Chilivoeding.nl A+B complete voeding - bestel nu -

Berichtdoor wagpep » wo maart 29, 2017 1:45 pm

Beste forumleden,

Gezien de berichten over wegkwijnende planten is het hoog tijd voor een update. Na het nodige rekenwerk hebben we prijzen bepaald waarbij onze kosten gedekt zijn en waar andere voedingsproducten niet tegenop kunnen boksen. En let wel: wij worden er nog altijd geen miljonair van!

:idea: Wat bieden we aan:
Large: droge voedingsmix voor 5 liter A + 5 liter B (voor 1000 liter voedingswater) - €24,95

Extra's: doseerspuitje 5 ml - €0,50

Let wel: dit is exclusief eventuele verzendkosten!

:arrow: Verzendopties:
Nederland:
Kiala (naar Kiala ophaalpunt, zie Kiala website voor afhaalpunten bij jou in de buurt): €3,95
PostNL voor Large pakketje: €6,95
Belgie:
Kiala (naar Kiala ophaalpunt, zie Kiala website voor afhaalpunten bij jou in de buurt): €7,50

Afhalen in Wageningen: uiteraard kosteloos.

Gebruiksaanwijzing:
De droge voedingsmix dient apart (!) opgelost te worden in demiwater. Je moet zelf zorgen voor een geschikte fles, die bieden wij vooralsnog niet aan. Gebruik geschikte handschoenen en oogbescherming!

:!: Aanmaken: :!:
Neem twee afsluitbare flessen (bv met schroefdop) en markeer ze met watervaste stift als A en B. Wij adviseren je om je twee flessen (A en B) van te voren te vullen met warm, niet kokend, (demi)water tot 5l. Nadat je de fles hebt gevuld met de juiste hoeveelheid warm (demi)water zet je een streepje op het waterniveau. Vervolgens giet je de helft van de fles leeg in een schone emmer en, als de fles half vol is, giet je langzaam de droge voedingsmix (A of B) in de corresponderende fles. Doe dit beetje bij beetje en sluit tussendoor de fles goed met de dop en schud flink. Kijk uit dat de fles niet gaat lekken! Neem de veiligheidsvoorschriften serieus en draag hierbij handschoenen en oogbescherming. Steeds als de droge stof volledig is opgelost kun je weer een beetje poeder toevoegen.

Let op: zorg dat geconcentreerde A en B nooit met elkaar in contact komen, anders gaan de voedingsstoffen reageren en slaan neer als gips. De plant kan dat vervolgens niet meer opnemen!

Als al het poeder is opgelost vul je de flessen aan met het warme (demi)water uit de emmer tot het peil streepje. Je zult dan dus wat water overhouden in de emmer, dit heb je niet meer nodig.

Hoeveelheden:

Large: 5 liter demiwater A + 5 liter demiwater B

Kraanwater dient vermeden te worden wegens aanwezigheid van onzuiverheden. Anders op eigen risico. Demiwater is verkrijgbaar bij drogist (Kruidvat) of bouwmarkt. Na het oplossen heb je twee flessen (A en B) geconcentreerde voeding. De geconcentreerde voeding NOOIT met elkaar mengen! Voeg 5 ml van elke fles toe per 990 ml voedingswater. Kleinere hoeveelheden? Gebruik dan een doseerspuitje, indien nodig kun je dit bij bestellen voor €0,50. Pas in verdunde vorm in het voedingswater zullen A en B niet meer met elkaar reageren.

Gefeliciteerd :h ! Je hebt nu voedingswater dat alle elementen bevat die de chiliplant nodig heeft, inclusief sporenelementen. Indien correct aangemaakt en opgelost zou je voedingswater ongeveer een EC= 1.9 mS/cm moeten hebben. Eventuele pH correcties dien je zelf uit te voeren, informatie hierover is te vinden op dit forum.

---------------------
Om te bestellen mail je naar bestel@chilivoeding.nl (geen PM/DM!), onder vermelding van onderstaande gegevens. Wij nemen vervolgens contact op om betaalgegevens uit te wisselen.
---------------------

Naam:
Achternaam:
Straat:
Huisnummer:
Toevoeging (evt.):
Postcode:
Email adres:
Telefoonnummer:
Bestelhoeveelheid (Small €7,95/ Medium €14,95 / Large €24,95):
Doseerspuitje 5 ml (+ €0,50)
Verzendoptie (NL Kiala €3,95, NL PostNL €6,95, BE Kiala €7,95)
Opmerkingen (evt.):

---------------------

Zodra de betaling ontvangen is gaan wij aan de slag om er voor te zorgen dat de voeding z.s.m. kan worden geleverd.

:!: Openingskorting voor forumleden: :!:
Als je voor dinsdag 4 april 23:59 besteld en betaald hebt krijg je korting op een 5l verpakking, die kost dan 22,95 exclusief verzenden. Vermeld dan je forumnaam. Als je al hebt gemaild om interesse aan te geven: dank :b Wij willen je ook in dat geval vragen nogmaals te mailen volgens bovenstaande format.

Tot slot:

Hopelijk kunnen we veel mensen blij maken met de voeding. We zien de bestellingen wel verschijnen! :h Vragen kunnen in dit topic gesteld worden indien het anderen ook kan helpen, vragen over je persoonlijke bestelling graag via bovenstaand mail adres.

Tot slot, Billy bedankt voor alle jaren dat je de voeding hebt gemaakt en verspreid onder de forumleden :b Jouw eerste 5l bestelling is uiteraard gratis..!

Werken met kleinere flessen:
We hebben vanaf heden alleen nog de large verpakking in het assortiment.

Wat de 5 liter flessen betreft zou je ook de voeding in twee emmers (A+B) op kunnen lossen en vervolgens verdelen in flessen van ieder gewenst formaat.

Los alle voeding op om de juiste verhoudingen te behouden!

Met groene groet uit Wageningen,
Wagpep & co.
Laatst bijgewerkt door wagpep op zo apr 30, 2017 8:10 pm, in totaal 3 keer bewerkt.
wagpep

Has thanked: 34 times
Been thanked: 58 times

Re: Chilivoeding.nl A+B complete voeding - bestel nu -

Berichtdoor Markos » wo maart 29, 2017 2:48 pm

Goed bezig!

Ik heb een paar vragen:
- Is dit voor zowel grond als hydro geschikt?
- Hoe kun je het beste deze voeding voor een langere tijd bewaren? In droge vorm, met (demi)water of maakt dit geen verschil? En hoe lang kun je het bewaren?
- Is de voedingsmix homogeen? Ik neem aan van wel, maar ik vraag het maar even voor de zekerheid. Dan zou je (afhankelijk van de juiste manier van bewaren) slechts een deel kunnen gebruiken en/of wanneer je voor meerdere mensen tegelijk koopt het verdelen over flessen.
- Zit er eisen aan de flessen waarin je het bewaard? Moet dit lichtdicht zijn? En eventueel bepaalde soorten plastic (of metalen?) vermijden? We hebben bijvoorbeeld regelmatig van die melkflessen van 2L a 2,5L. Deze zijn echter niet lichtdicht.
- Uit nieuwsgierigheid en eventueel veiligheid ;) wat gebeurd er wanneer de twee componenten met elkaar in aanraking komen? (Nat en/of droog) Wordt de mix onbruikbaar of komen er ook schadelijke stoffen vrij?

- Zou ik deze voeding ook kunnen gebruiken voor tomatenplanten?

En tot slot, ik weet niet wat goedkope prijzen zijn voor demiwater maar ik zie dat zowel de Gamme als de Karwei een liter te koop hebben voor 0,99 euro:
https://www.gamma.nl/assortiment/gamma- ... /p/B507665
https://www.karwei.nl/assortiment/karwe ... /p/B508070
Waar je bij de Karwei op dit moment ook nog eens 20% korting hebt
Markos

Has thanked: 9 times
Been thanked: 39 times

Berichtdoor donaldk » wo maart 29, 2017 4:53 pm

Prijs exclusief verzenden is bij mix voor 2x5L ongeveer gelijk aan die van BillyJuize inclusief verzenden, gezien dat Tom het als liefdewerk deed, heel acceptabel. Jullie kunnen vast gunstiger inkopen, dus dat maakt dat er nog wat marge is. Goed initiatief Wagpep.

Maar poeder onderin een jerrycan en dan onverwarmd water toevoegen en dan maar hopen dat het gaat mengen, dat is niet iets wat ik zou aanraden. Zonder labstirrer, zo'n perculator, of trilplaat wordt dat echt niks. Zelf met voormengen met warm water was het echt tot vervelends toe roeren en dat blauwe poedertje bleef maar korreltjes die naar beneden zakten.

Neem water, verwarm dat (koken bij kraanwater voor de angsthazen;-)) en als het dan warm, maar niet langer heet, is voeg je langzaam poeder toe terwijl je het water roert. Dan meng je dat bij de rest van je water. Het volume van je mengsel is toegenomen dus je als je met een liter begint dan moet je niet vier liter in je jerrycan doen, maar bijvoorbeeld drie en dan mengen met je 1+L mengsel en dat dan aanvullen tot 5L.

'Mix', dus je krijgt niet aparte zakjes zoals bij Tom, slechts twee zakjes a en b, dus je kunt de mix niet aanpassen? Voor mij geen probleem, maar er waren mensen die een kleine aanpassing hadden voor Aardbeien, voor andere teelten...

Ja dit is vloeibare voeding die is ook geschikt voor Hydro. Zie de ervaringen van Billie en Robert. Beiden maakten zelf deze voeding. Robert nog steeds.

De helft is een betere prijs voor demiwater in Nederland, in Belgie hadden mensen op het forum vaak 5L voor anderhalve Euro of iets in die orde van grootte, maar vaak is het duurder dus die extra €10 had ik er niet voor over destijds, ik heb toen water gekookt.

De bepaalde stoffen in A en B reageren en slaan dan als kalk neer die niet kan worden opgenomen. Precieze reactie zag ik onlangs nog voorbijkomen, Robert of Wagpep kunnen het vast precies uitleggen.
Laatst bijgewerkt door donaldk op wo maart 29, 2017 5:06 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
donaldk

Has thanked: 25 times
Been thanked: 480 times

Berichtdoor donaldk » wo maart 29, 2017 5:05 pm

Ik zie net de openingsaanbieding, accepteren jullie ook paypal? Want ik moet nog kijken of mijn oude voorraad er nog goed uitziet na al die tijd in de schuur. En dan nog naar de post met overschrijfformulier, waarna de Rabo nog zijn tijd nodig heeft;-).
donaldk

Has thanked: 25 times
Been thanked: 480 times

Berichtdoor wagpep » wo maart 29, 2017 6:48 pm

Hoi Markos,

Zoals Donald al aangaf is de A+B voeding inderdaad te gebruiken voor zowel grond als hydro.

De voeding kun je het beste bewaren in droge vorm in een luchtdichte verpakking. Het beste is om het koel en donker te bewaren, dan blijft het product jaren goed.

De voedingsmix is homogeen als het is aangemaakt met demiwater en kan dan over meerdere flessen verdeeld worden. Het beste is om alles in één keer op te lossen en vervolgens te verdelen over de andere flessen. Zo hoef je de stof niet zelf nog een keer nauwkeurig af te gaan wegen en goed te mixen alvorens het aan te maken (A&B gescheiden houden). Verder ben je dan ervan verzekerd dat in elke fles alles in zit.

De flessen die je gebruikt hoeven niet lichtdicht te zijn en je kunt alle plastic flessen gebruiken met een schroefdop. Wel moet je erop letten dat je de lichtdoorlatende flessen toch zo donker mogelijk weg zet.

Als de twee componenten (A & B) met elkaar in aanraking komen hoef je niet bang te zijn voor een explosie :) . De Calcium en het Sulfaat zullen een verbinding met elkaar aangaan. Er ontstaat dan gipsvorming en zodoende slaan nutriënten neer en kunnen niet meer worden opgenomen door je planten. Op het moment dat je het concentraat verder gaat verdunnen (naar wat nodig is om de planten te bewateren) zal dit geen probleem meer vormen, dus 5ml A + 5ml B in 990ml water oplossen.

De voeding is geoptimaliseerd voor chilipepers, maar ook zeker goed te gebruiken voor tomaten! Voordeel daarbij is dat de tomaat ook alle sporenelementen binnen krijgt die in andere voeding niet zit. Eventueel zou je de tomaat nog wat extra K kunnen geven, maar dat is geen vereiste.

Donald, je maakt een goed punt en tevens een hele goeie tip om nog mee te geven aan iedereen! Het lost inderdaad beter op in warmer water en om het met kleine beetjes tegelijk toe te voegen aan het water. Openingspost is aangepast.

Het is een kant en klare mix die wij aanbieden. Natuurlijk is er wel onderscheid gemaakt tussen A en B :D (2 zakjes dus).

Helaas is betalen via Paypal niet mogelijk, maar wij hebben er het grootste vertrouwen in dat als jij de bestelling plaatst dat de betaling onderweg is en het allemaal goed komt ;)
Laatst bijgewerkt door wagpep op ma apr 10, 2017 7:23 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
wagpep

Has thanked: 34 times
Been thanked: 58 times

Berichtdoor Nedlets » do maart 30, 2017 9:06 am

Ohh top, hier zat ik op te wachten. Ik ga zeker een bestelling plaatsen vandaag of morgen. Ik moet alleen nog even kijken welke bestelling ik neem.

Ik heb wel een vraagje over de concentratie. Je geeft aan dat je 5ml van beide moet toevoegen aan 990ml water. Dus dan heb je 1l water die je direct aan de planten geeft. Maar wat als je bijvoorbeeld via automatische bewatering en automatische bemesting werkt? Meestal heb je dan een geconcentreerde vloeibare meststof die gemengd wordt met water en zo gegeven wordt aan de planten.

Hoe geconcentreerd kan je dit geven zonder dat het een reactie aangaat?
Nedlets

Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Berichtdoor Markos » do maart 30, 2017 11:55 am

donaldk schreef:[...]
Neem water, verwarm dat (koken bij kraanwater voor de angsthazen;-)) en als het dan warm, maar niet langer heet, is voeg je langzaam poeder toe terwijl je het water roert. Dan meng je dat bij de rest van je water. Het volume van je mengsel is toegenomen dus je als je met een liter begint dan moet je niet vier liter in je jerrycan doen, maar bijvoorbeeld drie en dan mengen met je 1+L mengsel en dat dan aanvullen tot 5L.

'Mix', dus je krijgt niet aparte zakjes zoals bij Tom, slechts twee zakjes a en b, dus je kunt de mix niet aanpassen? Voor mij geen probleem, maar er waren mensen die een kleine aanpassing hadden voor Aardbeien, voor andere teelten...

Ja dit is vloeibare voeding die is ook geschikt voor Hydro. Zie de ervaringen van Billie en Robert. Beiden maakten zelf deze voeding. Robert nog steeds.

De helft is een betere prijs voor demiwater in Nederland, in Belgie hadden mensen op het forum vaak 5L voor anderhalve Euro of iets in die orde van grootte, maar vaak is het duurder dus die extra €10 had ik er niet voor over destijds, ik heb toen water gekookt.
[...]

Gewoon of gekookt water is dus ook prima om te gebruiken? Wat is de toevoeging van het water extra koken? Dit verandert niets aan de mineralen toch, hoogstens bacteriën ofzo denk ik? Als ik mijn biologieles nog goed onthouden heb zou je met water koken en de damp opvangen een "soort van" demiwater kunnen maken toch? (Niet dat ik dat ga doen, maar als je demiwater wil benaderen lijkt me dat de manier om dat te doen)
Edit: een correctie op mezelf, dat is natuurlijk gedestilleerd water en niet gedemineraliseerd water.

En @wagpep, over de complete mix en geen losse zakjes. Zou je eventueel tegen een meerprijs kleine hoeveelheden van bepaalde stoffen erbij kunnen kopen zodat je de A/B mix iets kan aanpassen naar bijvoorbeeld tomaten (of aarbeien, etc. zoals donaldk noemde)
Dus stel ik koop medium. Dat ik dan bijvoorbeeld 1,5L peper A/B kan maken en 1L tomaten A/B?
Markos

Berichtdoor Krikke83 » do maart 30, 2017 12:12 pm

Proficiat Wagpep! Ik heb me spijtig genoeg 2 weken geleden ingekocht met chilifocus als alternatief, aangezien de planten het nodig hadden. Dus ik bestel sowieso volgend jaar! Ik zou het ook fijn vinden om de stoffen apart te hebben. Ik heb nogal hard water en mijn samenstelling is daardoor anders. Ook kweek ik zelf graag en vooral tomaten. Bij hydrobuddy heb je zelfs 3 samenstellingen voor tomaten per groeicyclus. Ik denk dat het voor jullie ook interessant is om alles apart te verpakken. Kostprijs zijn enkele zipzakjes. Maar daardoor kan je wel een grotere afzetmarkt bereiken.

Oh ja nog een kleine tip: In mijn zoektocht heb ik ondervonden dan de regelgeving rond meststoffen in België redelijk streng zijn. Dus als je redelijk wat verkoopt, best even uitkijken met vadertje staat.
Krikke83

Has thanked: 2 times
Been thanked: 13 times

Berichtdoor Robert » do maart 30, 2017 1:02 pm

Ik verwacht voor ons als hobbyisten helemaal geen merkbaar verschil tussen de minieme verschillen tussen de diverse samenstellingen.
Zelf ga ik dit jaar de samenstelling voor tomaten gebruiken in mijn hydrosysteem waar alles door elkaar in staat. Kijken of dat wat uitmaakt, in zoverre dat dat te vergelijken valt met vorig jaar :roll:
Robert
Moderator

Has thanked: 170 times
Been thanked: 1160 times

Berichtdoor Markos » do maart 30, 2017 1:45 pm

Robert schreef:Ik verwacht voor ons als hobbyisten helemaal geen merkbaar verschil tussen de minieme verschillen tussen de diverse samenstellingen.
Zelf ga ik dit jaar de samenstelling voor tomaten gebruiken in mijn hydrosysteem waar alles door elkaar in staat. Kijken of dat wat uitmaakt, in zoverre dat dat te vergelijken valt met vorig jaar :roll:

Oke top, dan ga ik voor het standaard pakket haha. Ik wil mezelf nog niet eens een hobbyist noemen. Dus dan moet de standaard A/B voor mij dus ruim voldoende zijn
Markos

Volgende

Keer terug naar Bemesting, Voeding en Aarde