'Southerner 2017

'Southerner 2017

Berichtdoor Southerner » wo feb 08, 2017 1:57 pm

Dit jaar is een wissel jaar. Dit jaar worden er meer tomaten dan chili's gezaaid. Dat gezegd hebbende, zijn er toch alweer diverse chili's aan het kiemen.
http://i50.photobucket.com/albums/f310/ ... fhxeyk.jpg
Ik ben erg nieuwsgierig naar de P.Lisa F5, in 2 verschillende (hoop ik dan) varianten. Voor de keuken en ook voor de familie heb ik Cayenne gezaaid ( geen idee welke soort, als het maar "hot" is). In de categorie "die was vorig jaar buiten de boot gevallen"ook nog wat Jalapeño Señorita gezaaid. Opkomst tot nu toe tegen de 100%. Aangezien ik van alles maar 1 of 2 planten hoef, heb ik veel te veel zaailingen, volgens mij een phenomeen dat we allemaal wel kennen :D
Mocht de verhuizing uit blijven volgen er gegarandeerd meer maar die zullen dan volgende winter moeten door komen eer ze chili's leveren.
Ik denk dat ik dit jaar in ieder geval een stuk minder zal posten, maar wel regelmatig mee lees.

*edit: zie net dat er een stukje over een mogelijk aanstaande verhuizing is weg gevallen. Dus...wellicht gaan we verhuizen en verdwijnt de tuin, een reden om dit jaar rustig aan te doen met zaaien, helaas.
Laatst bijgewerkt door Southerner op di feb 21, 2017 6:41 pm, in totaal 5 keer bewerkt.
Southerner

Has thanked: 88 times
Been thanked: 91 times

Re: 'Southerner 2017

Berichtdoor barrymossel » wo feb 08, 2017 8:08 pm

Gaat al lekker, hoor!

Wel jammer dat je Photobucket gebruikt. Wat een verschrikkelijke site vol reclame. :o
barrymossel

Has thanked: 99 times
Been thanked: 171 times

Berichtdoor goosman » wo feb 08, 2017 9:40 pm

barrymossel schreef:Gaat al lekker, hoor!

Wel jammer dat je Photobucket gebruikt. Wat een verschrikkelijke site vol reclame. :o

Je kunt Photobucket foto's hier plakken zonder de link, dan zien de forumleden die reclame niet..
goosman

Has thanked: 621 times
Been thanked: 377 times

Berichtdoor Southerner » do feb 09, 2017 12:30 pm

Ik heb normaal geen problemen met Photobucket. Om de een of andere reden krijg ik nu geen enkele link fatsoenlijk in de post gezet. Ik zie alleen de link en geen foto's. In mn vorige posting was er geen probleem, nu wel, :evil: misschien eens kijken voor een andere foto-hosting.
*edit: volgens mij is het nu iets beter.
Southerner

Berichtdoor barrymossel » do feb 09, 2017 8:01 pm

Southerner schreef:Ik heb normaal geen problemen met Photobucket. Om de een of andere reden krijg ik nu geen enkele link fatsoenlijk in de post gezet. Ik zie alleen de link en geen foto's. In mn vorige posting was er geen probleem, nu wel, :evil: misschien eens kijken voor een andere foto-hosting.
*edit: volgens mij is het nu iets beter.

Helaas. De beheerder zou e.e.a. eenvoudig kunnen oplossen, maar die heeft daar geen zin in. Beetje jammer. Suggesties in het betreffende forum krijgen ook geen reacties. Dus helaas.

Foto's moeten tussen img-tags staan (het knopje "img" boven het vak waarin je typt), maar de foto's mogen (vreemd genoeg) ook maximaal maar 800 px breed zijn.
barrymossel

Has thanked: 99 times
Been thanked: 171 times

Berichtdoor goosman » vr feb 10, 2017 11:28 am

Southerner schreef:Ik heb normaal geen problemen met Photobucket. Om de een of andere reden krijg ik nu geen enkele link fatsoenlijk in de post gezet. Ik zie alleen de link en geen foto's. In mn vorige posting was er geen probleem, nu wel, :evil: misschien eens kijken voor een andere foto-hosting.

Ik heb even gekeken, het zin 'm inderdaad in de pixelgrootte. Mijn advies is om dat niet in Photobucket aan te passen, omdat PB idd een uitermate gebruiksonvriendelijk programma is. Ikzelf pas de pixelgrootte meteen tijdens de fotobewerking aan in "Fotowinkel", maar bijvoorbeeld in Paint of Picasa zou dat ook moeten lukken.
goosman

Has thanked: 621 times
Been thanked: 377 times

Berichtdoor Southerner » zo jun 18, 2017 8:55 am

Vandaag liep ik tegen een verassing aan. In een uithoekje op mijn werkkamer staan in het zaai seizoen de nodige bekertjes met gezaaid goed. 8-)
Meestal worden die opgeruimd als alles naar buiten is gegaan.
Daar dit jaar voor ons geen normaal jaar is i.v.m. verhuizing en ziekte zijn een aantal blijven staan. Vanmorgen was het dan toch tijd ( mijn wederhelft dreigde om het op te ruimen :mrgreen: )
Tot mijn stomme verbazing vond ik in een bekertje waarin ik 10 Bhut Jolokia zaadjes had gedaan ( en die m.i. overleden waren ) toch nog iets dat was opgekomen. Het kan verkeren , 3 maart gezaaid en zo te zien een week of 2 oud. Vanaf begin mei is er niet meer naar om gekeken daarom maar wat water gegeven. :lol: (nu alleen nog eventje stoeien met de foto )
http://i50.photobucket.com/albums/f310/ ... ou97hl.jpg
Southerner

Berichtdoor Eugene » zo jun 18, 2017 9:15 am

Sterk zaad! Maar die heeft nog wel een lange weg te gaan.
Eugene

Has thanked: 494 times
Been thanked: 343 times

Keer terug naar Kweekseizoen 2017