Problemen met het posten van foto's (maximale afmetingen)

Heb je een vraag over het forum? Stel ze hier

Problemen met het posten van foto's (maximale afmetingen)

Berichtdoor Ewoud » wo mei 06, 2015 1:06 pm

Ik heb nogal wat problemen met het posten van foto's hier op het forum.
Volgens de forumregels zijn de maximale afmetingen voor foto's 800x600 pixels (wat op zich met de moderne beeldschermen al zeer klein is). Echter slaag ik er nooit in foto's van deze afmetingen te plaatsen. Ik krijg telkens de melding "Afbeeldingen mogen maximaal 800 pixels breed zijn."
Het lukt mij pas om foto's te plaatsen bij 700x525 pixels.
Hebben anderen hier ook problemen mee?
Ewoud

Has thanked: 55 times
Been thanked: 408 times

Re: Problemen met het posten van foto's (maximale afmetingen

Berichtdoor Clifdon » wo mei 06, 2015 1:53 pm

Het is inderdaad een beetje aan de kleine kant. Ik ga eens even snel wat testjes doen hier om te kijken of ik fotos van 800*600 of 799*599 kan posten.

800*600:
Afbeelding

blijkbaar lukt het mij wel om gewoon afbeeldingen met 800*600 up te loaden. Ik snap niet waarom het forum niet wat hogere resoluties toestaat 800*600 is nou niet bepaald een resolutie waar je iets aan hebt als je bijvoorbeeld een mugje wil laten zien.

Ik zelf werk vaak gewoon met hyperlinks. Omdat ik niet het gezeur willen hebben van het wijzigen van de afmetingen. Ik upload mn fotos naar photobucket en vanaf daar kopieer ik dan links die ik in mn posts zet. Zelf vind ik het wel netjes om gewoon hyperlinks te gebruiken. Voordeel daarvan is dat men niet meteen een hele pagina fotos aan het laden is wanneer ze jou pagina aanklikken. Nadeel is weer dat ik zelf bijvoorbeeld soms wel eens topic doorscroll om foto's te bekijken. Links zouden daarbij niet zo erg opvallen als hele afbeeldingen.
Always look on the bright side of life.
Clifdon

Has thanked: 28 times
Been thanked: 45 times

Berichtdoor Wouter K » wo mei 06, 2015 2:46 pm

Bij mij lukt het om sommige foto's te plaatsten vanaf 799px andere foto's willen gewoonweg niet. Soms zijn deze zelfs herschaald tot 350px max.
Of dit aan het externe programma of deze site ligt weet ik niet. Wel spijtig en hierdoor kruipt er soms wel veel werk in een update die dan maar half wil werken, ik legde mij hier ondertussen bij neer...
Wouter K

Has thanked: 816 times
Been thanked: 425 times

Berichtdoor Ewoud » wo mei 06, 2015 3:04 pm

Wouter K schreef:Bij mij lukt het om sommige foto's te plaatsten vanaf 799px andere foto's willen gewoonweg niet. Soms zijn deze zelfs herschaald tot 350px max.
Of dit aan het externe programma of deze site ligt weet ik niet. Wel spijtig en hierdoor kruipt er soms wel veel werk in een update die dan maar half wil werken, ik legde mij hier ondertussen bij neer...

Ik heb gemerkt dat als je bij photobucket een foto upload, deze te groot blijkt te zijn en je hem herschaalt en opnieuw upload, dat het forum deze nog steeds niet zal accepteren ongeacht de nieuwe afmetingen. Je moet de bestandsnaam aanpassen vooraleer je de foto opnieuw upload. Dan werkt het wel.
Ewoud

Berichtdoor Demier » wo mei 06, 2015 3:09 pm

Het probleem met photobucket is dan weer, als jij daar je foto weghaalt, wij dan zitten met een bericht zonder foto.
Ik zit op een ander forum, waar zo meer dan 40% van de foto,s verdwenen zijn.
Dit is niet leuk voor een forum, want dan weet je ook niet meer waar het eigelijk over gaat.
Heb zelf geen problemen met de grote van de afbeeldingen.
Vergeet wel niet 1 keer op de foto te klikken, dan zie je deze groter volgens mij.

gr Mat
Laatst bijgewerkt door Demier op wo mei 06, 2015 5:13 pm, in totaal 3 keer bewerkt.
Demier

Has thanked: 1 time
Been thanked: 95 times

Berichtdoor Mahi » wo mei 06, 2015 3:15 pm

Ik upload naar photobucket, laat ze daar automatisch verkleinen ( instelbaar) en vervolgens een link kopiëren en tussen de image tags plakken.
Supermakkelijk.
Mahi

Has thanked: 1013 times
Been thanked: 721 times

Berichtdoor Ewoud » wo mei 06, 2015 3:48 pm

Mahi schreef:Ik upload naar photobucket, laat ze daar automatisch verkleinen ( instelbaar) en vervolgens een link kopiëren en tussen de image tags plakken.
Supermakkelijk.

Ik doe net hetzelfde maar als ik ze upload aan 800x600 accepteert het forum ze niet om een of andere reden. Ik blijf melding krijgen dat ze te groot zijn. Ik post al jaren foto's op allerlei fora en heb er nog nooit problemen mee gehad. Daarom dat ik het wat raar vind. Maar we vinden wel een oplossing :)
Ewoud

Berichtdoor Demier » wo mei 06, 2015 3:51 pm

Ewoud schreef:
Mahi schreef:Ik upload naar photobucket, laat ze daar automatisch verkleinen ( instelbaar) en vervolgens een link kopiëren en tussen de image tags plakken.
Supermakkelijk.

Ik doe net hetzelfde maar als ik ze upload aan 800x600 accepteert het forum ze niet om een of andere reden. Ik blijf melding krijgen dat ze te groot zijn. Ik post al jaren foto's op allerlei fora en heb er nog nooit problemen mee gehad. Daarom dat ik het wat raar vind. Maar we vinden wel een oplossing :)

Je moet de foto verkleinen tot minder dan 100Kb, dan moet het lukken
gr Mat
Demier

Berichtdoor Ewoud » wo mei 06, 2015 4:01 pm

Demier schreef:Je moet de foto verkleinen tot minder dan 100Kb, dan moet het lukken
gr Mat

Dat zou dan toch wel ergens vermeld mogen worden of ik zou nog lang kunnen zoeken. Er is enkel sprake van 800x600 pixels.
Ewoud

Berichtdoor Demier » wo mei 06, 2015 4:12 pm

Ewoud schreef:
Demier schreef:Je moet de foto verkleinen tot minder dan 100Kb, dan moet het lukken
gr Mat

Dat zou dan toch wel ergens vermeld mogen worden of ik zou nog lang kunnen zoeken. Er is enkel sprake van 800x600 pixels.

Die melding krijg je wel als het niet lukt, daar staat dan dat het niet groter mag zijn dan 100kb
gr Mat
Demier

Volgende

Keer terug naar Forumhulp