Blogje

Vraagje

Berichtdoor Maurice » za maart 10, 2018 8:56 pm

Oh ja, ben ook nog wel benieuwd naar jullie mening..

Voor mijn eb en vloed systeem zit ik te denken aan die simpele vierkante kweekpotten. Nou heb je die natuurlijk in allerlei maten en ik zit zelf te denken aan 11 liter potten. Zou dat voldoende zijn om een grote plant te kweken ?

Groet, Maurice
Maurice

Has thanked: 17 times
Been thanked: 44 times

Update

Berichtdoor Maurice » wo maart 14, 2018 10:09 pm

Weer eens tijd om de update te melden. De planten doen het echt prima en de eerste hebben zelfs al bloemknopjes. Die planten heb ik meteen getopped, omdat ik graag meer vertakkingen wil. De pimenta da neyde plant is echt cool met prachtige paarse bladeren. Een kort videootje op mijn blog:

https://thedutchpepperguy.blogspot.nl

Voor mijn tent vandaag wat spullen besteld om een eb en vloed systeem te bouwen. Ga het zaterdag ophalen omdat die deense bodems de post vaak niet overleven. De bedoeling is om 8 planten ermee te bedienen. Ik weet nl. nog niet hoe dat uitpakt qua ruimte en dergelijke. Het is voor mij ook voor het eerst.

Groet, Maurice
Maurice

Re: Blogje

Berichtdoor goosman » do maart 15, 2018 8:42 pm

Dat gaat als de brandweer !
goosman

Has thanked: 729 times
Been thanked: 442 times

Berichtdoor Maurice » vr maart 16, 2018 8:33 pm

Zeker Goosman! Alhoewel mijn madame jeanette in de waterfarm pas net een beetje uit haar shock komt van het verpotten. Maar ja, epic fout gemaakt door de kleikorrels niet goed genoeg te spoelen! Ik dacht van wel, maar als na een dag was het water goed vuil geworden. Wel natuurlijk snel vervangen, maar ik hoop niet dat het teveel schade heeft toegebracht. We zullen zien...
Maurice

Waterfarm

Berichtdoor Maurice » wo maart 21, 2018 6:25 am

Het gaat inderdaad niet goed met de waterfarm. Eigen fout. Ik heb de hydro korrels niet goed genoeg behandeld en ik zie nu gewoon dat de PH waarde van het water elke dag echt tegen de 8.0 schiet. Het is niet bij te houden om het constant te laten zijn. De plant is daarmee natuurlijk zeer unhappy. Ik breek het af en ga mij volledig storten op het eb en vloed systeempje. De overige planten gaan echt heel goed!

Weer wat geleerd denk ik dan maar ;)
Maurice

Re: Waterfarm

Berichtdoor goosman » wo maart 21, 2018 10:37 am

Maurice schreef:Het gaat inderdaad niet goed met de waterfarm. Eigen fout. Ik heb de hydro korrels niet goed genoeg behandeld en ik zie nu gewoon dat de PH waarde van het water elke dag echt tegen de 8.0 schiet. Het is niet bij te houden om het constant te laten zijn. De plant is daarmee natuurlijk zeer unhappy. Ik breek het af en ga mij volledig storten op het eb en vloed systeempje. De overige planten gaan echt heel goed!

Weer wat geleerd denk ik dan maar ;)

Toch is die waterfarm geen onbekende methode, tenminste op de Pepper Lovers Community zie ik het ook regelmatig voorbijkomen. Steek daar je licht eens op, misschien heeft er iemand een goed advies ?
goosman

Has thanked: 729 times
Been thanked: 442 times

Berichtdoor Maurice » wo maart 21, 2018 10:43 pm

Ga ik zeker doen. Ben op zich wel tevreden ermee. Alleen die PH moet stabiel blijven. Thanks!
Maurice

iSUN

Berichtdoor Maurice » vr maart 23, 2018 7:48 pm

Nieuwtje na een bezoek bij een growshop om mijn eb en vloed hardware op te halen. De iSUN! leuke gadget om in je woonkamer of keuken te gebruiken.

Meer hier: https://thedutchpepperguy.blogspot.nl/

De waterfarm begint wat stabieler te worden. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om op te geven, haha... De plant ziet er niet echt fantastisch uit, maar ik ga hem proberen te redden. Wel nog steeds het PH probleem. Iemand heeft mij de tip gegeven om geen houten lepel te gebruiken om het water te bewerken. Ik twijfel een beetje of het daar aan ligt, maar ja, baat het niet...

Groeten, Maurice
Maurice

Altijd moeilijk

Berichtdoor Maurice » do maart 29, 2018 6:59 pm

Het blijft altijd ff een hard momentje om de mooie jonge plantjes te knippen, maar ja, ze vinden het fijn en worden er uiteindelijk mooier en voller van. Voor mijn 'eb en vloed' systeem moet ik alleen nog een goede waterbak met deksel zien te vinden. Nou dat valt niet mee kan ik je melden. Zo'n bak is het probleem niet, maar met deksel! Ik heb nu bij ikea wat gezien, dus ga ik ga ff kijken morgen. Ik wil dat zo snel mogelijk doen, omdat ze echt uit de cups moeten. De wortels groeien als ik kweet niet wat.

Klein filmpje weer hier: https://thedutchpepperguy.blogspot.nl/

Groet, Maurice
Maurice

Re: Altijd moeilijk

Berichtdoor Sol » do maart 29, 2018 10:18 pm

Maurice schreef:Voor mijn 'eb en vloed' systeem moet ik alleen nog een goede waterbak met deksel zien te vinden. Nou dat valt niet mee kan ik je melden. Zo'n bak is het probleem niet, maar met deksel! Ik heb nu bij ikea wat gezien, dus ga ik ga ff kijken morgen.

Ik wilde je de onderstaande bak tippen. Had je die al op het oog? Je kunt de inzet gebruiken of de deksel, maar dan wel met een ondiepere bak.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sol

Has thanked: 44 times
Been thanked: 211 times

VorigeVolgende

Keer terug naar Kweekseizoen 2018