Grow Contest 2017.

Re: Grow Contest 2017.

Berichtdoor Robert » vr okt 13, 2017 9:18 pm

goosman schreef:Ik heb wel gezaaid en voor mij voldoende rijpe exemplaren kunnen oogsten (behoorlijke heet, die Aribibi...), maar als ik de hoeveelheden van Hampie en Robert zie hoef ik niet eens te beginnen met tellen, dus die stap sla ik toch maar over....

Er zijn 5 prijzen te verdelen dit jaar. Die worden verdeeld over 5 winnaars dit jaar. Dus ook met weinig pepers is er een kans als er genoeg mensen geen aantal doorgeven :roll:
Ook is een lijst met resultaten en foto's van iedereen wel leuk, al zou je onderaan eindigen...
Robert
Moderator

Has thanked: 239 times
Been thanked: 1262 times

Berichtdoor donaldk » za okt 14, 2017 9:41 am

Erny schreef:Wauw... wat een enorme hoeveelheid pepers aan die plant zeg... :o :clap

En over "er moet een keer een eind aan komen".... Dat vind ik wat raar uitgedrukt als de verschillen zo groot zijn dat de pepers bij jullie al helemaal rijp en oogstbaar zijn en bij mij er net drie rijpe aanhangen. ;)
Maar maakt niet uit... ben het gewend dat de teeltwedstrijden (hier en op het moestuinforum) bij mij nooit om de winst gaan vanwege de noordelijke ligging van mijn woonplaats. Vandaar dat ik eigenlijk ook nooit mee doe. 8-)

Erny met een zaaidatum van 23 maart zal het verschil dit keer niet zo groot zijn. En het verschil met Friesland is ook weer niet zo groot en Harmen heeft de plant niet vol in het licht van alle kanten geteelt, want op de vensterbank, terwijl de jouwe stonden in een Aldi Tuinserre. Maar inderdaad het groeiseizoen is korter en kouder in Grunn dan Limburg. Hier in het westen is het ook wat minder heet, gelukkig.

Maar ik hoop ook op uitvallers en afhakers, want gisteravond was alles nog groen zag ik, toen ik even keek. Ik heb ook nog geen idee hoe ik mijzelf ruimte ga geven bij de planten te komen en te plukken.
donaldk

Has thanked: 49 times
Been thanked: 580 times

Berichtdoor Erny » za okt 14, 2017 11:54 am

Lidl kasje was het. ;)

En ik ga de plant niet leegplukken als de pepers nog niet rijp zijn. Dat vind ik zonde van de moeite.
Maar, zoals ik al zei, geeft het niet.

En laten we hier niet verder de geografische ligging (nachttemperaturen) en kweekwijzen (binnen/buiten/voeding/verzorging) en hun invloeden vergelijken. Dat lijkt me een mooie test voor een ander keer. 8-)

De planten van de vermeende winnaars zien er geweldig uit. Aribibi watervallen. :)

(ps... nog steeds niet duidelijk wat nu de einddatum is geworden.... :oops: :lol: )
Erny

Has thanked: 198 times
Been thanked: 134 times

Berichtdoor Robert » za okt 14, 2017 11:56 am

Alleen vandaag t/m 0:00 uur kunnen er nog foto's geplaatst worden en tellingen doorgegeven!

Op dit moment ben ik zelf de enige die foto's van de volle plant EN de oogst heeft geplaatst en heb ik van 1 deelnemer de telling doorgekregen...
Robert
Moderator

Has thanked: 239 times
Been thanked: 1262 times

Berichtdoor Jan » za okt 14, 2017 12:01 pm

Ik hoef niet te tellen. :oops:
Afbeelding

Hier zitten ze nog aan de plant.
Afbeelding
Ruillijst voor elk seizoen
Jan

Has thanked: 155 times
Been thanked: 343 times

Berichtdoor Erny » za okt 14, 2017 1:42 pm

Ik kom morgen pas weer bij de planten in de buurt dus daardoor (onduidelijkheid einddatum, er werd ook iets over december geroepen?) totaal geen inbreng van mij. Jammer dat het allemaal opeens zo vroeg moest en dat pas op 30 september is bepaald om de inzendingstermijn twee weken later te sluiten. Vind ik nog steeds erg raar en ongewenst. Geen overleg en inbreng van anderen en een vreemde vage reden om die datum te stellen.
En ik begrijp ook nog steeds totaal niet waarom het allemaal opeens zo snel en vroeg moet. Daar is absoluut geen enkele reden voor.

Andere pepers, Oro de Equador en de Habanero's etc, zijn ook nog niet zo ver. Dus voor deze regio klopt het wat de Aribibi's nu doen. Alleen te laat voor de plotselinge wedstrijdnorm blijkbaar.
Ben overgehaald om mee te doen maar dat was dan ook de laatste keer want zo is het niet leuk. :(
Erny

Has thanked: 198 times
Been thanked: 134 times

Berichtdoor Koenv » za okt 14, 2017 2:13 pm

Ok ik zal de groene ook meetellen dan! Was net klaar !

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Koenv

Has thanked: 618 times
Been thanked: 662 times

Berichtdoor Koenv » za okt 14, 2017 2:57 pm

Afbeelding

De plant voor de pluk
Afbeelding
De rijpe pepers...ik ga deze avond de groene er ook af doen (minstens even veel), nieuwe foto posten en telling doorgeven.

Koenv

Has thanked: 618 times
Been thanked: 662 times

Berichtdoor Hampie » za okt 14, 2017 3:40 pm

Zojuist alle aribibis geoogst. Een opbrengst waar ik zeer blij van word.
Vannacht om 00.01 uur het verlossende woord Robert????
Ik blijf wakker!!AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Hampie
Hampie

Has thanked: 2174 times
Been thanked: 1252 times

Berichtdoor PTDave » za okt 14, 2017 3:46 pm

WoW!!!

PTDave

Has thanked: 14 times
Been thanked: 42 times