Ziet er goed uit Markos!
Ik ga er vanuit dat het bij jouw net zo goed zal gaan als bij mij, hier gaan jullie een boel plezier aan beleven

Nu de vragen, ik zal kijken of ik alles kan beantwoorden/vertellen hoe ik het heb gedaan.
De afstand tussen de planten is iets waar ik destijds ook mee zat, ik kan het eventueel even voor je opnemen wat ik er van heb gemaakt. Misschien is het ook een idee om eens naar de foto's van Gijz zijn bezoek aan de paprikateler te kijken. Hwet is ook maar net hoe je de planten straks laat groeien en hoe je wilt snoeien. Ik heb tot dusver steeds 1 steel laten groeien. Dit jaar wil ik mijn planten gaan toppen en 3 stelen laten doorgroeien met het idee een grotere opbrengst te krijgen.
Ik heb inderdaad zakken van worteldoek gebruikt, gevuld met kokosgrond. IK heb ze met een naaimachine met nylon draad gemaakt (dat vergaat niet als het nat wordt). Verder passen 2 van die zakken precies in een vierkante bloempot die op de vensterbank staan tijdens het opkweken. De wortels houd je er echt niet mee tegen met dat doek, die groeien er prima doorheen de buizen in. De kokosgrond blijft er wel mooi in zitten.
Mijn afmetingen:
Het gat in de buis is 12x6 cm. De kweekzakken heb ik 18cm breed x 20 cm hoog gemaakt. Bij het knippen iets groter laten uiteraard voor het omstikken. Wees vooral niet bang dat je planten te klein blijven, jouw balkon kun je straks van kilometers afstand herkennen, ben heel nieuwsgierig hoe dat er komende zomer uit gaat zien...
Ik denk dat je iets door elkaar hebt gehaald. Ik heb een voeding samenstelling voor een recirculerend systeem gemaakt. Zo wordt dat door de WUR omschreven, is dus een iets andere samenstelling van de voedingsstoffen die er in zitten. Mijn ervaring daarbij is dat je steeds voeding kunt blijven toevoegen zonder dat de pH en EC heel veel gaat varieren. Heb daar afgelopen seizoen dus ook helemaal niets tussendoor aan aangepast

Voor wat betreft het opkweken, dat doe ik in een verwarmde propagator (dan kiemt het lekker snel), in hoe heet dat eigenlijk, een kweekplaat?? ,plastic plaat met allemaal vakjes van 3x3x3 cm. gevuld met kokosgrond. Zodra het plantje opkomt en de kiemblaadjes vrij zijn gekomen uit het zaadje wip ik met een klein theelepeltje het "blokje" kokosgron met plantje er uit en zet het over in de zak met kokosgrond die daarna voor het raam op het zuiden komt. En dan gaat het daarna heel snel met groeien.... En inderdaad, vanaf het zaaien/vochtig maken van de kokosgrond geef ik direct de a/b voeding (recirculerend systeem samenstelling) Turfbakjes zou ik niet doen, de wortels groeien daar moeilijk doorheen en het kan gaan schimmelen heb ik wel eens gezien.
Een plek waar volop zon komt en geen regen is DE plek voor tomaten. Regen op de tomatenplanten i.c.m. koud weer is meestal het begin van het ontstaan van aardappelziekte. Regen op rijpe tomaten aan de plant zorgt voor barsten van de tomaten als je pech hebt.
Tomaten groeien een stuk sneller dan de pepers/paprika's ik zaai sowieso altijd laat t.o.v. de rest hier op het forum, en de tomaten pas een maand na de pepers/paprika's.
Heel veel succes! Ik ga het volgen