Nieuwe groepsaankoop a+b voeding

Re: Nieuwe groepsaankoop a+b voeding

Berichtdoor Krikke83 » di maart 14, 2017 1:55 pm

Ik heb al een tijdje 't internet zitten afschuimen. Meest interessante website dat ik vond is deze : http://www.fransagro.be/?cat=Meststoffen+%26+kalk%7CTechnische+meststoffen%7CTechnische+meststoffen

Maar je kan de exacte chemische samenstelling niet zien. % verschilt ook wel eens. In totaal zou het te investeren bedrag 400 euro zijn.

Ik overweeg om de zoektocht stop te zetten. Mijn chemische kennis is nogal beperkt.

Misschien dat ik nog een poging onderneem met een vriend die in een labo werkt. Maar de tijd dringt, aangezien mijn planten meststoffen gaan nodig hebben.
Krikke83

Has thanked: 2 times
Been thanked: 13 times

Berichtdoor wagpep » di maart 14, 2017 6:37 pm

Ook ik heb interesse in de voeding. Ben aan het kijken om de distributie/verkoop op te pakken met een aantal studenten. Wat betreft het kostenplaatje zal de prijs wel kostendekkend moeten zijn voor grondstoffen en arbeid. Ben in contact met leveranciers en hoop eind volgende week meer te weten. :)
wagpep

Has thanked: 34 times
Been thanked: 66 times

Berichtdoor practics » di maart 14, 2017 7:41 pm

wagpep schreef:Ook ik heb interesse in de voeding. Ben aan het kijken om de distributie/verkoop op te pakken met een aantal studenten. Wat betreft het kostenplaatje zal de prijs wel kostendekkend moeten zijn voor grondstoffen en arbeid. Ben in contact met leveranciers en hoop eind volgende week meer te weten. :)

Top hoop echt dat het lukt en dat je het kosten dekkend wilt hebben is zeer begrijpbaar. Wat zijn de richt prijzen en hoeveel liter en hoe geconcentreerd?
practics

Has thanked: 60 times
Been thanked: 106 times

Berichtdoor Ragnarok » wo maart 15, 2017 1:01 pm

Mag ik even deze topic profiteren om een vraagje te stellen? Zo niet maak ik vlug een nieuwe thread aan daarna [WINKING FACE]

Ik heb 2 jaar geleden wat ab voeding besteld voor mijn kleine chiliverzameling die uiteraard niet op was. Vorig jaar heb ik er spijtig genoeg geen kunnen houden maar dit jaar heb ik weer 6 kleine plantjes staan.

Ik heb gisteren mijn eerste bidon ab klaargezet maar bemerkte in de rode vloeistof dat er een film opdreef. De geur was niet alarmerend en na het schudden lijkt dit verdwenen maar ik vroeg me nu toch af of de voeding nog gebruikt kan/mag worden?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI LYO-L21 met Tapatalk
Ragnarok

Has thanked: 39 times
Been thanked: 36 times

Berichtdoor wagpep » vr maart 17, 2017 9:41 pm

We gaan doorzetten! Het duurt nog enkele weken voor het resultaat er is, maar we gaan ons best doen. Over prijzen hoop ik eind volgende week meer te kunnen vertellen.

Mooi om te zien in dit topic dat er velen geïnteresseerd zijn. Voor de overzichtelijkheid is het voor ons gemakkelijk als je bij interesse een mail stuurt naar: bestel@chilivoeding.nl

Ik hou jullie op de hoogte! :-)
wagpep

Has thanked: 34 times
Been thanked: 66 times

Berichtdoor Sol » za maart 18, 2017 8:57 am

In ben ook geinteresseerd.
Sol

Has thanked: 44 times
Been thanked: 212 times

Berichtdoor Scoozy » zo maart 19, 2017 7:18 am

Deze ingrediënten kun je bestellen via je tuincentrum en zijn in zakken van 25kg (YaraLiva) waarvan de prijs schommelt tussen de 20 a 35 euro per zak.

-kalksalpeter
-monokaliumfosfaat
-kalisalpeter
-magnesiumsulfaat

Dus het enige problem dat ik zie zijn de spoor elementen die je in kilo of minder verpakking zou moeten vinden.
En ook wat de hoeveelheden zijn (in gram) die je nodig hebt voor 1L of 5L te maken van deze spoor elementen mocht iemand dit weten zou zeer welkom zijn, het is een klein zakje bij Billie en is gemengd dus kan ze niet apart wegen. De overage ingrediënten kun je perfect afwegen en heb ik ook gedaan.

Greetz Scoozy.
Scoozy

Has thanked: 18 times
Been thanked: 25 times

Berichtdoor Victorus » zo maart 19, 2017 9:44 am

Het is te hopen dat het project snel van de grond komt. Veel forumleden kunnen haast niet meer wachten.

Er bestaat ook een vloeibare A+B voeding in Engeland waar Engelse peperkwekers erg enthousiast over zijn. Het heet Nutri Grow en het bedrijf is Greenhouse sensation. Zie http://www.greenhousesensation.co.uk/pl ... ertiliser/ Als het in Nederland of België te koop zou zijn kan het mogelijk ter overbrugging gebruikt worden totdat "onze" A+B weer beschikbaar is.
Victorus

Has thanked: 5 times
Been thanked: 121 times

Berichtdoor Sven11985 » zo maart 19, 2017 9:29 pm

Ik ben ook wel geïnteresseerd

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sven11985

Has thanked: 22 times
Been thanked: 34 times

Berichtdoor san pedro » do maart 23, 2017 5:45 pm

wagpep schreef:We gaan doorzetten! Het duurt nog enkele weken voor het resultaat er is, maar we gaan ons best doen. Over prijzen hoop ik eind volgende week meer te kunnen vertellen.

Mooi om te zien in dit topic dat er velen geïnteresseerd zijn. Voor de overzichtelijkheid is het voor ons gemakkelijk als je bij interesse een mail stuurt naar: bestel@chilivoeding.nl

Ik hou jullie op de hoogte! :-)

Als het je lukt wil ik zeker ook wel van je afnemen. Alleszinds succes ermee en ik stuur een mailtje.
san pedro

Has thanked: 65 times
Been thanked: 82 times

VorigeVolgende

Keer terug naar Bemesting, Voeding en Aarde