A+B voeding

Re: A+B voeding

Berichtdoor Markos » ma apr 16, 2018 2:54 pm

Ik wacht op de laatste bevestigingen en dan gaat de boel besteld worden. Ik wil dit uiterlijk woensdag doen.

carlo schreef:
Je krijgt 2 delen van een droge mix

Toen Billie de voeding voor de leden maakte kreeg je drie verschillende zakjes voor A en drie verschillende zakjes voor B.
Ik neem aan dat daar een reden voor was. Misschien voor de veiligheid of voor de houdbaarheid?

Sorry ik was hier vergeten op te reageren. Ik weet eigenlijk niet waarom dat was, vorig jaar heb ik ook maar 2 zakjes gekregen. Misschien was dat toen zodat je makkelijker je samenstelling kan aanpassen als je dat wilt, of om een kleinere hoeveelheid te maken. De samenstelling staat nu gewoon vast. Je moet ook alles in één keer maken. Je kunt niet de helft van het poeder gebruiken om op die manier maar 2,5 liter aan te maken ipv. 5 liter. De droge mix is niet homogeen gemixt. Ik maak wel alles in zakjes voor 5L, dus als je voor 10 liter bestelt, dan krijg je 2x een set voor 5 liter.
Markos

Has thanked: 25 times
Been thanked: 99 times

Berichtdoor donaldk » ma apr 16, 2018 9:10 pm

Officieel hield Billie ook nog rekening met de samenstelling van je kraanwater. Ik dacht te hebben gelezen dat Wagpep wel grotere hoeveelheden homogeen mixte, dan kun je enkel in een zak voor a en een zak voor b leveren. Markos zou de kleine hoeveelheden ook in kleine gripzakjes kunnen versturen à la BillyJuize, ik weet niet wat makkelijker is? Oh ja Billy mixte de micronutrienten ook homogeen voor meerdere 5L en woog dan voor 5L af. Anders kon hij de kleine hoeveelheden niet precies genoeg afwegen/verdelen.

Is Markos' recept op basis van open drainage(BillyJuize) of gesloten systeem advies? In de eerste wordt meer voedingstoffen aangeboden.
donaldk

Has thanked: 48 times
Been thanked: 573 times

Berichtdoor Markos » di apr 17, 2018 9:24 am

donaldk schreef:Officieel hield Billie ook nog rekening met de samenstelling van je kraanwater. Ik dacht te hebben gelezen dat Wagpep wel grotere hoeveelheden homogeen mixte, dan kun je enkel in een zak voor a en een zak voor b leveren. Markos zou de kleine hoeveelheden ook in kleine gripzakjes kunnen versturen à la BillyJuize, ik weet niet wat makkelijker is? Oh ja Billy mixte de micronutrienten ook homogeen voor meerdere 5L en woog dan voor 5L af. Anders kon hij de kleine hoeveelheden niet precies genoeg afwegen/verdelen.

Is Markos' recept op basis van open drainage(BillyJuize) of gesloten systeem advies? In de eerste wordt meer voedingstoffen aangeboden.

Een aantal stoffen worden inderdaad wel homogeen gemixt omdat dit anders niet te verdelen is. Maar voor de grotere hoeveelheden heb ik niet de apparatuur om dat homogeen gemixt te krijgen.

De voeding zal inderdaad gemaakt worden voor een open drainage systeem.

Veel credits trouwens naar Robert voor het helpen achter de schermen!
Laatst bijgewerkt door Markos op di apr 17, 2018 1:06 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Markos

Berichtdoor donaldk » di apr 17, 2018 12:56 pm

Ja Robert werkt zelf tegenwoordig met gesloten systeem. En hij weet duidelijk waar hij het over heeft. Howard Resh die naam heb ik wel eens voorbij zien komen,maar meestal werd er verwezen naar Wim Voogd van de Wageningen Landbouw Universiteit, dus ik kende eigenlijk alleen deze naam, weer wat geleerd.
donaldk

Has thanked: 48 times
Been thanked: 573 times

Berichtdoor kestemodon » wo apr 18, 2018 3:10 pm

Ik had een pm gestuurd maar daar heb je niet meer op gereageerd.
Ik zou graag 10 ipv 5 l bestellen, als dat nog mogelijk is?
kestemodon

Has thanked: 0 time
Been thanked: 3 times

Berichtdoor Markos » do apr 19, 2018 9:46 am

kestemodon schreef:Ik had een pm gestuurd maar daar heb je niet meer op gereageerd.

Sorry, ik had hem wel al gezien en achter de schermen aangepast. Ik heb je bestelling veranderd in 10L.
Ik heb de 2e post geupdate van alle bestellingen. Alleen Ton D moet nog even reageren, voor de rest is alles bekend. En heb ik de wijzigingen in aantallen meegenomen.
Markos

Berichtdoor kestemodon » do apr 19, 2018 3:23 pm

Markos schreef:
kestemodon schreef:Ik had een pm gestuurd maar daar heb je niet meer op gereageerd.

Sorry, ik had hem wel al gezien en achter de schermen aangepast. Ik heb je bestelling veranderd in 10L.
Ik heb de 2e post geupdate van alle bestellingen. Alleen Ton D moet nog even reageren, voor de rest is alles bekend. En heb ik de wijzigingen in aantallen meegenomen.

Dikke merci!
kestemodon

Has thanked: 0 time
Been thanked: 3 times

Vorige

Keer terug naar Bemesting, Voeding en Aarde