Hoe kom ik van rouwmugjes af?

Hoe kom ik van rouwmugjes af?

Berichtdoor Skv » wo feb 27, 2019 8:59 pm

Ik heb helaas mijn zaadjes laten kiemen in besmette potgrond.
Resultaat: allemaal rouwmugjes in de kweekbak. Waardeloos! Zo nu en dan ontsnappen ze. Heb er vanochtend ook een paar ontdekt in een andere plant.

Hoe kom ik van deze rotbeesten af? Ik heb tips gelezen over kaneelaftreksel. Dat werkt totaal niet. Geef het al ruim 3 weken, maar er komen steeds meer mugjes. Op YouTube las ik dat iemand. Neem cake gebruikt. Binnen een week geen mugje meer te zien. Echter, ik heb geen enkele webshop gevonden die dat spul verkoopt. Wat nu? Ik heb wel een flesje neem olie, maar dat is niet te mengen met water. En kan ik ook niet mijn kweekbak mee bewateren.

Alle tips zijn welkom (en hard nodig!)! Bedankt!
Skv

Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time

Re: Hoe kom ik van rouwmugjes af?

Berichtdoor goosman » wo feb 27, 2019 9:57 pm

Je kweekgrond afdekken met maaszand. Dat voorkomt dat er nog meer bijkomen, maar de rondvliegende mugjes gaan er niet kapot van. Vleesetend plantje in de buurt zetten schijnt ook te helpen, let wel op dat daar geen ongenode gasten in huizen
goosman

Has thanked: 745 times
Been thanked: 460 times

Berichtdoor Sol » wo feb 27, 2019 11:06 pm

Voor de lange termijn kan je een zonnedauw plantje aanschaffen genaamd Drosera Capensis.
Voor de korte termijn kan je een glaasje met een bodempje (appel)azijn gemengd met 1:1 water en enkele druppels afwasmiddel neerzetten. Met wijn i.p.v. azijn lukt het ook.
Sol

Has thanked: 49 times
Been thanked: 231 times

Berichtdoor Xero » vr maart 01, 2019 6:01 am

Irritant dat je de mug hebt! Hopelijk zijn er niet al te veel larven en hebben je planten er niet te veel last van.
Ik gebruik zelf zonnedauw. Werkt wel goed al moet ik de plant soms ergens anders brengen omdat ik te weinig mugjes heb. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Xero

Berichtdoor Skv » vr maart 01, 2019 6:48 pm

Ik ga de vleesetende planten proberen! Hoop dat mijn kat ze niet sloopt. Nu eerst aan de slag met aftreksel van tabak. Misschien helpt dat..
Skv

Berichtdoor Skv » vr maart 01, 2019 6:49 pm

Sol schreef:Voor de lange termijn kan je een zonnedauw plantje aanschaffen genaamd Drosera Capensis.
Voor de korte termijn kan je een glaasje met een bodempje (appel)azijn gemengd met 1:1 water en enkele druppels afwasmiddel neerzetten. Met wijn i.p.v. azijn lukt het ook.

Heb ik ook gedaan! Het hele huis stinkt nu. ;)
Skv

Berichtdoor Sol » zo maart 03, 2019 8:33 pm

Skv schreef:Ik ga de vleesetende planten proberen! Hoop dat mijn kat ze niet sloopt. Nu eerst aan de slag met aftreksel van tabak. Misschien helpt dat..

Pas op, dat is een zeer giftig goedje!
Sol

Has thanked: 49 times
Been thanked: 231 times

Berichtdoor Skv » do apr 11, 2019 4:25 pm

Die beesten hebben me tot wanhoop gedreven.
Uiteindelijk alle zaailingen uit de grond gehaald, wortels afgespoeld en in nieuwe grond gepoot.
Oude aarde weggegooid. Toen was ik er af. Alle andere middelen hielpen niks.. :(
Skv

Keer terug naar Ziekten en aantastingen