Ilovebrewski 2017

Ilovebrewski 2017

Berichtdoor Ilovebrewski » vr feb 03, 2017 9:37 pm

Hallo peperliefhebbers,

Vorig jaar niet meegedaan omdat we aan het verhuizen waren en druk aan het klussen. Omdat het een klushuis is, en het ivm mijn kleine niet erg snel gaat, zou het 3 á 4 jaar gaan duren voordat ik weet aan de pepers kon beginnen. Een maand geleden kreeg ik het erg op mijn heupen omdat ik het vorig jaar wel eeruuhgg gemist heb. Dus twee weken geleden toch begonnen en dus tussendoor ff een break te hebben van het verbouwen :D . Ik had specifieke wensen en heb bij de keuze hulp gehad van Anchillique (dank :b ). De zaden erg snel geleverd en leuk verpakt met een persoonlijk tintje.

Het doel is een hydrocultuur op te zetten op basis van PVC buizen volgens het concept van Robert, waarvoor dank :h .
De kandidaten:

Paprika Yolo Wonder 
Tomaat Hundreds and Thousands
Tomaat (komt uit Spanje, soort onbekend)
Explosive Ember
Serrano del Sol
Super Chili
Hot Portugal
Scotch Bonnet Foodorama
Aji Pineapple
Whippet's Tail
Jalapeno Orange
Cyclon
Fatalii Chocolat
Padron
Lemon Drop
Peruviano Arancio

Een paar zaden zijn op dit moment nog niet uitgekomen en ik denk dat dit de leeftijd van de zaden moet zijn. Het zijn de Explosive Ember en
Serrano del Sol.

Afbeelding
Start 18 januari (de bak vast moeten zetten in het kozijn ivm kleine meid :roll: )

Afbeelding[/URL]
14 dagen later

Afbeelding[/URL]
Bak voor in het raamkozijn

Afbeelding[/URL]

Afbeelding[/URL]

Helaas is het plaatsen van verlichting boven mijn bak teveel voor mijn vriendin in de woonkamer ;). En op zolder is het nog te koud :evil:

De zakken zijn van Root Pouch omdat ik het naaien van worteldoek teveel gedoe vond.
De bedoeling is dat de bak in het raamkozijn gaat werken op basis van eb en vloed. Wanneer de planten naar buiten kunnen wil ik overgaan naar DWC.

Heb alleen ivm de snelheid per ongeluk kokospotgrond gekocht ipv kokosgrond. Weet iemand of dit goed gaat met hydrocultuur??
Ilovebrewski

Has thanked: 147 times
Been thanked: 119 times

Ilovebrewski 2017

Berichtdoor Ilovebrewski » zo feb 05, 2017 8:31 am

Afbeelding

Hellup!! De blaadjes van mijn plantjes zien er niet zo goed uit. Ik geef ze vanaf het begin 50% verdunde a+b met een uitschieter van 1 keer onverdund.
Dit is de eerste keer dat ik die pluggen gebruikt maar hier zit toch geen voeding in?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst bijgewerkt door Ilovebrewski op di feb 07, 2017 8:07 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Ilovebrewski

Re: Ilovebrewski 2017

Berichtdoor stoutje » zo feb 05, 2017 10:47 am

Wat ik er van weet ( en er zijn hier op het forum heel veel mensen die er veeeel meer van weten ) hebben zaailingen in het begin weinig voeding nodig, ik heb A&B nog nooit kunnen proberen, maar het kan zijn dat je gezien de leeftijd wat teveel voeding geeft. ik zelf geef mijn zaailingen hooguit wat voeding om de wortelgroei te stimuleren. Ik weet dat er in cocos geen voeding zit, geen idee wat er in cocos potgrond zit, staat er niets over voedingswaarde op de verpakking ?
stoutje

Has thanked: 237 times
Been thanked: 86 times

Berichtdoor Hampie » zo feb 05, 2017 11:16 am

De experts moeten het maar zeggen, maar volgens mij is dit geen gebrek aan voedingsstoffen, maar een teveel aan water.
De wortelkluit moet juist vochtig zijn en niet te nat. Zou voorlopig niet/minimaal gaan bewateren.

Hampie
Hampie

Has thanked: 2121 times
Been thanked: 1241 times

Berichtdoor wagpep » zo feb 05, 2017 11:47 am

Mooi om te zien! Dat gaat een aardige jungle worden in de vensterbank...!

In de kokos potgrond van Pokon zijn in ieder geval langwerkende meststoffen toegevoegd. In b.v. de kokos blokken van de action zijn geen meststoffen toegevoegd. Dit kan dus problemen opleveren als jij precies wilt bepalen hoeveel voeding (AB) je ze geeft met je hydrosysteem, er zit dan immers ook een oncontroleerbare hoeveelheid meststoffen in de bodem (substraat).

Wat nu problemen geeft kan ik niet met zekerheid zeggen, maar denk net als stoutje een teveel aan voeding.

Groet,
Wagpep
wagpep

Has thanked: 34 times
Been thanked: 58 times

Ilovebrewski 2017

Berichtdoor Ilovebrewski » zo feb 05, 2017 12:45 pm

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb het inderdaad redelijk vochtig gehouden maar met die kleine pluggen wordt het erg snel droog. Heb deze week mijn ec meter binnen gekregen. Eerste keer dat ik dit ga gebruiken. Zal eens kijken wat hij aangeeft bij de voeding die ik geef. Voor nu geef ik even geen water en voeding. Heb wel mijn eb en vloed systeempje net afgesteld. Wacht nog maar even met overzetten.

Afbeelding

Er kunnen 18 plantjes in. Dit is ook het aantal wat buiten in mijn systeem kan komen.

Heb daarnaast de zakken gevuld met kokosvezels en de potgrond maar bewaard voor andere planten.
Laatst bijgewerkt door Ilovebrewski op zo feb 05, 2017 8:00 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Ilovebrewski

Berichtdoor Robert » zo feb 05, 2017 1:19 pm

En om het nog wat ingewikkelder te maken, ik begin met het zaaien altijd direct met de volle concentratie A/B voeding...
Robert
Moderator

Has thanked: 196 times
Been thanked: 1208 times

Ilovebrewski 2017

Berichtdoor Ilovebrewski » zo feb 05, 2017 1:46 pm

Hmm.. ok. Hieronder de gemeten EC waardes.

Afbeelding
Kraanwater

Afbeelding
AB voeding

Afbeelding
Voeding wat ik nu de plantjes geef

Als ik het het goed zeg dan zijn dit de waardes in microSiemens. EC waarde wordt uitgedrukt in miliSiemens en moet ik het delen door 1000.
Zeg ik dit allemaal goed?
Betekend dit dat de AB voeding een waarde heeft van 2,96 - 0,51 = 2,45.
De ideale EC waarde ligt toch tussen 1,8 en 2,0?
Laatst bijgewerkt door Ilovebrewski op di feb 07, 2017 8:08 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
Ilovebrewski

Berichtdoor Eugene » zo feb 05, 2017 7:43 pm

Ik kan jouw foto's niet zien vanaf mijn PC. Ik zie enkel de link naar een foto. Of is mijn PC de schuldige?
Eugene

Has thanked: 494 times
Been thanked: 343 times

Berichtdoor bartgrefte » zo feb 05, 2017 7:49 pm

Ik zie ze ook niet, komt volgens mij doordat ze hoger of breder zijn dan 800 pixels.
bartgrefte

Has thanked: 1 time
Been thanked: 36 times

Volgende

Keer terug naar Kweekseizoen 2017