die rechter was lomp.
donaldk

Has thanked: 61 times
Been thanked: 610 times

Berichtdoor Lomp » wo dec 26, 2018 9:41 am

goosman schreef:
Om tips te kunnen geven is het handig om te weten waar je naar op zoek bent. Weinig hitte, medium, super hots, pepers voor de Mexicaanse of Aziatische keuken....er is zoveel...
Misschien handig om te starten met een mix van soorten? Cayenne, Jalapeno, Bhut Jolokia, Birds Eye, dat soort spul?

Bedankt voor je reactie!

Een beetje pit in mn eten vind ik heerlijk maar met super heet heb ik niet echt ervaring. Dit mag ik gaan leren Haha.

Ik ben inderdaad opzoek naar verschillende soortjes. Van mild tot zeer pittig. Na het aanbod een beetje te hebben bekeken op internet zijn de volgende soortjes op mijn verlanglijstje gezet:
-Madame Jeanette
-Jalapeno emerald fire
-Jalapeno fooled you
- Habanero Tobago seasoning
- Habanero mustard
Van de intratuin had ik nog een zakje bio “Spaanse peper” zaden. Deze zitten sinds gisteren in de propagator. Omdat ik ook enorm fan ben van rauwe zoete pepers heb ik gisteren ook wat zaadjes direct uit de snoeppaprikatjes gehaald en in de propagator gestoken. Dat is even afwachten dus.

Lomp

Berichtdoor Lomp » wo dec 26, 2018 9:44 am

Victorus schreef:Denk er ook aan dat sommige pepersoorten te hoog worden voor binnenkweek. Peperplanten van 70 cm of lager zijn het meest geschikt.

Bedankt voor je reactie!

Dat is inderdaad iets waar ik me nu vooral over aan het inlezen ben. Als ze te groot worden kunnen ze van de zomer gewoon naar buiten.
Lomp

Volgende

Keer terug naar Stel je voor