Alle zaden kwijt :-( wil er iemand Jalapeno soorten delen?

Alle zaden kwijt :-( wil er iemand Jalapeno soorten delen?

Berichtdoor pieterbl » do jan 04, 2018 6:47 pm

Na een lange tijd zonder pepers en afwezigheid op het forum (beide door privé redenen) begint de peperkweek weer te kriebelen voor het groeiseizoen 2018. Echter ben ik door verhuizing alle opgespaarde peperzaden verloren :cry:

In mijn flat is het mogelijk om slechts 5-10 planten te kweken (eerst binnen dan op het balkon). Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een aantal Jalapeno soorten (dat is en blijft mijn favoriet!). Ik heb online gezocht bij verschillende Nederlandse zaden aanbieders, maar ik mis toch de verschillende Jalapeno variëteiten (of ze zijn niet beschikbaar of alleen de gangbare soorten).

Ik laat me graag verrassen door verschillende soorten. Mijn voorkeur gaat uit naar middelmatig tot hete Jalapeno soorten en mogelijk wat "anders ogende" soorten, zoals de Farmers Market. 1 soort welke ik graag wil telen is de Jalapeno Biker Billy.

Ik wil hier graag de kosten voor vergoeden, omdat het bij de andere aanbieders nou ook eenmaal geld kost (en hobby's kosten geld :lol: ).
Laat maar weten of dit mogelijk is. Alvast bedankt! :b
pieterbl

Has thanked: 264 times
Been thanked: 345 times

Re: Alle zaden kwijt :-( wil er iemand Jalapeno soorten dele

Berichtdoor Cats&Chilli's » do jan 04, 2018 9:15 pm

ik heb van alles. Mijn jalapeno's zijn behoorlijk heet, je kunt er ook gewoon een bij de AH kopen en ontzaden.
Je omschrijving lezend denk ik aan Monkeyface Yellow, Whippets Tail, Cayenne Shakira, Candybottle (een zoete kruising), Devils Lambsheart (niet zo heet als ie klinkt).
Cats&Chilli's

Has thanked: 3 times
Been thanked: 89 times

Berichtdoor the rené » do jan 04, 2018 11:04 pm

Ik heb de numex jalapeno lemon en Orange Spice, en de early. Als je belang bij zaden hebt doe maar ff een pb met jou adres. ;) En kosten doe ik niet aan, die paar postzegels op jaarbasis moeten maar uit kunnen
the rené

Has thanked: 272 times
Been thanked: 177 times

Berichtdoor Anchillique » za jan 06, 2018 6:00 pm

Hoi Pieterbl, wat leuk dat je er weer bent. Ik heb vanalles voor je, jalapeno orange, purple, potato market, el jefe, chicomea, compadre, padron, ancho grande, cile de onza, chilhuaclde negro, buran enz enz. Zoveel als je wilt. De postzegel wil ik graag zelf betalen, als bedankje voor mijn mooie led lampen die ik van je mocht kopen. :D 8-) Pb me ff wat je wilt en je adres
Anchillique

Has thanked: 167 times
Been thanked: 865 times

Berichtdoor Robert » di jan 09, 2018 12:16 am

Hi Pieter,

Ik zit niet zo in de jalapeno zaden helaas, maar gezien de berichten hierboven gaat dat vast al wel goedkomen voor komend seizoen!
Leuk dat je weer terug bent op het forum!
Robert
Moderator

Has thanked: 266 times
Been thanked: 1283 times

Berichtdoor pieterbl » do jan 11, 2018 8:31 am

Bedankt voor de reacties! Klopt Robert, ik ben voorzien. Ik heb genoeg keuze voor komend teeltseizoen. Bedankt allemaal!
pieterbl

Has thanked: 264 times
Been thanked: 345 times

Keer terug naar Zaden ruilen