Snx loopt achter de feiten aan.

Snx loopt achter de feiten aan.

Berichtdoor snx » wo apr 11, 2018 10:54 pm

Na weer 's een jaartje overgeslagen te hebben (het wordt bijna traditie) heb ik te laat toch nog maar even wat gezaaid, op 28 maart... Geen verwarmde bak (tjemig waar is m'n matje gebleven :shock: ), gewoon in een prop op de vensterbank. Niks spannends, eigenlijk alleen wat favorieten.

CGN 19243 (c.pubescens)
Bolivian Rainbow
Malawi Birdseye (omdat ik zaden kreeg van een collega)
een flink hete Surinaamse rode peper (idem)
Lemon Drop
Hungarian yellow wax

De Surinaamse en Malawiaanse (?) zijn nog niet gekiemd, de rest wel of is bezig. Benieuwd of dat nog een beetje Ok uitpakt dit jaar. :)

EDIT: linkje naar mijn 2013 (1e), 2014 (2e) en 2016 (3e) seizoen. Door werk omstandigheden niets in 2015, en in 2017 alleen een paar gekregen plantjes.
Laatst bijgewerkt door snx op za jun 09, 2018 10:03 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
snx

Has thanked: 704 times
Been thanked: 677 times

Re: Snx loopt achter de feiten aan.

Berichtdoor Robert » do apr 12, 2018 6:24 pm

Is inderdaad best laat. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Ik denk dat je nog net op tijd bent....
We gaan het zien!
Robert
Moderator

Has thanked: 238 times
Been thanked: 1262 times

Berichtdoor stan » za apr 14, 2018 8:51 pm

Nou troostje ik loop ook heel erg achter en heel veel staat ook nog te verpieteren(maar gelukkig veel zaden gelegen). Ik geloof er nog in.
stan

Has thanked: 719 times
Been thanked: 1055 times

Berichtdoor donaldk » za apr 14, 2018 9:37 pm

Hier ook, veel verrotte zaailingetjes, of ze zijn heel klein en heel bleek, op het punt te gaan verpieteren. In een Action kasje zijn maar drie van de 45 zaadjes uit en op gekomen.

Misschien krijg je nog wat succesvolle plantje morgenin Gelderland op die moestuinforum forum dag, Stan.

Van mijn 5 picolo/honingtomaatjes zaadjes was alles opgekomen, maar de twee dikke zaailingetjes hebben zo te zien verdorde topjes, dus geen idee hoe die het gaan doen. De andere drie zijn zeer slap. Zo nog veel meer verpieterd.

Tulsi zaden hebben nooit wat gedaaan.

Hele kasje staat nog vol met aardbeiplantjes die knopjes beginnen te krijgen. Allemaal al voor tweede jaar in kleine potjes. Maar ja ik heb geen mooie bakken.

Daarnaast nog de potten van vorig jaar die leeg moeten, dan alle brandnetels die de grond uitschieten en het kasje reinigen.

Dus feiten zijn buiten beeld zo voor liggen ze. Ik heb nog alle rommel van vorig jaar liggen:-(.
donaldk

Has thanked: 49 times
Been thanked: 580 times

Berichtdoor snx » za apr 14, 2018 10:40 pm

stan schreef:Nou troostje ik loop ook heel erg achter en heel veel staat ook nog te verpieteren(maar gelukkig veel zaden gelegen). Ik geloof er nog in.

Voorlopig heb ik mooie zaailingen staan. Die Surinaamse toont ook wat activiteit, nu nog de bird's eye. Ja, ik geloof er ook nog in :)
snx

Berichtdoor stan » za apr 14, 2018 11:54 pm

donaldk schreef:Misschien krijg je nog wat succesvolle plantje morgenin Gelderland op die moestuinforum forum dag, Stan.

Ach ik heb nog enkele overwinteraars ook :D Dus zit zeker niet zonder.
stan

Has thanked: 719 times
Been thanked: 1055 times

Berichtdoor Victorus » zo apr 15, 2018 12:48 pm

Ik heb ook omstreeks dezelfde tijd gezaaid en de meeste zaailingen zijn nu al een cm of 7 hoog. Dat gaat dus gewoon goed komen.
Victorus

Has thanked: 5 times
Been thanked: 107 times

Berichtdoor snx » vr apr 20, 2018 8:31 pm

Succes! op 28 maart gezaaid, en vandaag stak na 23 dagen ook de eerste Malawi bird's eye het kopje boven de grond. Van alle soorten tenminste 1 gekiemd, en zo te zien is van de Hungarian Yellow Wax en de Bolivian Rainbow alles gekiemd! Dat wordt een leuk bordertje in de tuin ofzo :)

seedlings4week100kb.jpg
snx

Berichtdoor snx » zo mei 06, 2018 11:13 am

Overwinterde lemon drop maakt als een malle knopjes en bloemen aan, draagt al 5 pepers.

20180505lemondrop800.jpg
snx

Berichtdoor snx » ma mei 28, 2018 10:04 pm

Ruim een maand voorbij het fragiele zaailingen stadium. De Lidl kas staat weer (de tweede..) en alles staat erin. Alleen de overwinterde lemon drop staat nog lekker binnen, die moet maar snel in een hele grote bak.

Dit is de kraamkamer met Lemon Drops. Nog een paar die naar P13 mogen. Vaste waarde, elk jaar.
20180528_lemon800.jpg
lemondrops

Een rijtje Bolivian Rainbows en een rijtje Hungarian Yellow Wax. Voor de sier en de wat mildere pepers.
20180528_bol_yelwax800.jpg
bolivian rainbows en hungarian yellow wax

De Gondol CGN19243, een pubescens. Ook één van mijn favorieten. Nog wat Rocoto soorten staan op de planning hopelijk voor volgend jaar.
20180528_gondol800.jpg
Gondols

En dit zijn dit jaar de nieuwelingen. Een Birds Eye had ik nog niet gehad, en die rode Surinaamse is een beetje een mysterie. Knap pittig. Qua peper vorm zou ik eerder aan een annuum denken, maar die zaailingen lijken volgens mij meer op Chinense qua bladvorm.
20180528_suri_malawi800.jpg
Surinam Red en Malawi Birds Eye

Gezien het ontzettend late zaaien heb ik maar niet de moeite genomen om superhots te zetten, dat mag volgend jaar wel weer. Zo hard gaat mijn ghost pepper poeder nou ook weer niet. Het is moeilijk om er nog wat vertrouwen in te hebben... bijna juni, en nog zóó klein... maar we gaan stug door en zien wel waar we uitkomen.
snx

Volgende

Keer terug naar Kweekseizoen 2018