Beginnende peper kweker

Beginnende peper kweker

Berichtdoor Boerwes » do apr 19, 2018 12:47 pm

Een hele goeie middag mede kwekers,
Ik ben vandaag begonnen met he proberen te kweken van pepers hierbij wil ik natuurlijk alles delen met jullie omdat hier ook zeker weten ervaren kwekers zitten en voor mijn eerste keer is natuurlijk alle hulp welkom.

Ben vandaag donderdag 19 april 13:00 begonnen met zaden

Stap 1.
Is natuurlijk een propagator regelen deze gekocht bij de action
Afbeelding

Stap 2.
De propagator vullen met aarde aarde die ik gekozen heb is van pokon zaai en stek grond gehaald bij praxis tuincetrum
Afbeelding

Stap 3.
Toen ik klaar was met vullen heb ik de grond een beetje aangeduwd.
Afbeelding

Afbeelding

Stap 4.
De eerste zaadjes erin dit waren de zaden royal black
Afbeelding

Stap 5 .
Natuurlijk de rest van de zaden er ook ingedaan soorten zijn
1. Royal black
2. Cayenne purple
3. Caloro
4. Carolina reaper
Afbeelding

Afbeelding

Stap 6.
De zaadjes afgedekt met aarde tot de rand .
Afbeelding

Stap 7 .
Hier heb ik de zaden flink nat gemaakt met een planten spuit .
Afbeelding

En de laatste stap voor vandaag is
Stap 8 .
Bij deze stap heb ik ze lekker op de verwarming gezet beetje in het zonlicht ook al hebben ze dit nu nog niet nodig hopelijk zien we snel leven
Afbeelding

Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte wanneer de eerste kopjes boven de aarde komen bij deze wil ik jullie allemaal al bedanken voor de tips en tricks die komen gaan veel kweek plezier

Mvg wesley

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boerwes

Has thanked: 11 times
Been thanked: 6 times

Re: Beginnende peper kweker

Berichtdoor Stef » do apr 19, 2018 1:11 pm

Het begin is er, lekker bezig.
Stef

Has thanked: 142 times
Been thanked: 49 times

Berichtdoor Victorus » do apr 19, 2018 1:56 pm

Prima alles,

Alleen twee opmerkingen:

1. Volgend jaar kan je beter twee maanden eerder beginnen.
2. Je kan het beste een warmtemat onder de propagator leggen, zodat de temperatuur tot 22 - 24 graden oploopt. Dan gaat het kiemen een stuk sneller. Als je zo'n matje nu nog koopt kan hij er meteen onder. Warmtematjes koop je op het Internet of bij een dierenwinkel die spullen voor een terrarium verkoopt.
Victorus

Has thanked: 5 times
Been thanked: 123 times

Berichtdoor Boerwes » do apr 19, 2018 2:06 pm

Victorus schreef:Prima alles,

Alleen twee opmerkingen:

1. Volgend jaar kan je beter twee maanden eerder beginnen.
2. Je kan het beste een warmtemat onder de propagator leggen, zodat de temperatuur tot 22 - 24 graden oploopt. Dan gaat het kiemen een stuk sneller. Als je zo'n matje nu nog koopt kan hij er meteen onder. Warmtematjes koop je op het Internet of bij een dierenwinkel die spullen voor een terrarium verkoopt.

Hey ik heb gekeken maar er is geen waar ik de graden kan instellen zou je misschien even een link willen geven

Mvg wesley

Boerwes

Berichtdoor snx » do apr 19, 2018 10:25 pm

Mooie fotoreportage, Wesley! Ik weet niet of die Reapers nog gaan lukken, maar de Caloro zou best nog wel goed kunnen gaan. Als ik het me goed herinner was die vrij snel met vruchten. Je gaat sowieso een berg leren.. veel plezier!
seizoen 2013, 2014, 2016, 2018
snx

Has thanked: 766 times
Been thanked: 722 times

Berichtdoor Boerwes » do apr 19, 2018 10:35 pm

snx schreef:Mooie fotoreportage, Wesley! Ik weet niet of die Reapers nog gaan lukken, maar de Caloro zou best nog wel goed kunnen gaan. Als ik het me goed herinner was die vrij snel met vruchten. Je gaat sowieso een berg leren.. veel plezier!

Ja doel is ook om veel te leren misschien is nog mogelijk ze die tijd in een tentje met zoon kweek led licht erboven van 200 watt dat de reapers dan verder rijpen

Boerwes

Berichtdoor Victorus » vr apr 20, 2018 5:57 am

Hey ik heb gekeken maar er is geen waar ik de graden kan instellen zou je misschien even een link willen geven

Een thermostaat is niet echt nodig, ik gebruik er zelf geen. Ik heb een keer in het begin met een multimeter met een aparte temperatuursensor de temperatuur gemeten en die bleek toen 22 graden te zijn. Dat was voor mij genoeg.

Als je het echt mooi wilt doen dan koop je een externe thermostaat, los van de warmtemat. Die heeft een temperatuursensor die de warmtemat uit schakelt als de ingestelde temperatuur bereikt is en schakelt weer in als de temperatuur daalt. Ik heb geen idee waar die te koop zijn; ik heb er ooit zelf eens eentje gebouwd met behulp van een Arduino. Maar het bleek niet nodig, zonder regelbare thermostaat gaat het ook prima.
Victorus

Has thanked: 5 times
Been thanked: 123 times

Berichtdoor snx » vr apr 20, 2018 9:12 am

Die warme matjes worden ook wel verkocht als “reptielen matjes”. Vrij prijzig hier, via Ebay oid kan het goedkoper maar dan moet je langer wachten dan nu het kiemen duurt zonder matje. En het wordt al lekker warm... Wat sommige mensen doen is de kiembak plaatsen op een enigzins warm apparaat: kabeltv-decoder, internet router, CV ketel, etc.
snx

Berichtdoor Boerwes » vr apr 20, 2018 10:34 am

snx schreef:Die warme matjes worden ook wel verkocht als “reptielen matjes”. Vrij prijzig hier, via Ebay oid kan het goedkoper maar dan moet je langer wachten dan nu het kiemen duurt zonder matje. En het wordt al lekker warm... Wat sommige mensen doen is de kiembak plaatsen op een enigzins warm apparaat: kabeltv-decoder, internet router, CV ketel, etc.

Heb hem op verwarming staan die altijd op 22 staat ga toch meer kweken doen dus zal zeker zoon matje komen want wil uiteindelijk ook binnen gaan kweken dus ik probeer het nu even zo kijken wanneer er leven te voorschijn komt hopelijk snel

Boerwes

Berichtdoor snx » vr apr 20, 2018 1:44 pm

Boerwes schreef:
snx schreef:Die warme matjes worden ook wel verkocht als “reptielen matjes”. Vrij prijzig hier, via Ebay oid kan het goedkoper maar dan moet je langer wachten dan nu het kiemen duurt zonder matje. En het wordt al lekker warm... Wat sommige mensen doen is de kiembak plaatsen op een enigzins warm apparaat: kabeltv-decoder, internet router, CV ketel, etc.

Heb hem op verwarming staan die altijd op 22 staat ga toch meer kweken doen dus zal zeker zoon matje komen want wil uiteindelijk ook binnen gaan kweken dus ik probeer het nu even zo kijken wanneer er leven te voorschijn komt hopelijk snel

Hier is een voorbeeldje van wat je online krijgen kan, met gratis verzending. Misschien kan het wel goedkoper, ik heb niet hard gezocht. Let op, verschillende groottes!
snx

Volgende

Keer terug naar Kweekseizoen 2018