Beginnende peper kweker

Re: Beginnende peper kweker

Berichtdoor Boerwes » vr apr 20, 2018 6:05 pm

snx schreef:
Boerwes schreef:
snx schreef:Die warme matjes worden ook wel verkocht als “reptielen matjes”. Vrij prijzig hier, via Ebay oid kan het goedkoper maar dan moet je langer wachten dan nu het kiemen duurt zonder matje. En het wordt al lekker warm... Wat sommige mensen doen is de kiembak plaatsen op een enigzins warm apparaat: kabeltv-decoder, internet router, CV ketel, etc.

Heb hem op verwarming staan die altijd op 22 staat ga toch meer kweken doen dus zal zeker zoon matje komen want wil uiteindelijk ook binnen gaan kweken dus ik probeer het nu even zo kijken wanneer er leven te voorschijn komt hopelijk snel

Hier is een voorbeeldje van wat je online krijgen kan, met gratis verzending. Misschien kan het wel goedkoper, ik heb niet hard gezocht. Let op, verschillende groottes!

Super thanks zal zo als ik thuis kom eens een bestelle voor die paar dollar

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boerwes

Has thanked: 11 times
Been thanked: 6 times

Berichtdoor Victorus » zo apr 22, 2018 1:48 pm

Snx schreef:
Hier is een voorbeeldje van wat je online krijgen kan, met gratis verzending. Misschien kan het wel goedkoper, ik heb niet hard gezocht. Let op, verschillende groottes!

Wees voorzichtig met aanbiedingen in dollars. Die matjes zijn waarschijnlijk bestemd voor 120 V 60 Hz. Dus die blaas je meteen op als je ze op de 230V van hier aansluit. Zoek maar liever met Google op warmtemat reptielen.
Victorus

Has thanked: 5 times
Been thanked: 105 times

Berichtdoor donaldk » ma apr 23, 2018 7:29 am

Ah ik vind ze altijd alleen zonder thermosstaat.
donaldk

Has thanked: 48 times
Been thanked: 579 times

Berichtdoor Boerwes » ma apr 23, 2018 11:21 am

Bedankt voor alle tips en links
Moeder heeft te horen gekregen dat ik een nieuwe hobby heb en heeft mij dus peper zaadjes gebracht nu mijn vraag gaat dit nog lukken dit jaar als ik ze plant hier een afbeelding van de zaadjes als het nog lukt plant ik ze vandaag gelijk

AfbeeldingAfbeelding

Boerwes

Berichtdoor snx » ma apr 23, 2018 3:23 pm

Stef schreef:Of bij aliexpress, moet je wel een week of 3 geduld hebben voor de verzending. Is inclusief thermostaat. Zo maar 1 gepakt, er staan veel meer aanbieders op.

Stef, dat is dezelfde als waar ik naar linkte. Daar zit geen thermostaat bij, alleen een knop waarmee je de temperatuur relatief kan instellen, je vermindert alleen de hoeveelheid stroom naar het matje. Maar hij meet niet zelf. Als je dat wil moet je er nog zoiets of zoiets bij halen en wat knutselen. Of zelf meten en instellen, natuurlijk :)
Boerwes schreef:Bedankt voor alle tips en links
Moeder heeft te horen gekregen dat ik een nieuwe hobby heb en heeft mij dus peper zaadjes gebracht nu mijn vraag gaat dit nog lukken dit jaar als ik ze plant hier een afbeelding van de zaadjes als het nog lukt plant ik ze vandaag gelijk

Hah, leuk! Ik denk dat het te laat is, maar je weet maar nooit. Hoeveel zit er in dat zakje? 100 zaden? Probeer 's met max 10, dan heb je nog 90 voor volgend jaar.
snx

Has thanked: 687 times
Been thanked: 663 times

Berichtdoor Stef » ma apr 23, 2018 5:43 pm

@snx, ik zie het, had ik ff gemist. [THUMBS UP SIGN]
Stef

Has thanked: 133 times
Been thanked: 48 times

Berichtdoor Boerwes » ma apr 30, 2018 11:37 am

Ze zijn boven de grond zo leuk om te zien maar ik heb jullie nodig wat is nu het beste de kap erop laten en ze redelijk vaak water geven of kap eraf en ze lekker laten groeien ik heb geen licht niks alleen van buiten dus tips zou ik erg fijn vinden hier een aantal fotos bedankt alvast

Het is nu 30 april ik denk dat ze 28 april boven de grond gekomen zijn dus redelijk snelle ontkieming

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Boerwes

Berichtdoor Jan » ma apr 30, 2018 12:46 pm

Ik laat altijd de kap erop tot de plantjes er tegenaan groeien. Dan gaat de kap eraf.
Ruillijst voor elk seizoen
Jan

Has thanked: 142 times
Been thanked: 332 times

Berichtdoor Boerwes » ma apr 30, 2018 2:50 pm

Jan schreef:Ik laat altijd de kap erop tot de plantjes er tegenaan groeien. Dan gaat de kap eraf.

Heb hem er weer opgedaan thanks

Boerwes

VorigeVolgende

Keer terug naar Kweekseizoen 2018