Chilivoeding.nl A+B complete voeding - winterstop -

Re: Chilivoeding.nl A+B complete voeding - bestel nu -

Berichtdoor wagpep » ma apr 10, 2017 7:18 pm

Vandaag zijn de pakketjes de deur uit gegaan voor de mensen waar we al een betaling van binnen hebben gekregen.

Wij willen nog even benadrukken dat het beter is om de voeding in 1x aan te maken met demiwater en dan eventueel te verdelen over meerdere flessen. Zo ben je ervan verzekerd dat elk element goed verdeeld in elke fles zit. Mocht je toch besluiten om dit niet te doen zorg dan dat alles zo goed mogelijk gemixt wordt voordat je wat aanmaakt. Houd A & B natuurlijk wel gescheiden!
wagpep

Has thanked: 34 times
Been thanked: 66 times

Berichtdoor Nedlets » ma apr 10, 2017 7:35 pm

wagpep schreef:Vandaag zijn de pakketjes de deur uit gegaan voor de mensen waar we al een betaling van binnen hebben gekregen.

Wij willen nog even benadrukken dat het beter is om de voeding in 1x aan te maken met demiwater en dan eventueel te verdelen over meerdere flessen. Zo ben je ervan verzekerd dat elk element goed verdeeld in elke fles zit. Mocht je toch besluiten om dit niet te doen zorg dan dat alles zo goed mogelijk gemixt wordt voordat je wat aanmaakt. Houd A & B natuurlijk wel gescheiden!

Ahh top! Hier had ik al op gehoopt. Ik heb de 5l besteld (de large verpakking). Hoeveel droge stof mag ik verwachten ongeveer? Als ik goed begrepen heb is het voor 5l demiwater aan te maken, en krijg je dus geen 5l a&b?
Nedlets

Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Berichtdoor wagpep » ma apr 10, 2017 7:43 pm

Nedlets schreef:
wagpep schreef:Vandaag zijn de pakketjes de deur uit gegaan voor de mensen waar we al een betaling van binnen hebben gekregen.

Ahh top! Hier had ik al op gehoopt. Ik heb de 5l besteld (de large verpakking). Hoeveel droge stof mag ik verwachten ongeveer? Als ik goed begrepen heb is het voor 5l demiwater aan te maken, en krijg je dus geen 5l a&b?

Het zal ongeveer 2 kilo droge stof zijn in totaal. Het is om 5L van A én 5L van B te maken. Je zal dus minder dan 5L demiwater gebruiken om 5L van A of B te maken.
wagpep

Has thanked: 34 times
Been thanked: 66 times

Berichtdoor Nedlets » ma apr 10, 2017 7:51 pm

Ok top, dus om en nabij krijg ik 1kg A en 1kg B. Totaal ongeveer 2kg. De rest snap ik.

Dan kan ik mijn vriendin het laten aannemen (A) Als het nu wel 5l van ieder was (ongeveer 10kg) wordt dat wat veel. Ik dacht al van niet maar to be sure! :)
Nedlets

Berichtdoor donaldk » ma apr 10, 2017 8:16 pm

De een was een stuk meer dan de ander, zal wel de stikstof geweest zijn, maar in totaal was het ongeveer 2.3 kilo poeder. Destijds alle stoffen apart in een zak(je), nu is het poeder gemengd in een zakje A en een Zakje B. Ik ben benieuwd. Ik neem aan dat betaling binnen is, anders krijg ik morgen van de bank wel weer een envelop met we kunnen het niet lezen of vergelijkbare mededeling dat het opnieuw moet, lol.
donaldk

Has thanked: 59 times
Been thanked: 603 times

Berichtdoor practics » ma apr 10, 2017 8:56 pm

Hoelang is het houdbaar eenmaal aangemengt?

Dacht met 5 liter 2,5/2,5 haha flinke meevaller dus.
practics

Has thanked: 60 times
Been thanked: 106 times

Berichtdoor Demier » di apr 11, 2017 9:14 am

Beetje een leek met kiala.
Van wie krijg ik het nummer om te volgen?
gr Mat
Demier

Has thanked: 1 time
Been thanked: 94 times

Berichtdoor patrick » di apr 11, 2017 9:29 am

Hi, ik kijk uit naar de levering, bedankt alvast. Nog wel een vraagje:

Is de receptuur berekend op aanmaken met kraanwater (Ec ongeveer 0.8) of met regen/demiwater (Ec = 0)? (en igv kraanwater, zijn jullie dan uitgegaan van een gemiddelde waarde in nederland of zo?) (Mijn vraag gaat dus niet over het aanmaken van de geconcentreerde voeding, dat doe ik uiteraard met demi-water, maar over het maken van het voedingswater)

Dank,

Patrick
patrick

Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Berichtdoor Nedlets » di apr 11, 2017 9:54 am

Toevallig vrij vandaag dus mooi thuis voor de postbode. Zojuist is mijn bestelling afgeleverd. Mooi verzorgd! Fatsoenlijke doos, in twee verschillende zakken met etiketten, waarschuwingsstickers. Mooie factuur en een handleiding how to use! :clap

Er zit inderdaad verschil in (massa) tussen A en B. Nu had ik nog twee geschikte potten staan (Voedingssupplementen). Dus ik heb ze overgekiepert. Niet gewogen :oops: . Mocht ik dus maar een deel willen aanmengen. Wat is de mengverhouding? Hoeveel gram van A en hoeveel gram van B? Ik hoop dat je dit zo makkelijk weet, anders weeg ik ze wel eens na zonder container. Op deze manier sla ik het een stuk makkelijker op dan 2x 5l. Ik wil denk ik 2x 1l of 2x 500ml aanmaken om te beginnen.
Nedlets

Berichtdoor Markos » di apr 11, 2017 10:32 am

patrick schreef:Hi, ik kijk uit naar de levering, bedankt alvast. Nog wel een vraagje:

Is de receptuur berekend op aanmaken met kraanwater (Ec ongeveer 0.8) of met regen/demiwater (Ec = 0)? (en igv kraanwater, zijn jullie dan uitgegaan van een gemiddelde waarde in nederland of zo?) (Mijn vraag gaat dus niet over het aanmaken van de geconcentreerde voeding, dat doe ik uiteraard met demi-water, maar over het maken van het voedingswater)

Dank,

Patrick

Ja ik vroeg mij ongeveer hetzelfde af, plus wat extra.

Er wordt aangeraden om het met demiwater te maken. Maar ik bedacht me net, als ik het dan uiteindelijk toch nog mix met kraanwater, dan boeit dat hele demiwater gebeuren eigenlijk toch niet meer?
Want je voegt in totaal 10ml A+B toe aan 990ml kraanwater. En die 10ml is dan niet eens 100% demiwater maar als we daar even vanuit gaan. Dan betekent dat je 1% demiwater toevoegt aan 99% kraanwater.
Ik begrijp dat demiwater beter is, maar dat is dan toch alleen beter wanneer je het uiteindelijk ook daadwerkelijk mixt met demiwater wanneer je de planten water geeft?
Markos

Has thanked: 27 times
Been thanked: 127 times

VorigeVolgende

Keer terug naar Bemesting, Voeding en Aarde