Mijn plantjes!

Mijn plantjes!

Berichtdoor Bram » za mei 12, 2018 9:57 am

Dit zijn mijn plantjes tot nu toe.
Ik ben eind maart begonnen met zaaien (veel te laat?)
De Habanero en Anaheim gaan het hardste.
De Chinese 5 color gaat iets minder hard, en de Jalapeño heeft er helemaal geen haast bij.

Gisteren heb ik voor het eerst Noekenpoekensap gemaakt, en dit op het blad gegoten waar de plantjes op staan.
Ik ben benieuwd naar de resultaten!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bram

Has thanked: 10 times
Been thanked: 3 times

Re: Mijn plantjes!

Berichtdoor goosman » za mei 12, 2018 8:04 pm

Die Anaheims behoeven enig stutwerk zo te zien. Noekepoekesap is overigens geen complete voeding.
goosman

Has thanked: 729 times
Been thanked: 442 times

Berichtdoor Bram » zo mei 13, 2018 9:38 am

goosman schreef:Die Anaheims behoeven enig stutwerk zo te zien. Noekepoekesap is overigens geen complete voeding.

Ik heb ze net even verstevigd!
Wat raad je aan om de voeding compleet te maken?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bram

Berichtdoor Victorus » zo mei 13, 2018 12:29 pm

Je kan A+B voeding bestellen, verderop in de site wel te vinden. Ik gebruik zelf de Flora serie van General Hydrophonics nadat ik twee keer geprobeerd had A+B te bestellen en beide keren geen antwoord van de heren kreeg. De Flora serie is een vloeibare A+B+C voeding. Het voordeel van deze voeding is dat je de samenstelling kan variëren naar de groei/bloei fase van de plant. Dat wil zeggen dat als de plant zijn normale hoogte bereikt heeft je de component Gro flink vermindert en de component Bloom flink vermeerdert. De component Micro hou je het hele jaar constant, daar zitten de sporenelementen in.

Je moet er wel even naar googelen waar je het kan kopen. Zie http://generalhydroponics.com/
Victorus

Has thanked: 5 times
Been thanked: 121 times

Berichtdoor Bram » zo mei 13, 2018 2:31 pm

Super bedankt! Ik had al eerder gelezen over A+B voeding, en over de NPKmg waarde van bepaalde voeding. Ook wat dingen gevonden over perliet en vermiculiet. Heeft dit ook met voeding te maken of meer met het vasthouden van vocht?
Bram

Berichtdoor Victorus » ma mei 14, 2018 5:23 am

Perliet en vermiculiet houden vele malen hun eigen gewicht aan water vast en geven dit weer langzaam af. Ze hebben niets met voeding te maken.
Victorus

Has thanked: 5 times
Been thanked: 121 times

Berichtdoor Jan » ma mei 14, 2018 8:28 pm

Het is waarschijnlijk geen groot verschil, maar er worden ten minste twee kwaliteiten perliet en vermiculiet aangeboden. Je wilt de variant voor tuinbouw of moestuin hebben, De variant voor de isolatie van je schoorsteen is minder geschikt voor consumptie. :mrgreen:
Ruillijst voor elk seizoen
Jan

Has thanked: 155 times
Been thanked: 354 times

Berichtdoor Bram » ma mei 14, 2018 8:32 pm

Jan schreef:Het is waarschijnlijk geen groot verschil, maar er worden ten minste twee kwaliteiten perliet en vermiculiet aangeboden. Je wilt de variant voor tuinbouw of moestuin hebben, De variant voor de isolatie van je schoorsteen is minder geschikt voor consumptie. :mrgreen:
bedankt Jan! Ik wil Mn planten over een week gaan verpotten naar 3 liter potten. Dan is het dus handig als ik moestuingrond met perliet heb en die A+B+C voeding. Of heb jij nog een mooi alternatief qua voeding?
(Naast noekenpoekensap)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bram

Berichtdoor Jan » ma mei 14, 2018 8:45 pm

Ik ben wat pragmatisch qua voeding. Niets, als in geen voeding, is niet zo handig... Mijn compostwater deed het heel goed! Zie twee seizoenen geleden. Zelfs gazonvoeding is beter dan niets. Buiten alle specials voor pepers is de commerciele tomatenvoeding ws het meest in de buurt van wat de pepers optimaal nodig hebben,... maar dan nog wat is optimaal?

Een beetje lijden geeft vaak beter resultaat dan goed doorvoed. Gelukkig is het kweken hier nog geen exacte wetenschap (al gaat het in dit forum wel langzaam die kant op en dat vind ik ook heel leuk). Planten overleven op een heleboel manieren, overdaad is niet noodzaaklijk de beste vorm.
Ruillijst voor elk seizoen
Jan

Has thanked: 155 times
Been thanked: 354 times

Berichtdoor donaldk » ma mei 14, 2018 9:47 pm

Werkelijk, is het niet slechts een vorm van maatonderscheid. Je hebt diverse soorteringen.
donaldk

Has thanked: 52 times
Been thanked: 592 times

Volgende

Keer terug naar Kweekseizoen 2018