Beter Laat dan Niet

Beter Laat dan Niet

Berichtdoor donaldk » ma feb 26, 2018 6:25 pm

Twee Action Kweekkasjes zijn gewassen en staan in de vensterbank, eindelijk!

Gevuld met herbevochtigde kokosvezel die ik nog in een emmer had staan van eind vorig seizoen. Die ik toen niet allemaal nodig had voor nieuwe potmix. Goed gevuld, maar dat betekent dat ik bij traytje twee nog wat water in de emmer met opgedroogde potgrond moest doen om de laatste gaatjes te kunnen vullen, we gaan het zien.

Dus nu nog negentig zaadjes uitzoeken en labeltjes maken, of vanavond of morgen.

Ik bleek toch bij een van de aanbieders in de turbo mountain longhorn zaadjes te hebben aangevraagd en gekregen, dus ik kan alsnog meedoen met de wedstrijd. Kerinting wordt ook lang, maar krult op volgens de omschrijving, dus die maakt minder kans. Jaren geleden had ik ook Joe Long zaadjes, maar waar zijn die gebleven... Dus ik gok nu even op de
Afbeelding
donaldk

Has thanked: 52 times
Been thanked: 599 times

Re: Beter Laat dan Niet

Berichtdoor Jan » ma feb 26, 2018 6:28 pm

Mmmm, TML steak met TML rub op de BBQ. :D
Ruillijst voor elk seizoen
Jan

Has thanked: 157 times
Been thanked: 359 times

Berichtdoor donaldk » ma feb 26, 2018 9:49 pm

Thunder Mountain ligt niet in Texas? :)
donaldk

Berichtdoor Sol » di feb 27, 2018 10:59 pm

donaldk schreef:Twee Action Kweekkasjes zijn gewassen en staan in de vensterbank, eindelijk!

Zijn dat die kleine kasjes, met voorgevormde ronde uitsparingen? Wat voor potjes / medium gebruik je in de propagators? Ik kon de bijpassende potjes / papieren bakjes niet vinden.

De TMH's kiemden hier heel snel (ook uit de PTPt) middels de deno methode, dus je maakt nog goede kansen. Ik heb ze vandaag geplant.
Sol

Has thanked: 44 times
Been thanked: 212 times

Berichtdoor donaldk » wo feb 28, 2018 8:44 am

Ja dit is nog de vorige versie. Die heeft rondjes op de bodem. Ik heb ook twee nieuwe Elho kasjes met gaatjes in de bakjes en een traytje eronder gekocht vorig jaar in de uitverkoop 50% dus twee voor 7 euro., maar die houd ik nog even netjes in de verpakking.

Ik ben gisteren ziek geweest, kon niet zitten of staan, dus de zaadjes zijn nog niet uitgezocht noch gezaaid.

Ik had nog kokos staan dus het mijzelf makkelijk gemaakt daar een fles water erbij en vullen maar.

Normaal gebruik ik mijn mix van potgrond en een blok kokos op een 40L zak (ongeveer). Dus we gaan zien of het verschil maakt.

Ik heb jaren geleden ergens een paar traytjes geregeld en die op maat geknipt. Zijn 5 cm diep en 8 hoekig gaatje van 3,5 centimeter doorsnede. Zo kan ik dus 9x5 kwijt. Er zijn trays met kleinere gaatjes, die gebruiken ze voor sierpepertjes, dat zijn kleine vierkantje dobbelsteentjes.
donaldk

Berichtdoor donaldk » wo feb 28, 2018 8:45 pm

Afbeelding
Afbeelding
donaldk

Berichtdoor Sol » wo feb 28, 2018 10:21 pm

Is dat nu de Holy Basil?

Ik las: "The two main morphotypes cultivated in India and Nepal are green-leaved (Sri or Lakshmi tulasi) and purple-leaved (Krishna tulasi)." (Bron)
Zou Lanka wijzen op de green-leaved versie?
Zocht je niet de Krishna tulsi?

Veel succes met kweken.

Heb je trouwens de rucola al gezaaid? Wordt die niet veel te groot voor die kleine wegwerp propagator?

donaldk schreef:Ik ben gisteren ziek geweest, kon niet zitten of staan, dus de zaadjes zijn nog niet uitgezocht noch gezaaid.

Beterschap in ieder geval. Ik hoorde gisteren op het nieuws dat de griep epidemie weer vrolijk verder raast.
Sol

Berichtdoor Robert » do maart 01, 2018 12:12 am

Beterschap!
En proficiat dat de de lang gezochte zaden hebt weten te bemachtigen :h
Robert
Moderator

Has thanked: 254 times
Been thanked: 1267 times

Berichtdoor donaldk » do maart 01, 2018 11:19 am

Dat is nog maar de vraag Robert, het kan ook twee andere, groene, soorten zijn. Vorig jaar zeiden ze ook dat het Krishna Tulsi was en was het twee keer iets anders. Ik heb nog een bestelling via Ebay gedaan, dit keer in India. Zegt ook Krishna Tulsi als je het vraagt, maar of het de waarheid is...

Een andere Ebay aanbieder uit India vertelde mij dat er geen Krishna Tulsi seeds in the market zijn, hij biedt gewone tulsi, ookwel Vishnu Tulsi. Gangbaar is ook de Shri Tulsi, ookwel Rama Tulsi of Lakshmi Tulsi, dus die groene kan het ook zijn.

Via Indiamart zijn er wat aanbieders, maar als je vraagt naar kleine hoeveelheden...
donaldk

Berichtdoor Sol » do maart 01, 2018 8:12 pm

donaldk schreef:Een andere Ebay aanbieder uit India vertelde mij dat er geen Krishna Tulsi seeds in the market zijn,

Dat is vreemd. Maakt de Krishna Tulsi misschien geen zaden?

Hoe gaat het met je rucola?
Sol

Volgende

Keer terug naar Kweekseizoen 2018