Lekkere Koreaanse snack.

Lekkere Koreaanse snack.

Berichtdoor Robert » wo jan 31, 2018 6:42 pm

Voor de echte liefhebbers van pittig, ik heb net een leuke verrassing ondergaan :-)

De "Samyang Instant Hot Chicken Ramen Ice"

Ligt niet in de standaard supermarkt, moet je echt even naar op zoek in een toko:

https://www.orientalwebshop.nl/samyang- ... n-ice-151g

Met sesamzaadjes en zeewier in een apart zakje bijgevoegd.
Robert
Moderator

Has thanked: 263 times
Been thanked: 1280 times

Re: Lekkere Koreaanse snack.

Berichtdoor Gijs » wo jan 31, 2018 9:21 pm

Robert schreef:Voor de echte liefhebbers van pittig, ik heb net een leuke verrassing ondergaan :-)

De "Samyang Instant Hot Chicken Ramen Ice"

Ligt niet in de standaard supermarkt, moet je echt even naar op zoek in een toko:

https://www.orientalwebshop.nl/samyang- ... n-ice-151g

Met sesamzaadjes en zeewier in een apart zakje bijgevoegd.

En heb je ze geproefd?
Gijs

Has thanked: 1124 times
Been thanked: 693 times

Berichtdoor goosman » wo jan 31, 2018 9:32 pm

Gezien de ingrediënten vraagt dit om een nomatie voor het Gouden Windei. Kunstmatig kiparoma? :mrgreen:

Ken je Tom Kha Kai? Dat is een heerlijke Thaise soep met noedels, kip, kokos en kruiden, die je zo heet kunt maken als je zelf wilt. Ik maak 'm met zelfgemaakte Thaise rode chilipasta. Die maak ik eens in de zoveel tijd en vries daarvan een aantal porties in. Super handig, je weet precies wat je erin stopt, en zooo verschrikkelijk lekker.
goosman

Has thanked: 739 times
Been thanked: 444 times

Berichtdoor Robert » wo jan 31, 2018 10:18 pm

Ik noem het ook een snack ;-)
Kunstmatig kiparoma, het wordt in ieder geval netjes vermeld.
De keuringsdienst van waarde heeft ook laten zien hoe het wordt gemaakt, zijn gistcellen die onder vacuüm worden verhit en daardoor naar kip gaan smaken. Ik denk niet dat we daar iets van krijgen, zit overal in ons voedsel en wie is er niet groot geworden met het "bouillonblokje"...
En Gijs, de sesamzaadjes heb ik niet bewust meegekregen, de peper uiteraard wel.

Maar er gaat uiteraard niets boven zelf koken met verse producten, dat doe ik zeker ook!
Robert
Moderator

Berichtdoor Sol » vr feb 02, 2018 12:00 am

"Ice" als in: je moet het bevriezen?
Sol

Has thanked: 46 times
Been thanked: 225 times

Berichtdoor Sol » vr feb 02, 2018 9:13 am

Robert schreef:ik heb net een leuke verrassing ondergaan :-)

Uhm, kan je dat iets nader toelichten?

Ik heb even wat zitten searchen en kwam de volgende reviews tegen, die me deden denken aan de aftermath van de "Ludes" in de film "The wolf of Wall street":

https://www.ramenregretrater.com/2016/12/20/samyang-ice-type-buldak-bokkeummyeon-ice-type-hot-chicken-flavour/ schreef:My tummy was rumbling alot after eating the icy fire noodles, when I received a message from Kam saying how much hell he was in, I decided I would try to diffuse the bomb internally before risking the movement. My tactics failed, it got to about 10:45 and I couldn’t stand any more punishment, I went for it. The first thing that comes to mind is ‘HOT’; my bungus was on fire. It was the kind of movement that once the plug was out, the tap started flowing; acid chocolate rain. The first time the fire noodles have let us down. It was all over pretty quick but it was quite the wild ride.

I was assuming these would have no regret (Samyang’s other fire noodles have been all seal of approval worthy); I was dead wrong. About 7.30pm the stomach churning started. I tried to ignore it; I really wanted these to be regret-free. I couldn’t stand it any longer; straight to the old porcelain throne I went! I had to do a bit of pushing and it wasn’t an easy exit; the burn! My god, this was probably the stingiest exit I have had in recent memory; it wasn’t pleasant. I gave it 10 more minutes as the stomach jabs were still present but nothing else was moving. Tried to watch a bit of TV – I lasted about 20 minutes – but back to the bowl I went. One last hurrah with another stingy release and I was done.

Regret came as a burning in the stomach that demands to be released about 4 hours after the meal, and there is no arguing with this demon. Volume and splash-back were manageable, but the burning follows you to punish the other end.
Sol

Berichtdoor Robert » vr feb 02, 2018 10:29 am

Ik ben geen superhots eter, maar ben uiteraard wel wat pittigs gewend.
Bovenstaande bevindingen heb ik niet gehad, maar het zweet breekt je echt wel uit ;-)

Dan het "ice" verhaal, waarvan ik denk dat er bedoeld wordt. Volgens het recept op het zakje moet je de noodles eerst wellen in heet/kokend water en daarna afspoelen in koud water. Dan komt de hete saus er bij. Ik heb er voor gekozen de noodles warm te eten, leek mij toch lekkerder.
Robert
Moderator

Berichtdoor goosman » vr feb 02, 2018 11:19 am

Robert schreef:Ik ben geen superhots eter, maar ben uiteraard wel wat pittigs gewend.
Bovenstaande bevindingen heb ik niet gehad, maar het zweet breekt je echt wel uit ;-)

Dan het "ice" verhaal, waarvan ik denk dat er bedoeld wordt. Volgens het recept op het zakje moet je de noodles eerst wellen in heet/kokend water en daarna afspoelen in koud water. Dan komt de hete saus er bij. Ik heb er voor gekozen de noodles warm te eten, leek mij toch lekkerder.

Volgens de begeleider van een workshop Thais koken is dat afspoelen vooral bedoeld om te voorkomen dat het een kleefboel gaat worden.
goosman

Has thanked: 739 times
Been thanked: 444 times

Berichtdoor Robert » vr feb 02, 2018 11:44 am

Er schijnt een nog pittigere variant te zijn als ik zo de nodige youtube filmpjes bekijk. Deze laat ik maar even in de winkel:

https://www.orientalwebshop.nl/samyang- ... ramen-140g
Robert
Moderator

Berichtdoor Sol » za feb 03, 2018 10:49 pm

Ik heb contact gehad met The Ramen Rater (ex hot sauce rater en lid van The Ring of Fire).
De bovenstaande reviews zijn schromelijk overtrokken. Hij kent wel een superhot miesoepje genaamd: 18+.
De ICE noodles zijn bedoeld om koud te eten, dat schijnt lekker te zijn in een heet klimaat. In het land van herkomst heten ze Cool, maar dat zou internationaal voor verwarring kunnen zorgen dus heet de internationale variant ICE.

Cheers,

Sol
Sol

Volgende

Keer terug naar Pittige sauzen