Even voorstellen

Welkom op ChilliPeper.NL. De heetste site van de BENELUX
Stel je hier voor aan andere leden !

Even voorstellen

Berichtdoor Stef » do jan 11, 2018 5:44 am

Hallo allemaal, ik ben Stef, 46 jaar jong en ben op het bbq forum door iemand aangestoken met het idee om zelf pepers te gaan kweken.
Aangezien dit voor mij de 1e keer is ben ik tijdens het zoeken naar info hier terecht gekomen. Gisteren heb ik wat zaden besteld en vanmiddag ga ik even wat basis benodigdheden halen in het tuincentrum en dan gaan we los. ;)

Ik heb de volgende besteld, volgens de webshop uit de categorie "makkelijk" :
- Japaleno
- Garden Salsa
- Hot Paper Lantern

Het plan is om zelf wat sambal te gaan maken, er een aantal te drogen en de rest gewoon lekker in de diverse bbq gerechten verwerken.
Ik ben erg benieuwd hoe het gaat verlopen, ga mezelf eerst hier maar eens even inlezen.

Groetjes Stef
Stef

Has thanked: 142 times
Been thanked: 49 times

Re: Even voorstellen

Berichtdoor donaldk » do jan 11, 2018 6:06 pm

Hoi Stef, Hot Paper Lantern ga ik dit jaar zelf ook proberen. Jalapeno moet je liggen, die rokers op dat andere forum zullen ze wel vullen en dan warm roken; 'poppers'.
donaldk

Has thanked: 52 times
Been thanked: 599 times

Berichtdoor Stef » do jan 11, 2018 7:19 pm

Hoi Donald, vanmiddag een kweekbak gehaald en een zak stekgrond. Morgen komen als het goed is de zaden binnen. Vannacht werken dus dan mooi even de tijd om de zaaihandleiding door te nemen. Vind zelf Japaleno erg lekker maar heb ze tot nu toe alleen gesneden uit een potje gehad. Ik zie op het bbqforum idd regelmatig gevulde pepers voorbij komen. Gebruik het zelf veel in salades, salsa's en ook op bv tortillachips schotels met pulled chicken of pulled beef. Erg lekker allemaal. Ik heb in ieder geval nu al zin in mijn 1e peperseizoen. Ik zal wel een apart draadje openen als er gezaaid is met wat foto's, leuk om de voortgang bij te houden.
Stef

Berichtdoor Gijs » do jan 11, 2018 7:34 pm

Welkom. En veel plezier met deze verslavende hobby :mrgreen:
Gijs

Has thanked: 1094 times
Been thanked: 684 times

Berichtdoor Jeroen-Amerongen » do jan 11, 2018 11:30 pm

Welkom, heel veel kweek en BBQ plezier.
Als je vragen hebt zijn er genoeg mensen hier die je kunnen helpen
Jeroen-Amerongen

Has thanked: 48 times
Been thanked: 26 times

Berichtdoor Stef » do jan 11, 2018 11:31 pm

Helemaal top, bedankt.
Stef

Berichtdoor donaldk » vr jan 12, 2018 12:18 am

Hoi Stef, Potgrond volstaat voor zaaien hoor, hoef je geen dure stekgrond voor te nemen. De aanwezige voeding in potgrond zal echt je wortels/kiempjes niet wegbranden. Maar als je het hebt gewoon gebruiken, want het is er voor gemaakt. Ik heb bijvoorbeeld voor zaaien ook dure potgrond met voorgemengde kokosvezel gebruikt, een paar jaar geleden een zak van 40L gekocht en die dus enkel hiervoor gebruikt. Voor de grote potten meng ik zelf wel kokosvezel bij.
donaldk

Berichtdoor Stef » vr jan 12, 2018 12:51 am

Da's goed om te weten, daar heb ik ook nog van staan thuis maargoed, het scheelde maar een euro ;)
Stef

Berichtdoor donaldk » vr jan 12, 2018 1:15 am

Hopelijk komt er weer een 1+1 actie bij de Gamma, want 3,69 is twee euro meer dan een aantal jaren geleden voor Fleurella. Anders toch maar weer BVB voor 1,- per 20L, dus omgerekend 2,- per standaard zakje. Dirk had dit jaar een 2 voor 1,50 actie. Plus kokos. Je hoort het al budget is hier een puntje. Pallets vol Florentus Gaat hier niet gebeuren. Dan kan je ook naar Big Bag gaan kijken, Jongkind reed vandaag nog voorbij met zo'n losse grond truck.
donaldk

Berichtdoor Hampie » vr jan 12, 2018 11:33 am

Welkom Stef op dit leuke en leerzame forum. Veel succes met je eerste kweek.
Je bent trouwens rijkelijk vroeg met zaaien. Realiseer je dat je planten pas medio mei naar buiten kunnen. Tot die tijd zul je die enorme planten
(1 meter hoog) in de vensterbank moeten houden. Zelf ga ik waarschijnlijk rond 1 maart beginnen met zaaien. Zeker voor annuums is dit vroeg genoeg.

Hampie
Hampie

Has thanked: 2192 times
Been thanked: 1253 times

Volgende

Keer terug naar Stel je voor