Foto's posten

Heb je een vraag over het forum? Stel ze hier

Foto's posten

Berichtdoor Math » za mei 06, 2017 7:37 am

Hallo,
Ik wilde graag enkele foto's posten om een probleem te verduidelijken met mijn planten doch ondanks alle pogingen lukt het maar niet.
Wat kan ik hier aan doen?

Thx,Math
Math

Has thanked: 10 times
Been thanked: 13 times

Re: Foto's posten

Berichtdoor goosman » za mei 06, 2017 8:16 am

Math schreef:Hallo,
Ik wilde graag enkele foto's posten om een probleem te verduidelijken met mijn planten doch ondanks alle pogingen lukt het maar niet.
Wat kan ik hier aan doen?

Thx,Math

Ik gebruik photobucket, niet tevreden over, maar met wat moeite lukt het wel. Registratie en gebruik kost niets. Belangrijk is dat de foto's niet groter zijn dan 800 x 800 pixels. Originelen kun je verkleinen met photobucket zelf, maar ik gebruik daar Adobe Photoshop voor.
goosman

Has thanked: 620 times
Been thanked: 377 times

Berichtdoor Demier » za mei 06, 2017 9:14 am

De app. VERKLEIN FOTO doet hiervoor goed zijn werk en is eenvoudig.
Laad de foto in en links kan je dan de grote instellen, onder de 100kb.
Dezemaakt dan een kopie,maar kleiner en je hoeft niet bang te zijn dat je orgineel verkracht wordt , dees copie krijgt copie achter zijn naam.
gr Mat
Demier

Has thanked: 1 time
Been thanked: 86 times

Berichtdoor Math » za mei 06, 2017 10:13 am

Demier schreef:De app. VERKLEIN FOTO doet hiervoor goed zijn werk en is eenvoudig.
Laad de foto in en links kan je dan de grote instellen, onder de 100kb.
Dezemaakt dan een kopie,maar kleiner en je hoeft niet bang te zijn dat je orgineel verkracht wordt , dees copie krijgt copie achter zijn naam.
gr Mat

Bedankt voor de uitleg maar zelfs als ik verklein tot 31kb krijg ik nog de melding dat het quota bereikt is,ongeacht welk programma ik gebruik.
Math

Berichtdoor Markos » za mei 06, 2017 11:03 am

Ik gebruik imgur.com

Ik heb ff snel (en lelijk) stap voor stap plaatjes gemaakt hoe je dit kunt doen:

Ga naar http://www.imgur.com en klik rechtsbovenaan op sign up:
Afbeelding

Vul je gegevens in en klik op next:
Afbeelding

Even bewijzen dat je geen bot bent, vink aan ik ben geen robot:
Afbeelding

Selecteer de plaatjes waar hij naar vraagt en klik op verifiëren:
Afbeelding

Als registreren lukt zie je rechts bovenin meteen je accountnaam staan waar je op kunt klikken:
Afbeelding

In dat menu kun je bijvoorbeeld kiezen voor images:
Afbeelding

Klik op het groene Add Images:
Afbeelding

Dan krijg je dit scherm waarin je afbeeldingen kunt uploaden. Je kunt dit doen door op Browse te klikken of gewoon door simpelweg via verkenner afbeeldingen naar die pagina te slepen:
Afbeelding

Als je op een geuploade foto klikt zie je aan de rechterkant allerlei opties. Wil je de foto automatisch laten aanpassen naar het formaat wat dit forum accepteert, dan kun je onderaan kiezen voor Large Thumbnail.
Wil je vervolgens alleen een foto plaatsen, dan klik je op copy bij BBCode, wil je een foto hebben met een link naar de originele grotere versie, dan klik je op copy bij Linked BBCode:
Afbeelding
De code die hij dan automatisch kopieert kun je vervolgens hier plakken op het forum in een bericht.
Markos

Has thanked: 18 times
Been thanked: 64 times

Berichtdoor Math » za mei 06, 2017 11:43 am

Markos schreef:Ik gebruik imgur.com

Ik heb ff snel (en lelijk) stap voor stap plaatjes gemaakt hoe je dit kunt doen:

Ga naar http://www.imgur.com en klik rechtsbovenaan op sign up:
Afbeelding

Vul je gegevens in en klik op next:
Afbeelding

Even bewijzen dat je geen bot bent, vink aan ik ben geen robot:
Afbeelding

Selecteer de plaatjes waar hij naar vraagt en klik op verifiëren:
Afbeelding

Als registreren lukt zie je rechts bovenin meteen je accountnaam staan waar je op kunt klikken:
Afbeelding

In dat menu kun je bijvoorbeeld kiezen voor images:
Afbeelding

Klik op het groene Add Images:
Afbeelding

Dan krijg je dit scherm waarin je afbeeldingen kunt uploaden. Je kunt dit doen door op Browse te klikken of gewoon door simpelweg via verkenner afbeeldingen naar die pagina te slepen:
Afbeelding

Als je op een geuploade foto klikt zie je aan de rechterkant allerlei opties. Wil je de foto automatisch laten aanpassen naar het formaat wat dit forum accepteert, dan kun je onderaan kiezen voor Large Thumbnail.
Wil je vervolgens alleen een foto plaatsen, dan klik je op copy bij BBCode, wil je een foto hebben met een link naar de originele grotere versie, dan klik je op copy bij Linked BBCode:
Afbeelding
De code die hij dan automatisch kopieert kun je vervolgens hier plakken op het forum in een bericht.

HET WERKT SUPER! :b Many Thx!!!!
Math

Berichtdoor Ann » vr jun 30, 2017 12:17 pm

Je kan dus geen foto's rechtstreeks op het forum uploaden? Spijtig.
Speciaal voor enkele foto's een account openen bij photobucket zal ik niet doen.
Ann

Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Berichtdoor Markos » vr jun 30, 2017 12:28 pm

Je kunt vaak (bij imgur dacht ik ook) foto's uploaden zonder account. Je kunt je foto's dan alleen niet beheren.
Markos

Has thanked: 18 times
Been thanked: 64 times

Berichtdoor barrymossel » za jul 01, 2017 1:34 pm

Zou de beheerder die vervelende restricties niet gewoon kunnen opheffen? Als het een kostenissue is (bandbreedte of whatever), dan wil ik best wat inleggen... En als het "onkunde" is, dan wil ik wel even meekijken.
barrymossel

Has thanked: 99 times
Been thanked: 171 times

Berichtdoor Eugene » do jul 13, 2017 9:14 pm

Ik ken eigenlijk geen forum waar het anders werkt dan het plaatsen van een link, maar ik kom ook niet op alle forums.

Wat wel een probleem gaat worden is dat photobucket niet langer accepteert dat je gratis foto's doorlinkt naar een forum. Daar mag je voortaan $33 per maand voor gaan betalen. Daar mogen we best alert op zijn, want er zijn direct bijna geen foto's meer te zien hier.
Eugene

Has thanked: 494 times
Been thanked: 343 times

Volgende

Keer terug naar Forumhulp