Stel je eens voor!

Welkom op ChilliPeper.NL. De heetste site van de BENELUX
Stel je hier voor aan andere leden !

Stel je eens voor!

Berichtdoor b3rnd » do jul 05, 2018 1:38 pm

Hey mensen,

Ik ben Bernd en ik woon in Friesland. Dit is het 4e jaar dat ik pepers groei. Normaal ben ik altijd op een niet nader te noemen engelstalig forum te bekennen, maar het leek mij ook wel eens leuk om wat Nederlandse pepervrienden te ontmoeten. Ik hoop veel van jullie te leren en interessante pepers met elkaar te delen!

Groeten,
Bernd
b3rnd

Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time

Re: Stel je eens voor!

Berichtdoor donaldk » do jul 05, 2018 1:50 pm

Allemaal chillifriends hoor, dus andere leuke hangouts noemen mag hier gewoon Bernd. Hoe loopt alles dit jaar?
donaldk

Has thanked: 51 times
Been thanked: 587 times

Berichtdoor snx » do jul 05, 2018 3:56 pm

Welkom, Bernd!

Snx (Fries in Groningen)
snx

Has thanked: 727 times
Been thanked: 697 times

Berichtdoor b3rnd » do jul 05, 2018 5:26 pm

Bedankt allemaal! Ik was een beetje voorzichting met het noemen van de naam, omdat niet ieder forum dat op prijs stelt. Mooi om te horen dat het hier geen probleem is. Ik ben al enkele jaren lid op thehotpepper.com. Veel geleerd daar, maar voor regionale problemen is het toch fijner om Nederlandse pepervrienden te hebben! Vandaar dat ik nu hier terecht ben gekomen.

Het gaat dit jaar best wel goed. Ik heb in het begin een paar zakken verkeerde potgrond gekocht, was een goede deal (dacht ik) maar de mix bleek te zwaar om in potten te gebruiken. Dit resulteerde in enkele minder goed groeiende planten, maar over het algemeen doen ze het erg goed! Ik zal later op de avond even een apart topic maken met mijn groeilijst en enkele foto's.
b3rnd

Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time

Berichtdoor Hampie » do jul 05, 2018 11:47 pm

Welkom op dit leuke en leerzame forum Bernd. Woon zelf ook in Friesland, maar ben wegens tijdgebrek helaas niet meer zo actief hier als ik zou willen zijn.
Dit jaar helemaal niks kunnen zaaien; heb alleen nog één overwinteraar (aribibi gusano) en nog een gekregen Madame Jeanette zaailing.
Volgend jaar beter, laten we maar hopen.
Volgens mij zijn er hier meer leden die actief of minder actief lid zijn van THP of CG.
Mag ik vragen wat je THP naam is??

Hampie
Hampie

Has thanked: 2184 times
Been thanked: 1252 times

Berichtdoor donaldk » vr jul 06, 2018 1:22 pm

Juit voor potten heb je gronf met klei, al ben ik die alleen tegengekomen bij tuinbouwleveranciers. Die houd wortelgroei beperkt en daarmee de plant compact,naar zoiets zal het niet zijn geweest.

Ook in Friesland hebben ze inmiddels Action, om je grond luchtiger en vochtbufferender te maken;-).
donaldk

Has thanked: 51 times
Been thanked: 587 times

Berichtdoor Gijs » za jul 07, 2018 10:56 pm

Welkom!
Gijs

Has thanked: 1068 times
Been thanked: 672 times

Keer terug naar Stel je voor