Goede voeding voor mijn pepertjes

Goede voeding voor mijn pepertjes

Berichtdoor Sebastian » wo mei 23, 2018 7:19 pm

Grachten,

Aangezien a+b aankoop niet meer doorgaat, ben ik op zoek gegaan naar alternatieven. Eigenlijk kom ik alleen uit op Chili Focus.
Iemand hier ervaringen mee?

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Sebastian

Has thanked: 8 times
Been thanked: 9 times

Re: Goede voeding voor mijn pepertjes

Berichtdoor Sol » wo mei 23, 2018 9:57 pm

Tsja, ik werd er niet wild van.

Ik heb nu een paar tomaten (ook Nachtschades) op aarde met mest en een kratky systeem met een lier op Noekepoeksap staan. De tomaat schiet werkelijk omhoog. Je kan hem bijna zien groeien.
Sol

Has thanked: 43 times
Been thanked: 208 times

Berichtdoor Victorus » do mei 24, 2018 10:10 am

ChilliFocus verschilt qua samenstelling maar weinig van A + B. De meeste verschillen zitten nog in de micro componenten, zink e.d. Maar dat zal niet zo kritisch zijn, de plant neemt gewoon wat het nodig heeft.

Sol schreef over zijn voeding "De tomaat schiet werkelijk omhoog. Je kan hem bijna zien groeien." Het is niet moeilijk om planten hard te laten groeien. Wat extra stikstof bij de voeding en de plant groeit enorm. Maar het gaat er om dat de plant goed vruchten gaat produceren, dan moet de plant niet te hard gaan groeien en op het juiste moment van de vegetatieve fase over gaan naar de producerende fase.

Je kan het gewoon eens een jaar met ChilliFocus proberen, je moet toch wat!
Victorus

Has thanked: 5 times
Been thanked: 117 times

Berichtdoor marco_D » do mei 24, 2018 12:03 pm

Victorus schreef:Maar het gaat er om dat de plant goed vruchten gaat produceren, dan moet de plant niet te hard gaan groeien en op het juiste moment van de vegetatieve fase over gaan naar de producerende fase.

Daarom heb ik onze voedingen beschikbaar gesteld voor het forum met Markos. Deze voedingen zijn speciaal op de groei en/of bloei fase gericht. Zodat de plant de juiste verhoudingen krijg aan voedingstoffen voor de fase waarin deze zich bevindt.
marco_D

Has thanked: 11 times
Been thanked: 17 times

Berichtdoor Sebastian » do mei 24, 2018 1:24 pm

marco_D schreef:
Victorus schreef:Maar het gaat er om dat de plant goed vruchten gaat produceren, dan moet de plant niet te hard gaan groeien en op het juiste moment van de vegetatieve fase over gaan naar de producerende fase.

Daarom heb ik onze voedingen beschikbaar gesteld voor het forum met Markos. Deze voedingen zijn speciaal op de groei en/of bloei fase gericht. Zodat de plant de juiste verhoudingen krijg aan voedingstoffen voor de fase waarin deze zich bevindt.
En waar kan ik deze voedingen vinden?

Sebastian

Berichtdoor Sebastian » do mei 24, 2018 4:02 pm

Nog even een gedachtenkronkel... Pepers horen bij dezelfde familie als tomaten. Betekent dit ook dat pepers goed op voeding voor tomaten reageren?

Sebastian

Berichtdoor stan » do mei 24, 2018 6:43 pm

Sorry maar ChilliFocus is echt totaal anders dan de A en B voor pepers. Tomaat is idd ook nachtschade. Tomatenvoeding kan wel in een andere verhouding dan voor tomaten.
stan

Has thanked: 719 times
Been thanked: 1061 times

Berichtdoor Sebastian » do mei 24, 2018 7:09 pm

stan schreef:Sorry maar ChilliFocus is echt totaal anders dan de A en B voor pepers. Tomaat is idd ook nachtschade. Tomatenvoeding kan wel in een andere verhouding dan voor tomaten.
Vertel...

Sebastian

Berichtdoor Victorus » zo mei 27, 2018 1:28 pm

Ik heb de verschillen tussen A+B en Chillifocus op een rijtje gezet voor de 6 hoofdcomponenten De percentages die de plant krijgt hangt uiteraard af van de mate van verdunning.

N P K Mg Ca S
A+B 2,2 0,4 2,7 0,36 2,06 0,44
CFocus 3,0 0,4 3,7 0,57 1,60 0,29

Het Ca percentage hangt af van de aanzuring. Als je citroenzuur gebruikt ontstaan oplosbare calciumcitraten door reactie met kalk in het (harde) water. Als je salpeterzuur gebruikt ontstaan ook oplosbare calciumzouten. Ik vind het gebruik van citroenzuur gemakkelijker, je hoeft niet met een zuur te gieten met kans op morsen.

(De uitiljning in het bericht is niet wat het moet zijn, maar hopelijk is alles toch duidelijk)
Victorus

Has thanked: 5 times
Been thanked: 117 times

Berichtdoor Sol » zo mei 27, 2018 9:54 pm

Victorus schreef:Ik heb de verschillen tussen A+B en Chillifocus op een rijtje gezet voor de 6 hoofdcomponenten De percentages die de plant krijgt hangt uiteraard af van de mate van verdunning.

N P K Mg Ca S
A+B 2,2 0,4 2,7 0,36 2,06 0,44
CFocus 3,0 0,4 3,7 0,57 1,60 0,29

Het Ca percentage hangt af van de aanzuring. Als je citroenzuur gebruikt ontstaan oplosbare calciumcitraten door reactie met kalk in het (harde) water. Als je salpeterzuur gebruikt ontstaan ook oplosbare calciumzouten. Ik vind het gebruik van citroenzuur gemakkelijker, je hoeft niet met een zuur te gieten met kans op morsen.

(De uitiljning in het bericht is niet wat het moet zijn, maar hopelijk is alles toch duidelijk)

Is Noekepoeksap wel eens geanalyseerd?
(Wat zou bier bijdragen aan deze waardes?)
Sol

Has thanked: 43 times
Been thanked: 208 times

Volgende

Keer terug naar Bemesting, Voeding en Aarde