Gevoeligheid voor neusrot

Gevoeligheid voor neusrot

Berichtdoor Victorus » za sep 09, 2017 7:12 am

Zijn alle peper soorten even gevoelig voor neusrot? Technisch gezien hebben ronde pepers geen neus, maar dat even daargelaten. Ik had dit jaar in mijn kweek bij sommige puntpaprika's en andere grote pepers soms wat neusrot, bij andere planten niet. En ook aan dezelfde plant had soms de ene peper wel wat neusrot en de andere niet. Alle planten kregen dezelfde voeding. Het waren allemaal annums.

Als het aan de voeding zou liggen zou je zeggen dat ze (bijna) allemaal neusrot zouden moeten hebben gehad of (nagenoeg) geen van allen. Heeft iemand een idee?
Victorus

Has thanked: 5 times
Been thanked: 97 times

Re: Gevoeligheid voor neusrot

Berichtdoor Victorus » di sep 12, 2017 6:35 pm

Ik constateer dat niemand het fijne over neusrot weet, hoewel er de nodige posts over zijn geschreven. Zijn al die eerdere berichten dan onzin?
Heeft iemand contact met de Universiteit van Wageningen om dat probleem daar eens aan te kaarten?
Victorus

Has thanked: 5 times
Been thanked: 97 times

Berichtdoor meatfreak » wo sep 27, 2017 6:41 pm

Neusrot heeft meerdere oorzaken maar ik heb het enkel bij Annuum soorten gezien en dan vooral de dikwandige soorten.
meatfreak

Has thanked: 1286 times
Been thanked: 1127 times

Berichtdoor Cats&Chilli's » wo sep 27, 2017 10:26 pm

ik heb de laatste weken behoorlijk wat rot in de paprika's. Het heeft vooral met de koude nachten te maken. Het valt me wel op dat het juist de grote en gladde pepers/paprika's zijn die er gevoelig voor zijn. Ik heb een hybride paprika / thai peper staan die er helemaal geen last van heeft.
Cats&Chilli's

Has thanked: 2 times
Been thanked: 56 times

Keer terug naar Ziekten en aantastingen