Voorstelling!

Welkom op ChilliPeper.NL. De heetste site van de BENELUX
Stel je hier voor aan andere leden !

Voorstelling!

Berichtdoor Arqeph » zo apr 21, 2019 10:48 pm

Beste alle,

Naam is Rolf, 33, wonende in Elburg.
Net dit jaar begonnen met chilipepers.

Meteen groots uitgepakt, en redelijk wat soorten er bij zitten, tevens nog wat paprika, cherry-tomaten, candy-tomaten en tomatillos, en verschillende kruiden en groenten.

Persoonlijk ben ik het meest gefocust op

Malawi peppadew
Black pearl
Coyote zan white
Chocolate Beauty (paprika)
Ancho Grande

Maar heb ommetena nu bijna 20 paprika en peper soorten staan....

Tevens ben ik rustig aan het prepareren voor een wormencompost bak, en ben superblij dat ik welriekend ganzenvoet en hibiscus cannabinus in mijn handen heb kunnen krijgen.

In het dagelijks leven hou ik me op dit moment bezig met verbouwingen, gastheer verzorgingstehuis en vrijwilliger kringloopwinkel elburg. Ben zelf net 6 jaar in het buitenland geweest, nu even rustig acclimatiseren aan Den Nederlanden, voordat ik weer aan het "normale leven" inga.

Ben vervend gebruiker van zuurdesem voor allerlei brood soorten, van pizza tot brood en van donuts tot krentenbollen, ik maak het graag en ben tevens van plan een opleiding bread-"therapy" (kuch), te gaan doen zodat ik "sehr offiziel" een papiertje heb die dan zogehete het bewijs is dat ik gerenommeerd brood therapeut (kuch) ben.
Mij gaat het erom wat voor positief effect brood maken heeft op mensen van alle lagen en rangen en standen onder elke bevolkingsgroep.
Ik zie er naar uit, en hoop dat er iets moois uit kan voortvloeien.

Owja, hier nog maar een foto van hoe het er 14/4 uitzag, zo ongeveer.
Maak morgen wel een foto van wat het nu is.
Tevens, die glaasjes bevatten mini-lotus zaden, erg leuk, kijken of het wat word, en die doosjes met tomaten en balsemwortel, ik heb,.. had,.. moeite met afscheid nemen, zelfs van de zwakkere,.. dus die staan daar nog een beetje te staan in de foto, maar zijn al weggebonjoured.
https://imgur.com/gallery/8Fogu3M

Denk dat ik genoeg heb gemeld bij deze, ben ik aangenomen?
Arqeph

Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time

Re: Voorstelling!

Berichtdoor ioulus » ma apr 22, 2019 12:16 am

Van harte welkom op het forum Rolf :clap
Het ziet er goed uit bij jou dus je bent van harte welkom :)
ioulus

Has thanked: 1142 times
Been thanked: 156 times

Berichtdoor Arqeph » ma apr 22, 2019 7:25 pm

Bij deze nog een update van hoe het er nu bij staat, ze beginnen elkaar al te verdringen, dus het is veel draai en schuif werk om alles te laten passen ^.^
https://m.imgur.com/gallery/5tIRDaY

ioulus schreef:Van harte welkom op het forum Rolf :clap
Het ziet er goed uit bij jou dus je bent van harte welkom :)

Bedankt ioulus!
Arqeph

Berichtdoor AM_ » di apr 23, 2019 7:18 am

Ha Rolf, welkom! Leuke update. Waar heb je die zes jaar gewoond? En brood-therapie, ik ben fan.

En 'hoe oud' zijn de pepertjes nu?
AM_

Has thanked: 1 time

Berichtdoor Arqeph » di apr 23, 2019 8:30 am

AM_ schreef:Ha Rolf, welkom! Leuke update. Waar heb je die zes jaar gewoond? En brood-therapie, ik ben fan.

En 'hoe oud' zijn de pepertjes nu?

Goeiemorgen Ochtend_ (AM_) ^.^

Die 6 jaar heb ik veel in Bulgarije doorgebracht, ben ook een langere tijd in Schotland, ff in Malta en tijdje in Polen geweest.
Verder hiertjes en daartjes, maar vooral omdat ik aan het doorreizen was, uiteindelijk alles wel binnen europa.

Tof dat je brood-"therapie" fan bent (sorry, maar, ik heb een beetje een hekel aan het woord therapie, engelse TheRapist ligt er helemaal dik bovenop, ik wil iets wat een ander woord ervoor) dan ben je mijn eerste die het zo benoemt als fan zijnde, ik zie graag een fanclub verschijnen :h

Ik heb de meeste peperzaadjes 14/3 gepoot. Sommige iets later zoals de spruiten welk je in die propagator ziet staan, 21/3 voor de meeste en 3/4 voor wat "finders keepers" cayenne en voor de "Peper doux tres long des landes" (mondvol :) ), welk volgens mij een zoete paprika is, ik kwam ergens een geopend zakje van tht 2015 Johnson pepdoux tegen, dus deze 29 stuk zaadjes maar gepoot, 3 ontsproten, toch niet verkeerd, 10.34% :roll: , maar was verwacht, zijn redelijk over datum :)

Ik lees op dit forum dat er vele zijn die in januari al beginnen, volgend jaar ook maar is proberen.
Arqeph

Berichtdoor AM_ » wo apr 24, 2019 3:07 pm

Arqeph schreef:Tof dat je brood-"therapie" fan bent (sorry, maar, ik heb een beetje een hekel aan het woord therapie, engelse TheRapist ligt er helemaal dik bovenop, ik wil iets wat een ander woord ervoor) dan ben je mijn eerste die het zo benoemt als fan zijnde, ik zie graag een fanclub verschijnen :h

Je kunt het als een teer aapie zien, want wij mensen hebben allemaal onze teergevoeligheden!

Arqeph schreef:Ik heb de meeste peperzaadjes 14/3 gepoot. Sommige iets later zoals de spruiten welk je in die propagator ziet staan, 21/3 voor de meeste en 3/4 voor wat "finders keepers" cayenne en voor de "Peper doux tres long des landes" (mondvol :) ), welk volgens mij een zoete paprika is, ik kwam ergens een geopend zakje van tht 2015 Johnson pepdoux tegen, dus deze 29 stuk zaadjes maar gepoot, 3 ontsproten, toch niet verkeerd, 10.34% :roll: , maar was verwacht, zijn redelijk over datum :)

Ik lees op dit forum dat er vele zijn die in januari al beginnen, volgend jaar ook maar is proberen.

Ik was zelf ook laat, dus ben blij met nog een late vogel. Dan kan ik bij jou afkijken of de pepers nog op schema gaan!
AM_

Has thanked: 1 time

Berichtdoor Arqeph » vr apr 26, 2019 3:56 pm

Haha, teer apie, die zal wel blijven hangen.

Pepers staan er nu zo bij;
http://imgur.com/ZTldFco

Rustig wachten tot het weer mee zit enzovoorts, dan gaan er een 16tal de grond in, een aantal in potten, en sommige naar hun nieuwe baasje.
Arqeph

Keer terug naar Stel je voor