Beter Laat dan Niet

Re: Beter Laat dan Niet

Berichtdoor Robert » zo apr 01, 2018 11:41 am

Robert
Moderator

Has thanked: 239 times
Been thanked: 1262 times

Berichtdoor donaldk » zo apr 01, 2018 1:14 pm

Ze claimen van wel, maar je weet het nooit,ook niet bij Europese leveranciers. Dat was een van de twee aanbieders die ik had gevonden, Flowers Goddess, de ander is JieGeng Garden, die het aanbied in verschillende formaten, zakje van tien zaadjes (heb je vergrootglas nodig) als je dan 5 zakjes bestelt betaal je 4 dollar, als je in andere advertentie 1 gram besteld, circa 2400 zaadjes betaal je 5 dollar.

https://nl.aliexpress.com/item/Rode-Hei ... f543&tpp=1

1, 3, 5 gram:
https://nl.aliexpress.com/item/Red-Holy ... f543&tpp=1

Oh nee ik had nog een derde gevonden: Whole Seeds Store:
https://nl.aliexpress.com/item/50pcs-Re ... autifyAB=0

En hetzelfde plaatje vind ik dan ook hier, alleen drie keer zo duur, oh nee gratis verzenden dus maar twee keer zo duur:
https://nl.aliexpress.com/item/50pcs-Re ... autifyAB=0

Zo te zien is het nu droog dus ga ik even een nieuw bakje klaar maken en daar dan de Indiaase en Sri Lankese zaadjes die ik in de deno had gelegd op uitstrooien.
donaldk

Has thanked: 49 times
Been thanked: 580 times

Berichtdoor Robert » zo apr 01, 2018 1:21 pm

Ok, de ene soort uit het mijn vorige posting had ik inmiddels al besteld, jouw derde optie heb ik er net bijbesteld.

Als ze binnen zijn zaai ik er zelf wat, de rest komt daarna naar jouw toe ;)
Robert
Moderator

Berichtdoor donaldk » zo apr 01, 2018 4:46 pm

Wow, dank je Robert.

Ik heb buiten dus niet alleen de twintig (van 20 of 21 zaadjes) Thai Sun sprietjes verspeend in P7 potjes 7x7x6,5cm. Maar waar laat ik nu die twee traytjes waarin twee verse rookworsten hadden gezeten. Ik kwam ze toevallig tegen in de supermarkt, stapeltje kratten had de uitpakker nog even laten staan, dus ik plastic eraf en alle bakken doorgezocht, zes stuks, in elk traytje passen twaalf P7 potjes). Derde traytje ligt een beetje kokos uitgespreid. Het bovenste deel van de kokos van de niet-Thai Sun helft van het druivenbakjekasje, waarin dus de eerst zaai Sri Lankaanse Tulsi zaadjes zaten, hopelijk zijn ze nog niet weggerot en gaan ze alsnog kiemen nu ze in het licht liggen.

Ik heb de deno zaadjes in een ander druivenkasje gedaan. Waren allemaal nat dus ze klonterden samen en moeilijk van het met je te krijgen en te verspreiden, we gaan het zien.

Het andere druivenkasje heeft ook redelijk gewerkt, al zijn twee van de vijf gezaaide en opgekomen Deen Oranje gele snoeptomaten zaailingen omgevallen en weggekwijnt. Ook een paar zaadjes die nog niet opgekomen zijn dus ik neem gewoon het verlies. In plaats van alles nu al om te gooien en P7 te gaan vullen. Het was buiten ook nogal fris om nog langer te blijven zitten.

De bhut jolokia orange van Sander doet helemaal niets, de andere Bhuts die ik van hem heb doen nu allemaal 50/75% 2-3 van de vier die ik per soort heb gezaaid.

Ralf heb jij wel Red Savina zaailingen? Uit de soortenlijst van de Turbo en de vorm van de zakjes en etiket stickers moet het jou zakje zijn waaruit ik eerst heb gezaaid, de twee van Boudewijn die ik anderhalve week later heb gezaaid als back up staan al lang boven de grond, maar groeien niet hard. Beide hadden geen zendernaam dus ik heb gekeken naar wat ik nog meer van jullie heb mogen ontvangen en zo zakje aan naam gekoppeld.

Volgens mij zag ik onlangs dat een van de vijf Mountain Thunder Longhorn zaailingen de geest gaf. TML is een van de snelste kiemers en groeide redelijk snel.
donaldk

Berichtdoor donaldk » wo apr 11, 2018 6:33 pm

Middelste kasje is bijna niks opgekomen, in eerste bak begint weer wat weg te kwijnen. Ik heb de kap er al een tijdje afgehaald. In de derde kas groeit het ook niet zo

De Thai Sun die ik met enkel kiemblaadjes had verspeend doen het, aardig in de P6 potjes. Alleen het schaaltje plantjes in de Action Kweektafel doet het veel beter dan het schaaltje in de vensterbank. Groeien beter en hebben ook al de eerste wortelpuntjes onder uit de gaatjes in hun potjes.
donaldk

Berichtdoor donaldk » za apr 21, 2018 9:06 am

Nou zeker een handvol 'plantjes' weggerot afgelopen week. Ik wordt er een beetje moedeloos van, zou bijna opnieuw gaan zaaien.
donaldk

Berichtdoor donaldk » vr mei 18, 2018 9:03 pm

De overgebleven 'plantjes'staan hier nog steeds in P7 potjes. Een deel is nog steeds niets, een ander deel begint te groeien, maar durf ik ze dan te gaan afknippen. Zeker vanwege mijn klassieke probleem hetis laat in het seizoen. En de Thai Sun doen het goed. De plantjes in de Action Kweektafel zijn nu zelfs een beetje krom door het groeien tegen het dak. Door het beschermt staan groeieden ze eerst haarder dan die in het schaaltje in de vensterbank. Maar die krijgen inmiddels meer licht dan degene in de gesloten kweektafel een stukje van het raam af.

Ik kan ze lager zetten in de bak maar dan nog staan ze donkerder, want ik heb geen plek in de vensterbank.
donaldk

Berichtdoor Sol » za mei 19, 2018 10:23 pm

donaldk schreef:Maar die krijgen inmiddels meer licht dan degene in de gesloten kweektafel een stukje van het raam af.

Ik kan ze lager zetten in de bak maar dan nog staan ze donkerder, want ik heb geen plek in de vensterbank.

Heb je de kweektafel nog dicht ge-kit?
Wat heb je er in groeien?
Misschien dat je hem buiten kan zetten?

Thai Sun's zijn echt super.
Sol

Has thanked: 42 times
Been thanked: 206 times

Berichtdoor donaldk » zo mei 20, 2018 12:42 pm

Ik heb ze niet getopt Sol. Die in de vensterbank zijn tot 45 centimeter nu in P7. Zo lang heb ik een Thai Sun nog nooit gezien.

Ik heb niks getopt en gezien het al eind mei is, zal ik ook maar niks meer toppen denk ik.

Kweektafel houd ik netjes. Dus zeker niet naar buiten, dan kan ik beter ruimte maken in het kasje, nu vol met Aardbei en onkruid. Maar het ruimte vinden voor alle aardbeiplantjes is niet zo makkelijk.Plus de nu producerende planten moeten binnen blijven om enigzins een oogst te hebben.

Ik heb een paar schaaltjes hierin de plantjes nog in P7 potjes. Wat van de in de bak vervoerde kokosblokken opgestapelt en daarop de schaaltjes. Nu een laag blokken verwijderd onder het schaaltje met Thai Sun.
donaldk

Berichtdoor Robert » zo mei 20, 2018 1:12 pm

Nu nog in p7? Probeer je bonzai's te kweken?
Robert
Moderator

VorigeVolgende

Keer terug naar Kweekseizoen 2018