Gochugaru zaden gevraagd

Gochugaru zaden gevraagd

Berichtdoor Jan » wo feb 21, 2018 10:56 am

Wie heeft er zaden van deze Koreaanse peper?
Ik kwam een koreaans kookboek tegen en in die recepten is deze peper een belangrijk onderdeel. Hij is niet heel heet, vergelijkbaar met een jalapeno en moet een zoet, licht rokerige smaak hebben. Dat klinkt mij allemaal prima, vandaar deze ruilvraag. :mrgreen:
Ruillijst voor elk seizoen
Jan

Has thanked: 160 times
Been thanked: 400 times

Re: Gochugaru zaden gevraagd

Berichtdoor Jan » do feb 22, 2018 7:48 pm

Ik had geen geduld... Sorry voor wie ze wilde aanbieden, Ik heb ze zojuist besteld bij https://www.pepperworldhotshop.com/gochu-chilli-seeds/
Site werkt perfekt, combi met paypal en direct bevestiging per email. Het geeft vertrouwen dat ik ze snel in huis heb.
Jan

Berichtdoor PTDave » do feb 22, 2018 9:55 pm

Ik had er nog niet eerder van gehoord, en ben erg benieuwd naar de plant en pepers.
PTDave

Has thanked: 14 times
Been thanked: 42 times

Berichtdoor snx » za feb 24, 2018 10:50 pm

Jan schreef:Wie heeft er zaden van deze Koreaanse peper?
Ik kwam een koreaans kookboek tegen en in die recepten is deze peper een belangrijk onderdeel. Hij is niet heel heet, vergelijkbaar met een jalapeno en moet een zoet, licht rokerige smaak hebben. Dat klinkt mij allemaal prima, vandaar deze ruilvraag. :mrgreen:

Gochugaru is niet echt een pepersoort, maar een ingrediënt van gedroogde pepers. Het zit een beetje tussen flakes en poeder in, en heeft een felrode kleur, geeft een fantastische kleur aan bijvoorbeeld kimchi. Het is inderdaad erg mild en wordt dan ook in grote hoeveelheden gebruikt. Als je eens in stad Groningen bent kan je het krijgen bij Amazing Oriental aan de Korreweg, of online.
seizoen 2013, 2014, 2016, 2018
snx

Has thanked: 766 times
Been thanked: 722 times

Berichtdoor Jan » ma feb 26, 2018 6:24 pm

Dank, :b en no offence, maar voor mij was dat onderscheid tussen poedernaam en peper al duidelijk.
Ik heb bij AO in groningen al heel wat van deze lekkernij gehaald. We zijn ondertussen aan de vijfde batch kimchi in twee jaar tijd toe. Er staat nog een laatste pot in de koelkast, dan gaan we weer nieuwe maken.
Dat spul is verslavend lekker. :P :P

De zoekterm op internet is niet anders voor het poeder of de peper, vandaar de titel van mijn request.
Jan

Berichtdoor snx » wo feb 28, 2018 12:59 am

Jan schreef:Dank, :b en no offence, maar voor mij was dat onderscheid tussen poedernaam en peper al duidelijk.

None taken! Nou ja, misschien helpt het iemand anders om verwarring te voorkomen.

Jan schreef:k heb bij AO in groningen al heel wat van deze lekkernij gehaald. We zijn ondertussen aan de vijfde batch kimchi in twee jaar tijd toe. Er staat nog een laatste pot in de koelkast, dan gaan we weer nieuwe maken.
Dat spul is verslavend lekker. :P :P

No kidding! Net drie potten gemaakt. Yum. :)
snx

Berichtdoor Jan » do maart 01, 2018 7:44 pm

De zaden zijn gisteren aangekomen. Ze liggen nu te kiemen.
Jan

Berichtdoor snx » vr maart 02, 2018 12:22 am

Ik ben heel erg benieuwd hoe jouw resultaat straks vergelijkt met die zakken van Wang. Ik weet niet, maar dat spul is zo rood dat ik bang beng dat er kleurstof bij zit..
snx

Berichtdoor carlo » vr maart 02, 2018 7:27 pm

Nadat ik afgelopen week de link van oriental hier zag heb ik gelijk ook maar wat dingen besteld. De zak pepperflakes valt aardig tegen. Het is dan wel bijna een halve kilo maar de heetheid is erg ver te zoeken. Lijkt wel of ze bijgemengd hebben met paprikapoeder ofzo. Na 1 keer geopend sluit de ziplockbag ook niet meer omdat er dan poeder tussen de sluiting zit. Nu dus twee grote hak potten met poeder. :D
Qua hitte dus een echte afrader. Komt nog niet eens half in de buurt van een cayenne.
Verder nog wat sambal's, chillisausjes en spicy peanuts besteld dus dat wordt nog proeven.
carlo
Moderator

Has thanked: 132 times
Been thanked: 215 times

Berichtdoor Jan » za maart 03, 2018 9:36 am

carlo schreef:.. maar de heetheid is erg ver te zoeken...

:lol: dat zou gezien mijn openingspost geen verrassing mogen zijn. ;) Je moet het met eetlepels tegelijk in je recept verwerken. Idd Gerookte paprikapoeder heb ik ook al geproeft en lijkt er sterk op, al zit daarin helemaal geen hitte.

Voor kimchi in het niet erg, dat krijgt ook een beetje kick uit de gember, radijs of rettich dat mee rijpt met de kool. Maar voor de echte chili-freaks is het qua hitte een beetje laf.
Jan

Volgende

Keer terug naar Zaden ruilen