Nieuwe heetste peper....

Nieuwe heetste peper....

Berichtdoor Gijs » vr mei 19, 2017 8:53 pm

De carolina reaper is inmiddels overtroffen door een peper genaamd dragon's breath. Maarlieftst 2.480.000 scoville units.http://m.huffpost.com/us/entry/us_591dd49de4b03b485caf9594
Gijs

Has thanked: 917 times
Been thanked: 585 times

Re: Nieuwe heetste peper....

Berichtdoor donaldk » za mei 20, 2017 6:43 am

Plantjes zijn al sinds begin april verkrijgbaar lees ik net op twitter.
https://twitter.com/tomsmithplants_/sta ... 1769856001
donaldk

Has thanked: 42 times
Been thanked: 533 times

Berichtdoor barrymossel » ma mei 22, 2017 7:45 am

Laat ik lekker aan me voorbij gaan. Mij iets te gevaarlijk met kinderen in de buurt. Waarom het ook steeds heter moet is mij een "raadsel". Natuurlijk is het gewoon de sport, maar eetbaar is het verre van lijkt me...
barrymossel

Has thanked: 99 times
Been thanked: 171 times

Berichtdoor donaldk » ma mei 22, 2017 12:59 pm

Ed Currie deed het voor medicinale toepassingen en deze Garden Designer en kweker ter ontwikkeling van een bio bestrijdingsmiddel. Geen idee of ze uberhaupt plantjes naar NL sturen, maar deze week zullen ze wel niks versturen, ik zag vanmorgen op de BBC dat 'Chelsea' deze week is en daar staat ie. Voor de officiele introductie van de Dragon's Breath.

Zijn ze zo gek op die besjes dat ze ze van de struik plukken en opeten dan? Een keertje prikkende vingertjes, is geen probleem, leren ze snel niet aan pappa's speeltjes te zitten;-). Voor hetzelfde geld zijn het echte vuurvreters net als die blonde meisjes van kom hoe heet hij ook alweer, die het puur om de smaak ging. Volgens mij is hij een zorgboerderij begonnen en toen met de pepernoties gestopt. kan alleen even niet op zijn naam komen. Misschien staan die paar reviewvideootjes door de meiden ook nog wel op Youtube.

Hete kan ik elf ook niet eten hoor, zelfs mildere soorten als Lemon Drop of een stevige cayenne, kan ik al niet hebben, dus alles drogen en malen.
donaldk

Berichtdoor barrymossel » ma mei 22, 2017 2:41 pm

Ben als de dood dat die kleine van 3,5 er aan zit en dan inderdaad opeet of op z'n minst aan de oogjes zit ofzo... Aan de andere kant weet ze heel goed dat ze van papa's plantjes af moet blijven! Maar in een onbewaakt moment is het zo gebeurd natuurlijk :)

Zelf hoef ik die hete pepers ook niet. Ik vind het in principe gewoon leuk om te kweken als het er een beetje leuk uitziet. Vandaar ook dat ik dit jaar gekozen heb voor de 'ornamental' peppers. Zitten erg mooie bij. En als ze te eten zijn is het mooi meegenomen... :)
barrymossel

Has thanked: 99 times
Been thanked: 171 times

Berichtdoor Sphere » ma mei 22, 2017 4:38 pm

Van mij hoeft dat ook niet zo en ondanks dat een beetje pit wel lekker is snap ik niet goed de aantrekkingskracht van de heetste der aller heetsten. Bij Habanero vind ik het toch echt pijnlijk pittig worden dus alles dat er boven zit gaat hem voor mij al niet worden. En het punt van de kinderen zeker een goed punt. Ik heb hier ook 2 kinderen rond lopen en ondanks dat een peper aan de buitenkant lang niet zo heet is als de binnenkant wil ik gewoon wel voorzichtig zijn.
Sphere

Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Berichtdoor Ilovebrewski » ma mei 22, 2017 6:15 pm

Hier hetzelfde haha. Als ik dat eet ga ik denk huilen als een klein kindje [FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND WINKING EYE]
Ilovebrewski

Has thanked: 147 times
Been thanked: 119 times

Berichtdoor goosman » ma mei 22, 2017 7:31 pm

Snap de pret ook niet van 10 Carolina Reapers naar binnen schuiven, dat filmen en op JijBuis zetten...
goosman

Has thanked: 620 times
Been thanked: 377 times

Berichtdoor donaldk » di mei 23, 2017 8:30 am

Testosteronbommetjes;-).
donaldk

Berichtdoor stan » di mei 23, 2017 10:00 pm

Ach zo ieder zijn of haar gekte. Ik heb ook wel eens een gedroogde Trinidad gerookt. Dat komt goed binnen mag ik wel zeggen en wat daar de kick van is? Je begint mild weg te kauwen en naar mate je het vaak genoeg eet ga je eigenlijk steeds weer op zoek naar dat haartje meer tik en aroma. De heetste pepers hebben dan ook echt totaal andere smaken dan een eigenlijk vrij waterige cayenne.

En dan taggen mensen je op FB bij filmpjes die je echt thuis niet moet gaan na doen als je de Bhuts,Trinidads of Reapers niet kan hebben. Hey heb jij dat al eens gedaan is het dan. Waarop ik dan weer heb hmmm nee en zou ik dat dan eens willen beleven? het meeste pas ik ook bij om nu chilipoeder van een TSM of reaper te gaan snuiven? Nee bedankt ik pas even maar dat roken? Dat klonk toch wel super.
stan

Has thanked: 664 times
Been thanked: 996 times

Volgende

Keer terug naar Informatie over pepers