Witte vruchten

Witte vruchten

Berichtdoor Arqeph » za apr 27, 2019 7:42 pm

Beste alle

Ik ben aan het dimdammen op het internet, maar wordt er niet wijzer van, misschien ligt het aan de zoektermen welk ik gebruik.

Als ik op zoek ga naar de kleur wit, in chili peper vruchten, dan kan ik een mooi aantal chilis vinden welk zulke kleur vruchten geven.
Nu is het wel zo dat als ik bijvoorbeeld de ene kweker zijn chili-vruchten met de andere kweker zijn chili-vruchten, ookal zijn ze van dezelfde soort, toch zie ik kleurverschil, naast de witter dan wit, zien we ook crème, of invloeden van groen.
Nu kan ik bijvoorbeeld bij fishpepper dat begrijpen, juist deze van groen naar wit naar rood verkleurt.

Maar een 7 pot white, coyote zan white of habanero white, hoe krijgen sommige kwekers deze vruchten witter dan wit?

Ik ben dus op zoek naar wat de kleur van de vrucht zou kunnen beïnvloeden, bijvoorbeeld soort grond, type voeding, bepaalde hoeveelheid stress, luchtvochtigheid, kan helaas niets vinden.
Heeft iemand hier een idee over de "vibrancy" van de kleur van de vruchten, en hoe deze positief te beïnvloeden?

Ik begrijp bij deze al wel dat het nodig is de plant goed te onderhouden om te voorkomen dat er slecht vrucht gedragen wordt, maar waarin zit hem mogelijk die extra boost om meer kleurintensiteit te krijgen?

Ik zal wel naast de roos schieten met mijn zoektermen, als iemand wat weet over mijn vraag, graag zou ik deze informatie willen ontvangen!
Arqeph

Has thanked: 0 time
Been thanked: 1 time

Re: Witte vruchten

Berichtdoor Arqeph » za apr 27, 2019 7:43 pm

Het zal wel foto technisché kwaliteit zijn,... xD
Arqeph

Berichtdoor Victorus » zo apr 28, 2019 5:43 am

Alle pepers beginnen in de kleur groen. Daarna pas ontstaat bij rijping de definitieve kleur. Als die definitieve kleur wit (crème) is dan zijn er maar weinig gradaties in die kleur bij volledig rijpe pepers. Maar tijdens het verkleuren van groen naar wit verandert de kleur geleidelijk. Het tijdstip in het rijpingsproces waarop de foto genomen is bepaalt de groenige tussentinten.
Victorus

Has thanked: 5 times
Been thanked: 126 times

Berichtdoor Arqeph » zo apr 28, 2019 7:54 pm

Victorus schreef:Alle pepers beginnen in de kleur groen. Daarna pas ontstaat bij rijping de definitieve kleur. Als die definitieve kleur wit (crème) is dan zijn er maar weinig gradaties in die kleur bij volledig rijpe pepers. Maar tijdens het verkleuren van groen naar wit verandert de kleur geleidelijk. Het tijdstip in het rijpingsproces waarop de foto genomen is bepaalt de groenige tussentinten.

Bedankt voor je antwoord Victorus.

Dus als ik deze zie, A;
Afbeelding

En die vergelijk met deze, B;
Afbeelding
Beide fotos zijn van habanero white giant. (Allegedly!)

Dan betekent het mogelijkerwijs dat B nog niet volledig gerijpt is?

Maar dan zie ik ook nog de "witter dan wit" voorbij komen;
Afbeelding
Gewone habanero white.

Als ik wit zoek, dan zoek ik dit, zoals in de laatste foto, en niet crème, zoals in foto B.
Ik accepteer als het niet bestaat. Helaas kunnen foto's liegen.

Tevens nog de vraag;
Is er enige informatie bekent over of de kleur en intensiteit van de kleur zou kunnen worden beïnvloed van de vruchten?
Wel tijdens de groei, en zeker niet nadat ze geplukt zijn (ik heb geen behoefte aan waxsprays é.d. te gebruiken.)

Fijne week alvast en vriendelijke groet!
Arqeph

Keer terug naar Planten en vruchten