Markos z'n voedingstest (2017)

Re: Markos z'n voedingstest (2017)

Berichtdoor Markos » za okt 28, 2017 2:14 pm

Ter versteviging wil ik een metalen staaf in mijn voedingsvat lijmen. De staaf is van RVS en lijmen met gewoon een simpel lijmpistool. Kan dit beide gewoon in aanraking komen met de voeding (A+B van het forum)
Markos

Has thanked: 19 times
Been thanked: 64 times

Berichtdoor Robert » za okt 28, 2017 9:51 pm

Rvs bevat chroom. Het zou misschien kunnen dat dit metaal oplost in je zure voedingsoplossing en zo in je planten komt. Iets om goed over na te denken. Ik weet niet hoeveel er eventueel oplost en in hoeverre dat kwaad kan. Zelf gebruik ik om die reden uit voorzorg geen rvs dat in aanraking komt met de voeding voor de planten.
Robert
Moderator

Has thanked: 198 times
Been thanked: 1209 times

Berichtdoor Markos » do nov 09, 2017 10:22 am

Na wat googelen kan ik met vrij grote zekerheid wel aannemen dat RVS goed bestendig is tegen zure vloeistoffen. Enkele stoffen reageren wel, maar alleen in hele zure concentraties.
Mocht ik later toch merken dat de staaf aangetast raakt, dan zal ik alsnog voor een alternatief gaan en de planten vervangen.

Ik heb mijn planten (4x puntpaprika 2x habanero) nu binnengehaald met het koude weer en deze komen straks in hoge potten te staan als kamerplant :) of iig een poging tot om te kijken of dat lukt. Alleen één habanero plant begint zijn bladeren te verliezen nu hij binnen staat, de andere niet. Kan dit komen door het temperatuurverschil?
Wel zitten alle planten vol met knoppen, bloemen en beginnende vruchten.

Is het ook slim/verstandig om planten iets te snoeien? Of is dit eerder onverstandig? Er zitten namelijk uitschieters aan die een beetje veel ruimte in beslag nemen in de breedte. Dus ik twijfel of ik deze misschien wil inkorten (wel zonde want hij zit wel vol met knoppen en bloemen)

Ook zie ik bij sommige takken dat deze bruin/hard(/droog?) is geworden op plekken waarbij ik een vrucht heb afgeknipt. Is dit normaal? Moet ik hier iets mee doen? Of gewoon zo laten? De rest van de tak na deze plek ziet er wel gewoon gezond uit.

(ik kan vanavond eventueel wel wat foto's maken ter verduidelijking als dat nodig is)
Markos

Berichtdoor Viren » vr nov 10, 2017 8:13 am

Mijn ervaring is dat wanneer je ze niet snoeit je bladluis krijgt.
Dat "verhouten" is normaal ja.
Viren

Has thanked: 0 time
Been thanked: 105 times

Berichtdoor Markos » vr nov 10, 2017 8:26 am

Beide habaneros beginnen blad en bloemen te verliezen. Zeker als ik schud valt alles van de plant af (echt veel). Is dit normaal? Hij zag er best gezond en groen uit (nog steeds mooie groene bladeren en mooie bloemen) alleen is de ene nu vrijwel kaal en de andere zal dat ook wel worden in een paar dagen.

De puntpaprikas hebben hier (nog) geen last van.
Markos

Berichtdoor Markos » di nov 14, 2017 2:41 pm

De Carolina Reaper zaden uit gedroogde pepers groeien prima. Ik gok alleen dat ze het niet lang zullen volhouden met dit winterse weer achter het raam maar ach :) we zullen zien

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb trouwens volgens mij bij deze reapers last van rouwvarenmug. Ze kruipen ook echt in de kokos. Maar blijkbaar is dit meer een kwaaltje wat bij wietkwekers voorkomt? Google levert namelijk meer links op naar wietkweek sites.
Heeft iemand hier ervaring mee om dit te bestrijden met kaneel? Of anders iets anders? Kaneel zou blijkbaar ook tegen spint helpen?
http://www.wiet-info.nl/forum/belangrij ... nmug-4870/
http://www.weedforum.eu/wietforum/topic ... oplossing/

Aaltjes kan blijkbaar ook maar deze zijn prijzig?
https://www.ecostyle.nl/tuin/ziekten-en ... renrouwmug
Markos

Berichtdoor goosman » di nov 14, 2017 6:39 pm

Markos schreef:Heeft iemand hier ervaring mee om dit te bestrijden met kaneel? Of anders iets anders?

Grond afdekken met scherp zand (maaszand, speelzand).
goosman

Has thanked: 620 times
Been thanked: 377 times

Berichtdoor Markos » zo nov 19, 2017 3:26 pm

goosman schreef:
Markos schreef:Heeft iemand hier ervaring mee om dit te bestrijden met kaneel? Of anders iets anders?

Grond afdekken met scherp zand (maaszand, speelzand).

Waar verkopen ze zoiets in kleine aantallen en geen 25 kilo zakken? Het is niet duur, maar dan zit ik met zo'n zak opgescheept haha

Ik heb gister 3 planten (2 puntpaprika en 1 habanero) binnen in een pot gezet. Op de foto was ff testen maar hij komt er nog dieper in te zitten zodat je de rode emmer niet meer ziet.
Er zat bladluis in en de habanero was toch al veel blad aan het verliezen dus ik heb al het blad eraf gehaald :?
Ik ben er toen vanuit gegaan dat ze het waarschijnlijk niet zullen overleven, want ik had geen idee of een plant zoiets aan kan. Iemand een idee of een plant zoiets aan kan?
Ik was begonnen met eerst de slechte half dode bladeren eraf te halen waar ook bladluis in zat. Maar uiteindelijk zat gewoon overal bladluis in.

Afbeelding

Eet deze spin bladluis? Want dan laat ik hem er lekker in zitten. Het is geen springspin

Afbeelding
Markos

Berichtdoor donaldk » zo nov 19, 2017 11:30 pm

Vroeger hadden ze van die kartonnne busjes voor in parkieten kooitjes. Ongetwijfeld net zo duur als een zak bij de bouwmarkt. Het is wel extreem fijn zand.
donaldk

Has thanked: 42 times
Been thanked: 534 times

Berichtdoor Markos » ma nov 20, 2017 12:57 pm

Heeft iemand ervaring met de planten zo kaal te snoeien? Kan dat kwaad? Want anders doe ik het ook bij de andere 3 peper/paprika planten.
Markos

VorigeVolgende

Keer terug naar Kweekseizoen 2017