kweek 2018

Re: kweek 2018

Berichtdoor donaldk » di jun 26, 2018 5:14 pm

Big Bags, denk ik eerder aan https://www.bustotaal.nl/media/catalog/ ... gbag_1.jpg

Maar die van de helft 1 m3 telt ook :lol: .

Hij heeft ook een deels ingegraven tunnel voor zaai en opkweek en productie van de (super)hots. Staat uitgebreid afgebeeld in kweektopic van vorig jaar. Ook het inmaken op zuur (olie?) van de hete bolletjes.
donaldk

Has thanked: 61 times
Been thanked: 608 times

Berichtdoor Sol » wo jun 27, 2018 10:47 am

donaldk schreef:Hij heeft ook een deels ingegraven tunnel voor zaai en opkweek en productie van de (super)hots. Staat uitgebreid afgebeeld in kweektopic van vorig jaar. Ook het inmaken op zuur (olie?) van de hete bolletjes.

Zoiets stond me nog bij, maar ik heb er helemaal geen afbeeldingen meer van gezien dit jaar, dus wellicht is hij weg?

Al die big bags inmaken op zuur?!
Sol

Has thanked: 48 times
Been thanked: 230 times

Berichtdoor Cats&Chilli's » wo jun 27, 2018 9:44 pm

Bram schreef:Welke soort is de peper met de paarse bloem? Ziet er mooi uit!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Black Scorpion Tongue
Cats&Chilli's

Has thanked: 3 times
Been thanked: 89 times

Berichtdoor Cats&Chilli's » wo jun 27, 2018 9:52 pm

donaldk schreef:Big Bags, denk ik eerder aan https://www.bustotaal.nl/media/catalog/ ... gbag_1.jpg

Maar die van de helft 1 m3 telt ook :lol: .

Hij heeft ook een deels ingegraven tunnel voor zaai en opkweek en productie van de (super)hots. Staat uitgebreid afgebeeld in kweektopic van vorig jaar. Ook het inmaken op zuur (olie?) van de hete bolletjes.

Ik bedoelde big shoppers. Is niet helemaal letterlijk want ik gebruikte ook andere tasjes. Ik heb zo'n vier keer geplukt en elke keer was het ongeveer zo'n lading. T kon net in de auto.

Afbeelding
Afbeelding

een deel heb ik ingevroeren, een ander deel gepureerd en in saus verwerkt, de superhots zijnop azijn gegaan, en een groot deel gedroogd en vermalen. T meeste heb ik nog in potten.
Cats&Chilli's

Berichtdoor Cats&Chilli's » wo jun 27, 2018 9:54 pm

Sol schreef:10 big bags! :shock:
Was dat allemaal van buiten uit de volle grond, of had je ook nog een (tunnel)kas?
Wat heb je ermee gedaan?

Het meeste komt van buiten. Er was best veel rot tussen, want in Juni was t erg koud en nat geweest.
Uit de kas kwam een flinke lading superhots, maar productiviteit binnen of buiten maakt geen verschil.
Cats&Chilli's

Berichtdoor Sol » do jun 28, 2018 9:34 pm

Cats&Chilli's schreef:Het meeste komt van buiten. Er was best veel rot tussen, want in Juni was t erg koud en nat geweest.
Uit de kas kwam een flinke lading superhots, maar productiviteit binnen of buiten maakt geen verschil.

Was het geen neusrot als een gevolg van een gebrek aan Fosfor of Kalium?
Sol

Berichtdoor Cats&Chilli's » za jun 30, 2018 12:11 pm

Sol schreef:
Cats&Chilli's schreef:Het meeste komt van buiten. Er was best veel rot tussen, want in Juni was t erg koud en nat geweest.

Was het geen neusrot als een gevolg van een gebrek aan Fosfor of Kalium?

dat zou kunnen, maar ik heb het gevoel dat dat niet was gekomen als t warm en droog was geweest. Het ontstond echt alleen in de natte en koude weken
Cats&Chilli's

Berichtdoor Cats&Chilli's » do jul 05, 2018 12:10 am

update 5 Juli.
De planten zouden nu midden in hun groeispurt moeten zijn, maar het wil nog niet zo vlotten. De lucht is te droog. Het blad rolt een beetje op en is smal, en wordt niet heel groot. Ze groeien wel, maar niet zo snel dan wanneer het af en toe regent.
Ik geef wel water, om de een of twee dagen, maar kennelijk wil het blad ook damp inademen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Cats&Chilli's

Berichtdoor Victorus » do jul 05, 2018 9:20 am

Sol schreef:Was het geen neusrot als een gevolg van een gebrek aan Fosfor of Kalium?

Neusrot ontstaat door gebrek aan calcium.
Victorus

Has thanked: 5 times
Been thanked: 123 times

Berichtdoor Sol » vr jul 06, 2018 6:57 am

Victorus schreef:
Sol schreef:Was het geen neusrot als een gevolg van een gebrek aan Fosfor of Kalium?

Neusrot ontstaat door gebrek aan calcium.

Ja klopt, ik heb het nagelezen. Het schijnt een combinatie van watergebrek en calcium gebrek te zijn. Door watergebrek onttrekt de plant water aan de vruchten, daardoor komt er onderdruk in de cellen van de vrucht komt, die door calciumgebrek te zwak zijn en bezwijken.
Sol

VorigeVolgende

Keer terug naar Kweekseizoen 2018