Patrick`s binnenkweek 2017.

Patrick`s binnenkweek 2017.

Berichtdoor kooy0028 » zo aug 13, 2017 8:51 am

Hallo,

Heb alvast een begin gemaakt met de binnenkweek vorige week nieuwe zaden gezaait na een succesvolle 1e keer 3 weken geleden deze staan inmiddels in de kweektent.

Terrarium met 2 x 60 watt warmtelamp ,gemiddelde temp 29 graden.
Afbeelding

Kweektent met 600 watt ledlamp en 100 watt warmtelamp.
Afbeelding

De Tempratuur is wanneer de warmtelamp aan is tussen de 28 en 30 graden.
Afbeelding

Voor tips houd ik mij van harte aanbevolen.
kooy0028

Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: Patrick`s binnenkweek 2017.

Berichtdoor donaldk » zo aug 13, 2017 9:40 am

700 Watt voor 7 planten, bij 24 uur is dat honderd euro per plant per jaar, bij 12 uur de helft, bij 16 uur ongever 70 euro per plant per jaar dat zijn dure pepertjes. Machtig tentje verder, powerrr, maar power kost...
donaldk

Has thanked: 44 times
Been thanked: 537 times

Berichtdoor kooy0028 » zo aug 13, 2017 10:47 am

donaldk schreef:700 Watt voor 7 planten, bij 24 uur is dat honderd euro per plant per jaar, bij 12 uur de helft, bij 16 uur ongever 70 euro per plant per jaar dat zijn dure pepertjes. Machtig tentje verder, powerrr, maar power kost...

Bedankt voor je reactie,

De plantjes die in de tent staan waren mijn eerste zaaiingen van 3 weken geleden de rest komt er over ongeveer 1,5 week bij dan zullen er ongeveer 20 instaan.
Echter ik laat ze niet het hele jaar in de tent want dat kost idd teveel,zodra ze groot genoeg zijn gaan ze buiten de tent op de zolder met volop licht vanuit het zuiden,en verwarming.
kooy0028

Berichtdoor Markos » zo aug 13, 2017 12:16 pm

Ik dacht dat mat-witte wanden beter was omdat je dan minder kans hebt op hotspots die je planten kunnen verbranden. Maar ik kan dat zo snel niet vinden. Wel vond ik dit:
Reflecterend materiaal is de beste optie om een kweekruimte aan de binnenkant mee te bekleden. Je kunt radiatorfolie gebruiken, of een speciale reflectiefolie halen. Wat je alleen niet moet gebruiken zijn spiegels en aluminiumfolie. Bij spiegels moet het licht twee keer door een glasplaat waardoor er licht verloren gaat, en aluminiumfolie gaat oxideren waardoor het dof wordt en de reflecterende capaciteit afneemt.

Ideaal als reflectiemateriaal zijn aluminiumplaten welke spiegelglad gemaakt zijn en voorzien van een dunne laag doorzichtige coating. De coating voorkomt de oxidatie van het aluminium.

Maar volgens mij verschillen de meningen sowieso wel erg per persoon/site wat een beter wandkeuze is.

Wat ik me ook af vraag is of je een warmtelamp echt nodig hebt. Want volgens mij produceren die led lampen uiteindelijk ook redelijk wat warmte, zeker met dat wattage. Maar als je ze al een tijd erin hebt staan zul je het vast wel al gemeten hebben. Ik weet trouwens niet wat de ideale temperatuur is voor (peper)planten, maar is 29 graden niet te veel? Ook moeten led lampen dichter bij de planten hangen dan gewone groeilampen, maar ik weet niet of dat dat ook geldt bij dit vermogen.

Ik heb even zitten googelen over tenten en kweekkasten binnen met led lampen maar dan kom je eigenlijk vooral uit bij wiet sites. Wellicht staat daar een hoop nuttige info.

Het zullen inderdaad prijzige pepers worden denk ik haha, maar als je het er voor over hebt is het een prima hobby. Misschien een wietplant er tussen om de kosten te drukken :lol:
Markos

Has thanked: 20 times
Been thanked: 64 times

Berichtdoor kooy0028 » zo aug 13, 2017 12:39 pm

Markos schreef:Ik dacht dat mat-witte wanden beter was omdat je dan minder kans hebt op hotspots die je planten kunnen verbranden. Maar ik kan dat zo snel niet vinden. Wel vond ik dit:
Reflecterend materiaal is de beste optie om een kweekruimte aan de binnenkant mee te bekleden. Je kunt radiatorfolie gebruiken, of een speciale reflectiefolie halen. Wat je alleen niet moet gebruiken zijn spiegels en aluminiumfolie. Bij spiegels moet het licht twee keer door een glasplaat waardoor er licht verloren gaat, en aluminiumfolie gaat oxideren waardoor het dof wordt en de reflecterende capaciteit afneemt.

Ideaal als reflectiemateriaal zijn aluminiumplaten welke spiegelglad gemaakt zijn en voorzien van een dunne laag doorzichtige coating. De coating voorkomt de oxidatie van het aluminium.

Maar volgens mij verschillen de meningen sowieso wel erg per persoon/site wat een beter wandkeuze is.

Wat ik me ook af vraag is of je een warmtelamp echt nodig hebt. Want volgens mij produceren die led lampen uiteindelijk ook redelijk wat warmte, zeker met dat wattage. Maar als je ze al een tijd erin hebt staan zul je het vast wel al gemeten hebben. Ik weet trouwens niet wat de ideale temperatuur is voor (peper)planten, maar is 29 graden niet te veel? Ook moeten led lampen dichter bij de planten hangen dan gewone groeilampen, maar ik weet niet of dat dat ook geldt bij dit vermogen.

Ik heb even zitten googelen over tenten en kweekkasten binnen met led lampen maar dan kom je eigenlijk vooral uit bij wiet sites. Wellicht staat daar een hoop nuttige info.

Het zullen inderdaad prijzige pepers worden denk ik haha, maar als je het er voor over hebt is het een prima hobby. Misschien een wietplant er tussen om de kosten te drukken :lol:

Bedankt voor de info:

Als ik de warmtelamp er niet bij aan heb dan daalt de temp als snel naar 22 graden aangezien de ledlamp maar weinig warmte afgeeft, maar moet eerlijk zeggen het grroeit ontzettend snel naar mijn weten,ze ze zijn in 1 week tijd van 4 naar 8 blaadjes gegaan.
kooy0028

Berichtdoor Victorus » ma aug 14, 2017 7:03 am

29 graden is aan de warme kant. Je kan beter de temperatuur wat verlagen naar zeg 22 -25 graden. De planten moeten nu energie steken is het transpireren (afkoelen) maar de plant kan zijn kracht beter gebruiken om te groeien en te bloeien. Pepers houden weliswaar van warmte maar te veel warmte is ook niet goed. Scheelt ook in energiekosten.
Victorus

Has thanked: 5 times
Been thanked: 97 times

Berichtdoor kooy0028 » ma aug 14, 2017 8:20 am

Victorus schreef:29 graden is aan de warme kant. Je kan beter de temperatuur wat verlagen naar zeg 22 -25 graden. De planten moeten nu energie steken is het transpireren (afkoelen) maar de plant kan zijn kracht beter gebruiken om te groeien en te bloeien. Pepers houden weliswaar van warmte maar te veel warmte is ook niet goed. Scheelt ook in energiekosten.

Hartelijk bedankt voor de info heb de lamp inmiddels uitgezet. :idea:
kooy0028

Berichtdoor kooy0028 » wo aug 30, 2017 10:24 am

Bij deze een kleine update:

We zijn nu 2 weken verder sinds ik dit topic geopend heb,en er zijn nog een aantal zaden ontkiemt in die tijd.
De kweektent raakt dan ook al aardig vol.

Hieronder een aantal foto`s om het verschil te vergelijken ik weet namelijk niet hoe snel een peperplant groeit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
kooy0028

Berichtdoor marco_D » wo aug 30, 2017 1:20 pm

Ziet er goed uit!

Wat voor soort grond gebruik je voor de planten?
marco_D

Has thanked: 8 times
Been thanked: 11 times

Berichtdoor kooy0028 » wo aug 30, 2017 1:31 pm

marco_D schreef:Ziet er goed uit!

Wat voor soort grond gebruik je voor de planten?

Kweek en stekgrond, en ik gebruik chilifocus bij de grotere planten ,eerste de minimale hoeveelheid 5ml op 1 liter water.
kooy0028

Volgende

Keer terug naar Kweekseizoen 2017