Beter Laat dan Niet

Re: Beter Laat dan Niet

Berichtdoor donaldk » zo mei 20, 2018 1:35 pm

Het heeft lang geduurd voordat de laatste overgebleven plantjes wat gingen doen. De Thai Sun daarentegen doen het zeer goed hier in hun tiny potjes.

Je moet het ook allemaal maar kwijt kunnen Robert.

Maar ja zie het onderwerp;-).

De Thai Sun die ik overgehouden heb doet het echter niet zo goed.Alle bloetjes valen af bij gebrek aan licht.
donaldk

Has thanked: 52 times
Been thanked: 599 times

Berichtdoor Robert » zo mei 20, 2018 1:56 pm

donaldk schreef:Je moet het ook allemaal maar kwijt kunnen

Je bent 1 van de weinigen met de luxe van een kas! Maar daar doet enkel het onkruid het erg goed :roll:

Kom op Donald, die p7 potjes kan echt niet meer, oppoten die handel in grote potten en naar de kas er mee!
Robert
Moderator

Has thanked: 254 times
Been thanked: 1267 times

Berichtdoor Sol » ma mei 21, 2018 9:58 pm

Robert schreef:
donaldk schreef:Je moet het ook allemaal maar kwijt kunnen

Je bent 1 van de weinigen met de luxe van een kas! Maar daar doet enkel het onkruid het erg goed :roll:

Kom op Donald, die p7 potjes kan echt niet meer, oppoten die handel in grote potten en naar de kas er mee!

Begin er gewoon met eentje, dat is te doen.
Gewoon doen. Kost een kwartiertje.
Sol

Has thanked: 44 times
Been thanked: 212 times

Berichtdoor donaldk » vr jun 01, 2018 7:02 pm

Weer een plantje van zijn top beroofd, door het wennen (windje) en omgaan :evil: .
donaldk

Berichtdoor donaldk » za jun 09, 2018 5:58 pm

Ik ben op zoek naar een voedingsvaatje. Goedkoop niet te groot, want dan krijg ik gezeik en het grootste probleem ik moet er eenvoudg een kraantje in kunnen zetten (ik heb nog een 3/4" messing kraantje met hendeltje weten te vinden bij de Aldi, die kan nog terug, dus ik moet opschieten), want vatpompjes zijn relatief duur.

Laten we zeggen iets tussen de 70 en 150 liter iemand een suggestie, want ik heb zelf wel een paar dingen gezien,maar hoe krijg ik daar een kraantje in zonder dat het gaat lekken, of hij eruitschiet?!
donaldk

Berichtdoor Sol » za jun 09, 2018 10:23 pm

Ga je misschien Robert en Jan achterna?
Is dit misschien wat?: 60 liter ton
[url][img=https://www.witgoedhandel-dezwaan.nl/wp-content/uploads/nieuwe-tonnen-010.jpg][/img][/url]
Laatst bijgewerkt door Sol op zo jun 10, 2018 9:53 am, in totaal 2 keer bewerkt.
Sol

Has thanked: 44 times
Been thanked: 212 times

Berichtdoor Markos » za jun 09, 2018 11:31 pm

Haal een gratis of goedkoop 200L/220L plastic vat en stop daar een kraantje in. Of kijk op Marktplaats voor een regenton. Die komen daar ook wel eens voorbij tussen de 0 en 30 euro. En daar zit dan al een kraantje in en is van kunststof (en kan dan niet reageren met de voeding)
Markos

Has thanked: 27 times
Been thanked: 127 times

Berichtdoor Jan » zo jun 10, 2018 11:03 am

donaldk schreef:... hoe krijg ik daar een kraantje in zonder dat het gaat lekken, of hij eruitschiet?!

Met de juiste maat boor en een rubberring aan de binnenzijde tussen het vat en de moer van de kraan, dan kan het haast niet misgaan.
Ruillijst voor elk seizoen
Jan

Has thanked: 157 times
Been thanked: 359 times

Berichtdoor donaldk » zo jun 10, 2018 2:55 pm

Ik heb een buitenkraantje gekocht, dus zonder moer.

Teflonring, verder geen versteviging?

Nee ik ga niet in de hydro, maar ik ben het zat om tig keer een spuitje te trekken voor een emmertje, heen en weer te lopen tussen a concentraat emmertje en de emmers bij de regenton en dan zelfde voor b en dat voor tot 10+ emmers per keer. Daarna ook nog een paar emmers met een plastic bekertje over te moeten scheppen in cola flessen voor een volgende dag.

Gratis vaten, Markos?

Sol, de Zwaan had ik inderdaad wat van in de bladwijzers gezet, helaas een paar interessante die ik een tijdje terug had gezien zijn nu uitverkocht.
Ik had die rechthoekige ook gezien, schroefdeksel heeft wel voorkeur boven de klemring deksel van de Advanced Enzymkes vaatjes https://www.witgoedhandel-dezwaan.nl/pr ... et-deksel/.

Tuurlijk die vaten zonder doppen (https://www.witgoedhandel-dezwaan.nl/pr ... op-deksel/) zijn prijstechnisch zeer interessant, maar deze zijn gelast, dus enkel open te zagen voor reiniging of bevestiging van kraantje, ze hebben geen losse deksels. Hetzelfde geldt voor de exemplare met de twee duims doppen of de vergelijkbare wit-blauwe. Op moestuinforum had iemand dus de zaag erin gezet, zonde, maar begrijpelijk.

60 Liter is voor het mooie eigenlijk net te klein, zeker omdat mijn voeding 1 liter a en 1 liter b op 67 liter is. Dus twee maal 70 zou het mooist zijn,een keer kan ook, moet je wel vaak voeding maken.
donaldk

Berichtdoor donaldk » wo jun 13, 2018 8:42 pm

Gistermiddag de drie overgebleven Honingtomaatjesplantjes in een potje gezet, maar de twee kleinste en slapste zijn toch flink verdord. De kleinste kanik zowieso afsschrijven dus dit jaar maar een honingtomaatplantje,zals het er nu uitziet. Ook een ieniemini rode sweet palermo en zowaar is er een zeer iel Thunder Mountain Longhorn plantje overgebleven. Staat nu in een 3L pot,maar gezien het feit dat anderen al volgroeide pepers hebben hangen maakt het voor de wedstrijd toch niets meer uit.

Wie weet wat er aan de hand is ik heb een aantal plantjes waar het lijkt of er wat zoutkorreltjes op het blad liggen, wat verder is het donkerder, zand, zit ook iets onder het blad. Sommig blad lijkt aangetast, kan ook verbranding/verdroging zijn.
donaldk

VorigeVolgende

Keer terug naar Kweekseizoen 2018