Robert 2017, Energiezuinig hydrosysteem.

Re: Robert 2017, Energiezuinig hydrosysteem.

Berichtdoor Robert » ma nov 06, 2017 12:35 pm

Ik zie dat ik behoorlijk verzaakt heb zo nu en dan tijdens het seizoen wat foto's te posten :roll:

Deze had ik nog op de camera staan, 22 augustus, na een natte en koude periode was het dan zover, aardappelziekte in de tomatenplanten. Alles maar gerooid, was niet meer te redden:

Afbeelding

Voordat dit gebeurde was er al veel geoogst en het heeft ook nog 14 potten heerlijke pastasaus opgeleverd :)

Dit ondanks het droogstaan van het systeem halverwege het seizoen en ik twijfelde of het allemaal nog wel goed zou komen.
Ook de augurken hebben toch nog een mooie oogst opgeleverd, er staan nu nog 25 potten ingemaakte augurken te wachten om komende winter te verorberen.
Verder heeft het systeem zo'n 250 paprika's (meeste puntpaprika's) geproduceerd, waarvan er nu nog zo'n 75 binnen staan af te rijpen. De laatste planten heb ik gisteren afgeknipt i.v.m. de voorspelde nachtvorst, ontdaan van al het blad en dus binnen in de warme woonkamer in 2 vazen gezet. Ziet er fantastisch uit en tot in december kunnen we daar iedere dag "vers" van oogsten.

En de laatste peperoogst van dit seizoen van gisteren:

Afbeelding

Het hydrosysteem heeft het fantastisch gedaan, 2 storingen gehad, het droogstaan van het systeem doordat de hevelwerking om onverklaarbare reden was gestopt. Dat is opgelost door de slang onderaan het voorraadvat aan te sluiten, en de 2e storing was het geyserpompje voor het rondpompen van de voeding, is er 1 keer mee gestopt. De lijm van het etiket waarmee het klepje was vastgezet had het begeven. 1 druppeltje secondelijm heeft dat daarna weer opgelost. De toiletvlotter heeft het fantastisch gedaan, kan ik iedereen aanraden die een hydrosysteem zou willen maken. Ook dit zou natuurlijk wel eens een storing kunnen geven waardoor of de toevoer stopt of het hele vat leegloopt, maar dit seizoen heeft het probleemloos gewerkt. Tenslotte nog de samenstelling van de voeding, ik heb een samenstelling voor een recirculerend systeem gemaakt. Heb het hele seizoen niets aangepast, de EC en pH bleven prima binnen de perken.

De laatste zaden zijn inmiddels ook geoogst en liggen te drogen...

Daarna is het weer een aantal maanden uitzitten en gaan we weer zaaien voor het volgende seizoen ;-)
Robert
Moderator

Has thanked: 198 times
Been thanked: 1209 times

Vorige

Keer terug naar Kweekseizoen 2017