Kristalon Bruin en Calcinit

Kristalon Bruin en Calcinit

Berichtdoor Abio » di aug 14, 2018 10:41 pm

Bij de zoektocht naar een goedkope oplossing om voeding te maken werd uiteindelijk mijn keuze de combinatie van
“Kristalon Bruin” met “Calcinit”.

Daar ik zelf eigenlijk niet veel planten heb, maar ondertussen de producten enkel per 25kg (per product) te verkrijgen zijn zit ik dus nu met producten voor enkele tientallen jaren.

Op zich is dit geen probleem, ik gaf nu jaarlijks meer geld uit aan producten die bij de gewone tuincentra te verkrijgen zijn en het goedje blijft ook heel lang goed. Maar omdat er blijkbaar ook op dit forum toch wel gegadigden zijn om enkele kilootjes over te nemen, bied ik deze producten aan.

De prijzen zijn per kilogram (bij afhaling in De Klinge, op de grens NL/BE):

- Calcinit: 0,9 euro
- Kristalon Bruin: 2,9 euro

MOMENTEEL NOG TE VERKRIJGEN: 10,5kg van elk

Ook halve kilootjes zijn mogelijk. Maar ik begin niet per 100 gram :)

Ik verkoop enkel de producten bij afname van dezelfde hoeveelheid Calcinit als Kristalon Bruin.

Verzending is mogelijk. Ik steek de producten afzonderlijk in afsluitbare diepvrieszakken. Deze gevulde zakken steek ik dan nog eens in afsluitbare zakken, en dan zo in een doos met een beetje oud papier er rond. Risico en kosten voor verzending zijn voor de koper.

Verzendingskosten naar NL: 8,5 euro Dit is tot 4,5 kg van elk product (Max. in totaal 9 kilo om wat over te houden voor het gewicht van de verpakking)

Daar ik geen NL-postcode heb kan ik het niet online ingeven en is het 6,95 euro. Daar dan nog de zakjes, doos en mijn vervoer tot aan het Postpunt bij (zowat 10km).

Verzendingskosten naar BE: 7 euro Dit is tot 4,5 kg van elk product (Max. in totaal 9 kilo om wat over te houden voor het gewicht van de verpakking)

Normaal heb je 1000 gram van elk product nodig om 1000 liter voeding te kunnen geven aan de planten (dus 2kg voor 1000 liter)

PRIJSVOORBEELD:

3Kg Calcinit + 3kg Bruin = 2,7 + 8,7 = 11,4 euro. Hiermee kan je dan ongeveer 3000 liter gietwater met maken. (1 gram van elk product per liter)

+ eventuele verzendingskosten

Indien deze post niet gepast is alvast mijn excuses, het is zeker niet mijn bedoeling hier rijk te worden :lol:
Laatst bijgewerkt door Abio op ma aug 27, 2018 1:01 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
Abio

Has thanked: 7 times
Been thanked: 14 times

Re: Kristalon Bruin en Calcinit

Berichtdoor snx » do aug 16, 2018 1:42 pm

Mijn pakketje is zojuist door PostNL afgeleverd. Dank je, Abio, mede namens de peperplantjes :)
seizoen 2013, 2014, 2016, 2018
snx

Has thanked: 754 times
Been thanked: 720 times

Berichtdoor Abio » do aug 16, 2018 6:49 pm

snx schreef:Mijn pakketje is zojuist door PostNL afgeleverd. Dank je, Abio, mede namens de peperplantjes :)

Geen enkel probleem en veel plezier er mee!
Abio

Has thanked: 7 times
Been thanked: 14 times

Berichtdoor Sol » do aug 16, 2018 7:13 pm

Is er misschien iemand die in midden NL woont en porto kosten wil delen?
Sol

Has thanked: 45 times
Been thanked: 216 times

Berichtdoor Victorus » vr aug 17, 2018 10:47 am

Je moet na het aanzuren eerst nog even de EC waarde van de voeding controleren. Die moet ergens tussen 2,3 - 2,8 liggen. Zo nodig de verdunning wat aanpassen.
Victorus

Has thanked: 5 times
Been thanked: 122 times

Keer terug naar Bemesting, Voeding en Aarde