Markos 2018

Re: Markos 2018

Berichtdoor Cats&Chilli's » zo apr 22, 2018 2:07 pm

die witte uitslag kreeg ik ook op mn kokosaarde, maar pas nadat ik extra voeding gaf. Ik dacht dat het kristallisatie of schimmelgroei op de voeding was. Dat kan verder geen kwaad denk ik, dat spoelt wel weer uit bij water geven.

Ik denk dat alle peperplanten ook wel in huis kunnen, als er maar genoeg licht en warmte is. Maar pas wel op met bladluis.
Leuk om mn eigen hybrides erbij te zien staan, ik ben benieuwd hoe ze het gaan doen.
Cats&Chilli's

Has thanked: 3 times
Been thanked: 85 times

Berichtdoor Markos » di mei 01, 2018 11:11 am

Vannacht weer een deel van de planten overgepoot. Eigenlijk te laat al want alle wortels zaten al door elkaar heen :( maarja toch maar het beste ervan geprobeerd te maken
Afbeelding
In totaal staan hier nu 43 planten

Maar nog steeds een hoop die nog overgezet moet worden naar de kweekzakken. Het zijn er nog zo'n 60 denk ik die ik nog moet overzetten. Maar ik ga ze niet allemaal doen, want zoveel ruimte heb ik niet in de twee tuinen waar ze in komen te staan.
Afbeelding
De 6 planten vooraan komen in de woonkamer. 3 planten per 10 liter emmer. Het is dus wel eigenlijk een beetje aan de krappe kant, maar ach, dan worden ze ook niet te groot ;)

Er beginnen al veel knopjes te komen. Deze kan ik het beste nu nog weghalen toch? Hoe kan ik dat het beste doen? Gewoon afbreken/knippen? Want ik neem aan dat de planten groeivermogen verliest zodra deze ook al bloemen begint te maken.
Markos

Has thanked: 27 times
Been thanked: 127 times

Berichtdoor Gijs » di mei 01, 2018 9:15 pm

De eerste 3 bloemen er gewoon met je vingers uitknakken
Gijs

Has thanked: 1094 times
Been thanked: 684 times

Berichtdoor Markos » di mei 01, 2018 9:22 pm

Wat bedoel je precies met 3? Want er zitten veel meer knoppen in dan 3
Markos

Berichtdoor donaldk » wo mei 02, 2018 2:19 pm

Eindhoven, tja zover ga ik niet brommen om je van wat overtollige plantjes af te helpen;-).
donaldk

Has thanked: 52 times
Been thanked: 599 times

Berichtdoor Gijs » wo mei 02, 2018 4:35 pm

Markos schreef:Wat bedoel je precies met 3? Want er zitten veel meer knoppen in dan 3

In die paprika kas waar ik toen was plukte ze de eerste 3 bloemknoppen weg die in de plant kwamen. Maar sommige pepers maken bloem klustertjes. Daar kan je ook gewoon zo'n klustertje wegplukken
Gijs

Has thanked: 1094 times
Been thanked: 684 times

Berichtdoor snx » wo mei 02, 2018 11:57 pm

Markos schreef:Wat bedoel je precies met 3? Want er zitten veel meer knoppen in dan 3

Ik denk: bij de meeste (alle?) peperplanten ontstaat op een bepaald moment een soort V vorm in de takken. Daar komt meestal het eerste bloemknopje. Vervolgens komen er twee nieuwe V vertakkingen, en daarin komen de volgende twee bloemknopjes. Er wordt wel gesuggereerd om die 3 eerste knopjes te verwijderen, omdat er dan later méér vruchtvorming zou plaatsvinden.
seizoen 2013, 2014, 2016, 2018
snx

Has thanked: 747 times
Been thanked: 715 times

Berichtdoor donaldk » do mei 03, 2018 9:34 am

Ze beperken de planten op die punten ooktot drien stengels, dus na dertig centimeter eerste splitsing en op een van de twee knippen ze de volgende splitsing af. En dan dus drie omhoog.
donaldk

Has thanked: 52 times
Been thanked: 599 times

Berichtdoor Markos » do mei 10, 2018 4:44 pm

Tomaten groeien als gekken, drinken ook ontzettend veel. Er zitten ook al bloemen in. Op warme dagen is 1x bijvullen eigenlijk al niet voldoende in deze bakken.

Vandaag weer even buiten gehad voor afharden
Afbeelding
Afbeelding

Ze moeten eigenlijk echt snel naar buiten de buizen in. Hopelijk heb ik snel tijd om de buizen te maken.

De kokos hier bij mij in de action is al een hele tijd op en wordt voorlopig niet aangevuld voor zover het personeel weet :o dus dit weekend ergens anders halen. Want de 60 planten die nog in hun kleine zakjes zaten.. zitten er nog steeds in. Die groeien nu sowieso ontzettend krom en is natuurlijk erg remmend voor de groei.

Al mijn Jalapenos Purple pepers doen het trouwens best slecht. Ze lijken even goed te doen maar gaan dan dood, verliezen hun bladeren of blijven gewoon ontzettend klein. Dit hoort toch geen lastige plant te zijn?

De wespen (denk ik?) zijn al druk bezig in mijn twee insectenhotels. Kijk maar naar de dichtgemaakte gaten op de foto hieronder. Ik hoopte eigenlijk meer op lieveheersbeestjes. Die heb ik nodig in grote hoeveelheden! Maarja dat had ik kunnen weten want er zitten nou eenmaal veel gaten in.
Afbeelding
Markos

Berichtdoor Markos » di mei 22, 2018 10:39 am

Ik heb mijn tomaten noodgedwongen buiten moeten plaatsen, ze staan nu tijdelijk in emmers. Dit weekend hadden ze plotseling een goeie groeispurt waardoor ze niet binnen konden blijven staan. Afharden is dus niet echt gelukt, ze hebben denk ik 2x een uur buiten gestaan. Dus ik hoop dat het goedkomt. Gisteravond ook meteen regen erbij. Ze zagen er vanmorgen nog prima uit, hopelijk is de zon vandaag niet zo aanwezig.
AfbeeldingAfbeelding

Niet echt duidelijke foto's maar mijn pepers en paprika's moeten ook echt naar hun definitieve plek. Ze beginnen nu echt de ruimte nodig te hebben voor hun wortels:
AfbeeldingAfbeelding

En al mijn Jalapeno Purple hebben het moeilijk:
Afbeelding

Wel een aparte bloem trouwens op de tomaat, vergeten te kijken welke tomaat het was
Afbeelding
De uitschieter heeft 1 dik gedeelte met een grote bloem en een extra uitschieter aan de uitschieter (geen idee hoe je dit logisch uitlegt ;)) met kleinere bloempjes
Markos

VorigeVolgende

Keer terug naar Kweekseizoen 2018