Stef's 1e keer....

Re: Stef's 1e keer....

Berichtdoor Stef » wo jan 31, 2018 3:47 pm

Gisteren 8 stuks verpot, vandaag nog eens 8 gedaan. Heb nu 5 garden salsa, 5 jalapeno en 6 hot paper lantern staan. Ik heb van alles de mooiste uitgezocht. Voor de laatste ben ik misschien wat te snel geweest met verpotten maar anders liep ik met de ruimte in de bak te klooien en een grotere maken vond de directie geen strak plan. Evengoed nu 16 plantjes staan dus als ze het allemaal gaan redden heb ik evengoed genoeg ruimte nodig.

Afbeelding

Ben benieuwd hoe ze het oppikken, de plantjes die ik gister heb verpot (de 8 rechterpotjes) staan er weer keurig bij, schrok wel een beetje, een half uurtje na het verpotten lagen ze allemaal op half elf maar vanochtend stonden ze weer fier overeind. Ben me een beetje gaan verdiepen in het aftoppen, wellicht ga ik dat met 1 van iedere soort proberen om die dan gewoon het hele jaar binnen te houden.
Ik houd jullie op de hoogte.
Stef

Has thanked: 114 times
Been thanked: 38 times

Berichtdoor Stef » wo feb 07, 2018 11:23 am

Korte update, alles groeit goed, de paper lanterns zijn ook goed uit het ietwat vroege verpotten gekomen.

Afbeelding

Afbeelding
Stef

Berichtdoor Gijs » wo feb 07, 2018 11:50 am

Zien er goed uit!
Gijs

Has thanked: 1022 times
Been thanked: 653 times

Berichtdoor Saki202 » wo feb 07, 2018 12:25 pm

Zien er mooi uit :D

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Saki202

Has thanked: 2 times
Been thanked: 29 times

Berichtdoor Stef » di feb 20, 2018 4:36 pm

Beginnen inmiddels al plantjes te worden, heb wat last gehad van rouwmuggen dus net met overpotten alles goed schoongemaakt en een kaneelbehandeling gegeven, schijnt te werken, ik ben benieuwd, er waren een viertal plantjes die wat achterbleven bij de rest en daar zag je ook dat de wortels veel minder ver ontwikkeld waren dus die hebben niet gehaald, we gaan verder met 12. Ik heb nu 4 hot paper lanterns, 4 jalapeno en 4 garden salsa over.

Afbeelding
Stef

Berichtdoor Stef » do maart 08, 2018 1:42 pm

Update: de plantjes groeien vrolijk door, lichtbak werd te klein dus nu staan voor het raam op de vensterbank, wel wat minder lichturen maargoed, ze moeten het er maar mee doen.

Afbeelding

Na de kaneelbehandeling tegen de rouwmuggen zijn de @#€&"* beesten weer terug. In de potten zelf zie je helemaal geen larven tot je wat potgrond omwoelt, dan zie je hier en daar wat kruipen. Ik ben net naar het tuincentrum geweest en wilde eigenlijk pychlorex kopen maar dat hadden ze niet, de verkoper dacht ook dat dat spul inmiddels een vergunning nodig heeft maar hij had wel iets natuurlijks wat ook goed zou moeten werken. Is gebaseerd op diverse planten extracten. Wat precies staat er niet op maar dat ik de dop eraf draaide kwam de knoflooklucht je tegemoet.

Ong. 10 seconden na het opgieten van het mengsel kwamen alle larven naar boven, ze vinden het spul dus duidelijk niet leuk. Ik weet niet of het heel goed te zien is op de foto.

Afbeelding

Lijkt dus prima te werken, ik hou jullie op de hoogte. Zit in een fles dus da's erg makkelijk aanmaken met water.

Afbeelding

Koste €11,50. Nu maar hopen dat het ook echt werkt en ze wegblijven, als de beschrijving klopt word na een tijdje de plant onaantrekkelijk voor de beestjes. Ben wel benieuwd of mijn pepers straks naar knoflook smaken. Het ruikt nu in huis of ikzelf ayoilie heb gemaakt met vers gerookte knoflook bollen van de bbq.

Ik houd jullie op de hoogte.
Stef

Berichtdoor Markos » do maart 08, 2018 1:54 pm

Ik meen dat een laagje scherp zand bovenop ook werkt zodat (ik denk) er geen larven uit kunnen komen en/of er geen eitjes gelegd kunnen worden.
Markos

Has thanked: 25 times
Been thanked: 99 times

Berichtdoor Stef » do maart 08, 2018 2:16 pm

Had ik voor het verpotten al geprobeerd maar daar trokken ze zich niks van aan. Bleef vliegjes en dus ook larven houden. Heb nog wel liggen, zal het er extra bij doen, dubbel genaaid houdt beter [WINKING FACE] Thanks, niet meer aan gedacht.
Stef

Berichtdoor goosman » do maart 08, 2018 3:50 pm

Markos schreef:Ik meen dat een laagje scherp zand bovenop ook werkt zodat (ik denk) er geen larven uit kunnen komen en/of er geen eitjes gelegd kunnen worden.

Met deze methode heb ik idd geen last van die monsters
goosman

Has thanked: 695 times
Been thanked: 417 times

Berichtdoor Stef » do maart 08, 2018 4:53 pm

Inmiddels ook een laagje zand erop gegooid, als ze nu nog terug komen weet ik het ook niet meer.
Stef

VorigeVolgende

Keer terug naar Kweekseizoen 2018